גיוון והכלה - פריצות דרך​

Kaltura - פיתוח מוצר טכנולוגי במשאבי אנוש המאפשר לקיים הערכת ביצועים, שיחת משוב ברוח הפסיכולוגיה החיובית, פיתוח אישי וקריירה, והכל באמצעות הוידאו.

Kaltura קיבלה החלטה ארגונית, חדשנית ואמיצה – היא החליטה לגבש ולבנות תהליך "מחוברות אסטרטגית – אישית", מבוסס פסיכולוגיה חיובית, תהליך חדשני פורץ דרך. החברה, באמצעות מחלקת משאבי אנוש, הטמיעה את התהליך ו"בדרך" יצרה מוצר חדש, פלטפורמת וידאו סוחפת לניהול התהליך. חדשנות ותוצאות הפרויקט: חדשנות הפרויקט מתבטאת בכל אחד ואחד משלביו:

  • אפיון: הגדרת יעדים בשיטת ה – OKR, מיקוד המנהלת בשיח חוזקות, הגדרת שאיפות על ידי עובד וכתיבת תוכנית התפתחות.
  • שיווק ומיתוג התהליך: הוחלט לשווק את הפרויקט באמצעות אלמנטים מעולם הוידאו, המוכרים לעובדים מתחום עיסוקה של החברה. בחירת השם לתהליך נעשתה במטרה להתכתב עם עיסוקה של החברה ולכן הוחלט על השם 2Stream, אשר מכיל בתוכו את המונח Streaming – הזרמת מדיה ווידאו וכן את הספרה 2, הממחישה את הדיאלוג.
  • בחירת פלטפורמה לביצוע: לאחר שנבחנו מערכות שונות ולא נמצאה מערכת בשוק שמסוגלת לתמוך בתהליך, הוחלט לפתח פלטפורמה ייעודית לכך. נבחרו מספר מוצרים לליווי תהליך ההדרכה: הראשון, Interactive Video Paths – מוצר שמאפשר חווית צפיית וידאו מתקדמת (ולא לינארית) בה הצופה בוחר במסלול צפייה בתכנים בצורה אינטראקטיבית, כך התאפשרה הנגשה אישית של תכנים לכל עובד ועובד. בנוסף, המוצר מאפשר הנגשת וידאו מהירה וכן צפייה חוזרת ונשנית בשלבים הרלוונטים בהם מעוניין לצפות לצורך למידה או בחינה נוספת. השני, מוצר ה – Pitch, המאפשר שליחת וידאו באמצעות המייל. מוצרים אלו הם חלק משגרת היומיום של העובדים וכך נוצר חיבור בין התהליך ליום יום הארגוני. באמצעות החיבור בין המוצרים, נוצרה ב – Kaltura פלטפורמת וידאו המלווה את התהליך באמצעות 4 "כפתורים" נגישים.

סיכום ותוצאות: הוידאו הנצפה ביותר בתולדות החברה הינו וידאו הצגת תהליך ה – 2Stream. הזוכה בתחרות התחפושות באירוע פורים 2019 היא קבוצה מצוות ה – R&D שהתחפשה לתהליך. המוצר מוצע כיום כחלק מארסנל המוצרים בחברת ‘Salesforce’.