המסע הדיגיטלי של Optima בהפיכתה לארגון SaaS בעולם עבודה וכלכלת מוצר משתנים
אמדוקס היא חברה רב-לאומית שהוקמה בישראל, עם מרכזי תמיכה ופיתוח ברחבי העולם. החברה מתמחה במתן שירותי תוכנה לספקי תקשורת וחברות מדיה ולה מעל 26,000 עובדים/ות ב-85 משרדים ברחבי העולם. היא נסחרת בשוק הנאסד"ק בארה"ב והכנסותיה בשנה הפיסקלית של 2020 היו 4.2 מיליארד דולר.
הפרויקט מתמקד ביחידה בתוך אמדוקס בשם Optima המפתחת מוצרי תוכנה ופתרונות תקשורת ייחודיים לחברות טלקום בינלאומיות גדולות. גודלה של היחידה כ-1,500 עובדים, הפזורים במספר אתרים בעולם. זוהי יחידה טכנולוגית באופייה המתפקדת כיחידה סגורה, מעין חברת סטארט-אפ העומדת בפני עצמה, אשר הוקמה לפני מספר שנים כחלק מתהליך רכישה של חברת היי-טק מתחרה. ייחודה של היחידה בתוך אמדוקס, הוא הפנייה ללקוחות טלקום גדולים עם סוויטת מוצרים אשר בבסיסם הם מהירים יותר להטמעה אצל הלקוח, הם גמישים ובעלי שכבה דיגיטלית חדשנית הנמכרת ללקוח כפתרון בעלות נמוכה יותר לעומת שאר מוצרי אמדוקס. ל-Optima לקוחות נאמנים למוצר אשר הולכים איתה שנים. כמו המוצר, כך גם האוירה ביחידה והתרבות הארגונית הן ייחודיות ושומרות על אופייה ועל ה- DNA של אנשיה.
החתירה להתחדשות טכנולוגית והצורך העסקי לשינוי, הגיעו כתוצאה מתמורות בשוק וההבנה כי Optima החלה להתמודד עם אתגרי עולם העבודה החדש ומחוייבת להטמיע סגנון ניהולי ושיטות עבודה חדשות לשם הצלחתה, תוך יצירת פקטור מקדם אל מול המתחרים. הפרויקט מתאר את המסע הדיגיטלי של Optima ואתגרי יחידת משאבי אנוש במציאות היברידית ועולם עבודה משתנה, המשפיעים על חיי הארגון, תפקודו והצלחתו בהווה ובעתיד, ומרחיב לגבי שלוש תרומות מרכזיות של משאבי אנוש לטרנספורמציה: SaaS Community, פרוגרמה לפיתוח מנהלים ופיתוח מנגנוני תקשורת ומעורבות עובדים.
החזון והאסטרטגיה העסקית החדשה המתגבשים ביחידה, מבוססים על מודל צמיחה של מוצר כמניע העיקרי לרכישת לקוחות, המרתם והרחבתם תוך אימוץ טכנולוגית SaaS
(Software-as-a-services), כשלמנהלת יחידת משאבי האנוש חלק משמעותי כשותפה אסטרטגית בקבלת החלטות עסקיות ובהובלת התהליך ליצירת תשתית חזקה כארגון Product Led Growth; תוך הבנה כי המודל העסקי החדש יביא עימו חדשנות, ייעצב את הארגון וההנהלה מחדש וישפיע על אופי היחידה. חשוב לציין כי הצורך בפרויקט לא מגיע כתוצאה ממשבר, הוא מונע כפועל ישיר מהשפעות העידן החדש והשאיפה של Optima להסתגל לעולם החדש והמשתנה ובו בזמן לשמור על אופייה של היחידה, על התרבות הארגונית והמשימה הארגונית, תוך העצמת העובדים והמנהלים לשמירה ופיתוח סביבה יצירתית, שיתוף פעולה ותחושת השייכות.
כשותפה עסקית במסע הדיגיטלי של Optima, יחידת משאבי האנוש, כולל אנשי הפיתוח הארגוני, הדרכה וה- HRP של היחידה, בהובלת מנהלת יחידת משאבי האנוש, לקחו על עצמם אתגר להתוויית תרבות ארגונית חזקה התומכת בקיום חדשנות, תוך יצירת כלים ארגונים המטפחים מנהיגות חזקה, שקיפות ופתיחות, תקשורת ומעורבות עובדים, לשם יצירת חוויה שונה וחדשנית. המיקוד הוא בבניית ארגון בעל ביצועים גבוהים ובאותה העת הרצון לספק תחושה של יציבות ובטחון לעובדים המותאמים לעידן החדש, לגבולות המשתנים ולתרבות החדשה המתהווה. זו ללא ספק תקופה מאתגרת ומרתקת עבור יחידת משאבי אנוש של Optima, המצריכה הרבה מאוד יצירתיות, חשיבה, הבנה של הביזנס ותכנון קדימה, תוך פיתוח אסטרטגית משאבי אנוש שתתמוך בתוכנית העסקית ובחזון היחידה, וכל זה בעבודה צמודה עם הנהלת היחידה וללא יועצים חיצוניים.
המסע של Optima נמצא בעיצומו.
יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, אתגרים עסקיים ותמורות מהתעשייה הדיגיטלית לפנינו, עולם העבודה ממשיך ומשתנה בקצב מהיר ואנו צפויים לראות מגמות חדשות בניהול ההון אנושי בארגונים. ככל שאנו ממשיכים להוביל כארגון SaaS, בסביבה דינמית ועולם המשתנה כל הזמן, אנו נמשיך במאמצים למציאת ופיתוח דרכים חדשות להוביל אנשים ולהצליח בפן העסקי. מסע הטרנספורמציה של Optima משקף חדשנות עסקית, חדשנות טכנולוגית וחדשנות במנהיגות ארגונית המשפיעה על הארגון, על ההון האנושי שלו ועל תרבותו, כמו גם על המוני אנשים בעולם.