הטמעת מערכת Crm אלפא

פלאפון, בזק בינלאומי ו-  yes הן חברות בנות של בזק, בעלות הנהלה משותפת. החברות מקיימות ביניהן תהליכי סינרגיה, כלומר שיתופי פעולה, שמטרתם להביא את החברות למימוש הפוטנציאל העסקי שלהן ולשמור על מובילות כל אחת מהן בשוק התקשורת.

החזון של הקבוצה להיות קבוצת התקשורת המובילה, הגדולה והמועדפת בישראל המציעה את הדור הבא של פתרונות התקשורת לכולם תחת קורת גג אחת, ובכל מקום.

פרויקט הטמעת מערכת crm אלפא הוא פרויקט ארוך טווח במסגרתו אנו מטמיעים בהדרגה תהליכים רבים. 

הפרויקט היה אתגר משמעותי לפיצוח בעיקר לאור העובדה שמדובר בשלוש חברות עם תהליכי עבודה ותפיסות הפעלה שונות ואתגר הקורונה שאילץ אותנו לתת פתרונות הדרכה חדשניים כמו למידה מרחוק, כיתה הפוכה ועוד. 

מטרת הפרויקט:

הטמעת מערכת crm חדשה, יצירת שפה, מושגים ותהליכים אחידים בשלוש החברות. 

שיטת עבודה:

  • כלל ההדרכות התקיימו מרחוק 
  • פיתוח תוכן משותף ע"י יצירת בסיס לשלוש החברות ברמת עיצוב, שפה ושיטת למידה כולל התאמות נדרשות לכל חברה
  • תכנית למידה בשיטת המפל – הדרכות למנהלים ומנהלים מדריכים את העובדים 
  • הדרכות פיילוט ראשונות מועברות על ידי אנשי הדרכה ולאחר מכן יצירת פורטל ייעודי למנהלים הכולל:  מצגת, סרטונים, סביבת תרגול, אתר ניהול ידע, מערך הדרכה, סרטון טיפים להדרכה טובה מרחוק.

עד שנת הקורונה פרויקטים להטמעת מערכות חדשות היו מתבצעות בכיתות פרונטאליות בסביבת הדרכה עם ליווי צמוד וחניכה. לאור האתגר של למידה מרחוק תהליך הלמידה היה שונה וחדשני. 

פיצוח שיטת הלמידה: 

  • למידה סינכרונית – התבצע ב -zoom וכלל מצגת עם סרטון תפיסה, סרטוני הדרכה ותרגול שכלל השתלטות מרחוק.
  • למידה א- סינכרונית – כיומיים לאחר ההדרכה, צפיה בסרטון וביצוע תרגול בסביבת הדרכה 
  • מבדק ידע – הכולל תרחישים וצילומי מסך 
  • סקר שביעות רצון – כלל התייחסות לתהליך הלמידה וחווית השימוש במערכת

מה השגנו? 

  1. הודרכו כ- 1,200 עובדים בשלוש החברות.
  2. שביעות רצון גבוהה מתהליך הלמידה והטמעת המערכת בקרב העובדים והמנהלים.
  3. 96% מהפניות תמיכה ב-yes מטופלות באופן מלא במערכת 

"אנו מגשימים את המחר, באמצעות מה שאנחנו לומדים היום"