B Part of it - הטמעת תרבות וערכים ליצירת מחוברות ארגונית בבאייר ישראל
Bayer הינה חברה רב לאומית גרמנית המונה כ-100 אלף עובדים עם יכולות ליבה בתחומי מדעי החיים, פארמה וחקלאות.
באייר ישראל הינה שלוחה של באייר העולמית ומונה כ-150 עובדים. אנו עוסקים בשלושת תחומי הליבה של באייר.
הרעיון והתכנית של B part of it פותחו לקראת כנס חברה שהתקיים ב-2019, והתמקד בנושאים שנוגעים הן ביעדים העסקיים המשותפים שלנו והן בערכי הארגון – LIFE
(Leadership, Integrity, Flexibility, Efficiency) וסביבת העבודה שלנו.
כל אחד מאיתנו לקח חלק בהגדרת הכיוון העתידי הקולקטיבי שלנו, מתוך תפיסה שיש הרבה ממה שמשותף לכולם ויוצר יחד השפעה קולקטיבית.
השפה והרעיונות שהצלחנו לייצר עבור תכנית זו זכו להכרה גדולה הן ברמה המקומית והן בבאייר העולמית ואף הועתקו לבאייר סקנדינביה בשלמותם (כולל כל המיתוג , חומרים, עזרים, תוכן וכד').
הכנס התמקד בעשר תימות, ובמהלכו קבוצות עבודה הטרוגניות עבדו עם הנחיה צמודה ובסוף היום הציגו הצעה לתכנית עבודה לכל תימה.
10 התימות – B Themes
B2B / B2C – Promoting end customer focus
B come – Career path, development and creating a feedback culture
B Seen – Recognition of our colleagues' unique attributes and identity
B lieve – Corporate Social Responsibility and engagement
B quest – Company legacy
B yond – Cultivating a culture of innovation, digitalization and experimentation and new ways of working
Big Picture – Telling the Bayer Israel story, bigger picture identity
B have – Our company core values and focus behaviors
B2030 – Our company long term vision & strategy
B2B / B2C – Promoting end customer focus
המסע:
התחלנו את המסע באירוע חברה שהתקיים ב-11 בספטמבר, 2019.
- הצגנו עשר תימות (B Themes) שמהוות חלק מהתרבות שלנו וחלק מסביבת החיים היומיומית שלנו, המשלימות את דרך העבודה ואת כל מה שאנחנו עושים
- באמצעות משוב מעובדי החברה זיהינו ארבע נושאים (תימות) שדורגו בעדיפות גבוהה יותר להמשיך ולהתמקד בהם:
B-well , B-yond , B-come ו- B-seen. במהלך שנת 2020 השקענו בתימות אלה בפעילויות מגווונות.
- ערכנו קבוצות מיקוד, בהם זיקקנו את ציפיות העובדים בכל אחת מהתימות. ציפיות אלה תוקשרו ויושמו בתכניות העבודה השונות.
- הקמנו ארבע קבוצות עבודה שעבדו על זיהוי רעיונות ופעילויות שהובילו גם להמשך התכנית במהלך 2021, בהלימה לצרכים העסקיים והארגוניים שלנו: לכל תימה ניבנתה קבוצת עבודה הטרוגנית של עובדים שהתנדבו, ובהנחיית אחד מחברי ההנהלה עבדו מספר שבועות והכינו תכנית עבודה. התכניות של כל תימה הוצגו להנהלה. ההנהלה דנה בכל ההמלצות, דרגה אותן ע"פ סדרי עדיפויות ויישמה את מרבית ההמלצות.
- מאז, כל אחת מארבע תימות אלה משולבת באופן מלא בפעילויות השוטפות בארגון
במקביל ליישום התכניות ובהלימה לאתגרים הנוספים שעלו בתקופת הקורונה, כמו הצורך למצוא דרך יעילה יותר למחוברות העובדים ויצירת אינטראקציות קבועות, נבנתה תכנית המשך, שגם באה לידי ביטוי במודל העבודה החדש של הארגון במסגרת ה Next Normal. במודל החדש שנקרא Need Based Model הודגשו מוטיבים של התימות השונות.
התוכנית כללה מפגשים וירטואליים למשך שנה (כל שבועיים) עם מנחים ומרצים פנימיים וחיצוניים בכל אחת מארבע התימות ששילבו עובדים רבים בארגון.
השפה הייחודית שנוצרה בתכנית זו הפכה לשפה שגורה בארגון ומשמשת את העובדים באופן שוטף להגדרת הצרכים היומיומיים. זה בא לידי ביטוי בין השאר בשילוב התכנית עם יחידת ה – Marketing & Sales Excellence & Innovation ובשילוב תכנים בתחום הדיגיטל והחדשנות.
התכנית שהחלה ב-2019, הוצגה בפורומים רבים בבאייר, זוכה להערכה גבוהה מקומית ואף גלובלית, ומספר תכניות גלובליות בבאייר השתמשו בשפה שיצרנו בישראל, למשל, תכנית Bwell גלובלית ואף המיתוג הגלובלי החדש של באייר משתמש בשפה דומה:
Be you. Be Bayer.
בתקופת התכנית ניצפתה רמה גבוהה של מחוברות ארגונית שרבים זוקפים אותה לפעילויות שנעשו במסגרת התכנית ובמיוחד לאורך תקופה הקורונה ואתגריה.
מטרות התכנית:
- ציון 10 שנים לבאייר ישראל, יצירת תחושת גאווה בהישגי החברה והשפעה על עתידנו המשותף.
- אינטגרציה מקומית עם עמיתנו מתחום החקלאות (עובדי מונסנטו), הכרות הדדית עסקית ובינאישית, ויצירת תחושה של חברה אחת ושפה משותפת – "We are one" והגדלת מחוברות העובדים לחברה.
השפעת התכנית:
- הדגשת כל מה שמפגיש אותנו והופך אותנו לקבוצה אחת
- חיזוק התרבות והערכים המשותפים שלנו
- חדשנות, התנסות ולמידה של דברים חדשים
- חיזוק המחוברות (Engagement and Pride of Ownership) הארגונית
- יצירת חוויה נעימה לעובדים תוך שיתוף מירבי שלהם בעיצוב התכנית
Be Part of It מלווה אותנו גם כיום בהכנת תכניות עבודה השנתיות לשנת 2022.