השינוי הוא הדבר הכי קבוע שקיים

צבר רפואה - אסטרטגיה, תרבות, מחוברות וגאווה מקצועית – כיצד בונים בית חולים בתוך כל בית

המאה ה-21 מביאה איתה מגמות עולמיות של חדשנות משבשת – "Disruptive Innovation". אחד התחומים בהם ניתן לראות את השפעת השינויים והתמורות הוא עולם הרפואה. צבר עוסקת ברפואה בבית ופועלת בתחום ה"אשפוז בבית". בשנים האחרונות חלה גדילה בפעילות החברה והיא הפכה ל"בית החולים הרביעי בגודלו בישראל". כחלוצים בתחום, תהליכי ה – HR המסורתיים ביותר הופכים למורכבים ודורשים חשיבה חדשנית ופיתוח יצירתי. צוות משאבי אנוש, יצר מגוון פעילויות שהפכו את צבר לבית חולים בבית הראשון מסוגו בעולם, שבו ישיבות צוות, לראשונה בתחום הרפואה, נערכות ב – ZOOM על בסיס קבוע. בנוסף, הוטמעו חדשנויות רבות נוספות:

  • הטמעת תרבות של דיוני צוות – "סבב מטופלים" באמצעות פלטפורמה טכנולוגית.
  • יצירת בית וירטואלי לתקשורת פנים ארגונית שמאפשר עדכונים שוטפים באמצעות אפליקציית "סברס".
  • מתן מענה לייעוץ מקצועי שוטף בין אנשי הצוות באמצעות ה"סברס" המשמש כמדריך דיגיטלי
  • יצירת תרבות ותשתיות של למידה עצמית מרחוק באמצעות ערוץ דיגיטלי – HomeSchooling.
  • שמירה על חוסן ומניעת שחיקה של אנשי הצוות על ידי יצירת תשתית לזיהוי וטיפול בשחיקה ומתן כלים מקצועיים כגון "אושר אקספרס".
  • מתן משוב באמצעות תהליך "שיחות דופק".
  • מתן מענה לפתיחת מחלקות חדשניות באמצעות גיוס ומיתוג של עיסוקים חדשים בשוק העבודה.

בין התוצאות שנמדדו:

  • שביעות רצון אנשי הצוות עלתה מ- 7.58 ל- 8.48.
  • במהלך החודש האחרון התקיימו 66 שיחות Zoom.
  • בכל רגע נתון מחוברים 17 אנשי צוות לאפליקציית הסברס, המכילה 380 תכנים מגוונים לתמיכה מקצועית.
  • ערוץ הלמידה מכיל 100 סרטוני למידה ללימוד עצמי.
  • צבר הסמיכה 120 אנשי צוות בתהליך "אושר אקספרס" לשמירה על חוסנם האישי. עד כה בדקו ל – 150 אנשי צוות את הדופק בתהליך "שיחות דופק".
  • בשנה זו גויסו, נקלטו והוכשרו 152 אנשי צוות חדשים, המהווים 30% מכ"א בצבר.