העובד במרכז, חווית עובד ו-Engagement

שטראוס מים: כש־CX ו־EX נפגשו - החלפת מערכת CRM כפלטפורמה לעיצוב חווית העובד

שטראוס מים עברה בארבע השנים האחרונות מהפכת שירות כחלק ממהפך אסטרטגי – החברה פועלת על מנת לשים את הלקוח במרכז ובוחנת את כל התהליכים הארגוניים בראיית לקוח. אתגר משאבי אנוש, היה לחבר בין חווית הלקוח לחווית העובד. הכלי שנבחר על מנת ליצור את החיבור הוא מערכת ה – CRM. כדי לעשות זאת היה צריך למצב את משאבי אנוש כמוביל שינוי בפרויקט טכנולוגי במהותו – אתגר לא טריוויאלי. לראשונה אופיינה מערכת CRM חדשה בשיתוף מערכות מידע ומשאבי אנוש. מחלקת משאבי אנוש היתה חלק מתהליך טכנולוגי – עסקי והפכה לשותף אסטרטגי בעל משמעות רבה בארגון. ההסתכלות החדשנית יצרה תוצאות חדשניות:

  • הטמעה מהירה – תוך חודש, ללא פגיעה עסקית – הצליחה שטראוס מים לייצר מחוברות עמוקה של המנהלים והעובדים לתהליך, עלייה נכונה של המערכת וקבלה שלה ע"י העובדים בצורה מהירה וחלקה. על אף השינוי הדרמטי עבור העובדים – הצליחה החברה לחזור לשגרה ולעמידה ביעדים העסקיים בטווח זמן יוצא דופן של חודש.
  • שיפור מהותי בחווית הלקוח – שיפור דרמטי בכל מדדי חווית הלקוח, בין השאר עליה מרשימה במדד שביעות רצון לקוח מ ־ 7.6 ל ־ 9.2.
  • שיפור מובהק בחווית העובד – החברה מינפה באמצעות התהליך גאוות יחידה, תחושת שייכות, משמעות ותרומה של העובד, והן את תפיסת הארגון כהוגן, אפקטיבי, ראוי לאמון – בכולם חל שיפור מובהק. העובדים הביעו שביעות רצון גבוהה מהמערכת ותהליכי העבודה בסקרים ייעודיים, וכן מחוברות גבוהה ביותר בסקר עמדות ארגוני.
  • חיסכון כספי של 3 מיליון ₪ ושיפור בעבודת הנציג. מעבר מ – 1.7 שיחות לשעה ל ־ 8 שיחות לשעה.