הקשבה היברידית - שיטה חדשה למדידת חוויית עובד בזמן אמת

חברת סייברארק (CyberArk) הינה חברת הסייבר הישראלית השנייה בגודלה בעולם, נסחרת בבורסת ניו יורק נאסד”ק. לחברה מטה ראשי ומרכז פיתוח בפתח תקווה ישראל (באזור ההייטק בעיר), ובבוסטון ארה"ב. בנוסף משרדים בעוד 15 מדינות ברחבי העולם: אנגליה, קנדה, צרפת, גרמניה, הולנד, איטליה, אוסטרליה, סינגפור הודו ויפן, ועוד, ומכירות בכ-95 מדינות. עם כ1700 עובדים גלובלית.

סייברארק נחשבת לחלוצה ומובילת שוק בתחום אבטחת "גישה פריבילגית", גישה לחשבונות החזקים ברשת המחשוב הארגונית, המהווים יעד מרכזי למתקפות סייבר מתקדמות. במסגרת זו, היא גם מובילה בתחום החם של אבטחת זהויות. החדשנות והגישה הייחודית של סייברארק הפכו אותה לחברה ישראלית גלובלית עטורת פרסים, בין היתר, היא נבחרה לרשימת 100 ההמצאות הישראליות החדשניות של משרד הכלכלה והרשות לחדשנות, זכתה בפרסים רבים על מצוינות טכנולוגית, לצד פרסים ישראלים ובינלאומיים על היותה מקום עבודה מהמועדפים ביותר, בין השאר בישראל ובבוסטון, ארה"ב. החברה משרתת כיום מעל 6300 לקוחות מובילים ברחבי העולם, בהם מעל 50% מחברות Fortune 500. ארגונים אלה בוטחים בפתרונות המתקדמים של סייברארק כדי להגן על נכסי המידע החשובים ביותר שלהם מפני תוקפים חיצוניים ופנימיים.

בחברה מצליחה בגדילה מואצת חפשנו לשמור על התרבות המאוד משפחתית ומקרבת שלנו. הקשר האישי עם העובדיםות, היכולת להקשיב להםן, לעדכן אותםן, לשמר יחסים קרובים איתםן הם בבסיס צורך זה. לאחר חיפוש וחשיבה, בחרנו בדרך שונה, מעניינת שעושה שילוב היברידי של כלים מתחום המחקר האיכותני והכמותי על מנת לייצר הקשבה ומדידה של חווית העובד בזמן אמת. הקמנו מתודולוגיה של שיחות עומק של חצי שעה עם העובדיםות שלנו שזכו למיתוג, What’s Up Talks המתקיימות פנים אל פנים וחוקרות את חווית העובד בשימוש בשאלות פתוחות, שאלות סקאלה ודיאלוג חופשי. במרץ 2017 צלחנו את 20 השיחות הראשונות ועד היום קיימנו כ 400 שיחות כאלו עם ניתוח תוכן רציף שנותן לנו סטטיסטיקה מאוד מאירת עיניים על המצב בשטח. השיחה מאפשרת לראות, להרגיש, להעמיק ולהאזין לעובדיםות שלנו, ובהשקעה סבירה לנתח את התכנים (כ 160 אמירות עד היום) לכדי תמונה סטטיסטית ממנה אפשר לגזור פעולות רוחביות ליישום או – טיפול פרטני במקרה בודד שדורש זאת.

תשתית הסקירה השונה שלנו שרצה כ 3 שנים לפני הקורונה והייתה מוכרת וממוסדת בעשייה שלנו, שרתה אותנו מאוד טוב בקורונה. זו למעשה דרך החיים שלנו בחברה. כמו כן, שיטה זו אפשרה לנו לקיים בקלות יחסית Talent Pool Research בתחילת 2020 על מנת ללמוד את האוכלוסייה הזו יותר לעומק ומקרוב (כ 60 עובדיםות). השיחות עזרו לחשוף את התרבות שלנו כמנוף אסטרטגי למשיכת ושימור עובדים בתחרות הקשה מול השוק, פתחו צוהר למרכיבי הניהול שמשמרים את העובדיםות שלנו, עזרו בהקמת פרויקטים בתחום המשמעות בעבודה (חשיפה ללקוחות), תהליכי התפתחות מקצועית של עובדי/ות RND (גילדות ו IDP כדוגמא), ואפילו תרמו להקמתן של זרועות טכנולוגיות חדשות או Start Ups פנימיים שיעזרו בשימור עובדים שרוצים להיות בחוד החנית של הטכנולוגיה. לא פחות חשוב – בכ 12.5%  מהמקרים עלו בשיחות מורכבויות שדרשו המשך טיפול שלנו ויש לנו רשימה של כמה עשרות של עובדים שנשמרו בחברה בעקבות הטיפול הצמוד שקבלו. במקרים אלו שוחחנו עם העובדיםות אחרי הטיפול לוודא שהם שבעי/ות רצון.

האפשרות לתת מענה מידי מאוד חיזק את השימוש בכלים והשיטות שהוצגו כאן. שיטה זו פחות נפוצה בשוק, ועדיין מייצרת תמונת מצב עדכנית של השטח, מבססת ומחזקת את הקשר HRBP- Employee , נותנת שופר לעובדיםות, מייצרת נתונים שמאפשרים יצירת נחיצות לשינוי ועוזרת למצב את ה HRBP כגוף קרוב לשטח. כל זאת תוך שימוש היברידי של כלי סקירה שונים, ברציפות שיוצרת תמונת מצב בזמן אמת, עם כיסוי מלא של האוכלוסייה הנסקרת ובשיתופיות עם המנהלים והעובדים.