יצירת מחוברות ארגונית בתהליך של פירוק, הרכבה וחיבור מחדש

סייברביט היא חברת סייבר סקיוריטי גלובאלית (פרוסים ב-5 יבשות וב- 12 ארצות), מפתחים פלטפורמה המאפשרת לארגונים לאמן את אנשי המקצוע אשר יושבים במרכז ניהול הסייבר, על ידי ביצוע סימולציות לכל סוגי המתקפות – מהבסיסיות ועד למתקפות המורכבות ביותר.

מסע הצמיחה שלנו הוא לא מסע רגיל של סטרטאפ שם המחוברות נוצרת מתוך הבנייה המשותפת. אצלנו הכל קרה קצת אחרת…. אנחנו התחלנו בפירוק… הרכבה, פירוק והרכבה ומשם- בשיא הקושי התחלנו לייצר את המחוברות, מחוברות בצל משבר. במהלך 6 שנים חווינו 3 תהליכי פירוק והרכבה ומשם, בשיא הקושי יצאנו לפרויקט המחוברות.

אז מה עשינו?

הגדרנו את תמונת ההצלחה, שתיתן לנו כח לאורך המסע ותסייע לרתום את השותפים לדרך. את התמונה תרגמנו ליעד מדיד שניתן לפרוט לתחומים בהם נרצה לטפל. הגדרנו כי לא מדובר בפרויקט HR, מדובר בפרויקט של כלל ההנהלה והמנכ"ל בראש כמובן, פרויקט אסטרטגי שדורש נכונות לשינוי, ויתור והשקעה. 

היעד – יצירת מחוברות ארגונית וגאוות יחידה כנגזרת של – חיזוק החיבור לשטח, השקעה בפיתוח העובד וחיזוק ה-Employer branding.

אבחון ארגוני מושתת הקשבה

  • התחלנו בתיכנון קפדני, יצירת תסריט שיחה, תהליך שהוא Bottom -up – הקשבה לשטח והצפת הנושאים להנהלה ומשם הטמעה, וגם Top – down – תיכנון הדוק עם המנהלים של מהלכי השינוי 
  • קיימנו עשרות שיחות ושולחנות עגולים ובהם אספנו תובנות רבות.
  • אספנו את כל המידע שקיבלנו, חזרנו למנהלים עם התובנות לדיוק המסרים.
  • עד אחרון העובדים – החלטנו ללמוד מכולם ובנינו סקר ארגוני 

אימצנו את המודל של ד"ר שלומית קמינקא, ליצירת מחוברות ארגונית, הגדרנו תחומי פעולה לכל תחום – תתי משימות, השלבים על פי שלבי המודל –

ביטחון בעבודה, יציבות

אין ספק שאחת המשמעויות הקשות ביותר של תהליכי פירוק הם פגיעה בתחושת הביטחון של העובדים, כדי לייצר תחושת ביטחון טיפלנו במספר נושאים –

  • העצמת התקשורת הפנים ארגונית
  • שיתוף בהתפתחויות עסקיות ובהצלחות שיש (ויש 😊)

בריאות פיזית ונפשית, Well being

טיפלנו בשני מיקודים, האחד – העברת הבחירה אל העובדים – הם יודעים הכי טוב מה יחזק אותם, והשני על חיבור רוחבי – יותר היכרות חוצת חברה. 

מערכות יחסים, צוות

בחרנו להתמקד בחשובות ביותר, האחת – מערכת היחסים עם המנהל, השנייה – מערכת היחסים עם הצוות והאחרונה – מערכת היחסים עם ההנהלה.

פיתוח אישי, אופק מקצועי

יצרנו מסלולי התפתחות אישיים לכל עובד, מסלולי למידה והעשרה לכלל העובדים, עידוד קידומים פנימיים ומינוף שלהם בחברה.

משמעות והשפעה

בחרנו לשים דגש על יכולת ההשפעה האישית של כל עובד, כמו מתן במה והערכה וסיפוק המייצר משמעות, אימוץ והטמעה של רעיונות עובדים העולים בשולחנות העגולים ובערוצים נוספים ועוד. 

סיכום הישגים –  על פי המדדים שקבענו 😊

הובלנו שינוי תפיסה ניהולית מהשורש על ידי משאבי אנוש – מקורפורייט ענק ומאד מסורתי (אלביט), לסטרטאפ אג'ילי, שקוף בו העובד במרכז, כאשר משאבי אנוש מתווים את הדרך.

יצרנו חווית עובד בעשר אצבעות – דגש רב על חווית העובד, ממערכות ה-HR, למתנות הפרסונליות, לנגיעות מתמידות ברגש. למסורות משלנו, וכל זה בעשר אצבעות, ללא תקציבי ענק, עם המון נשמה.

ובעיקר, בכל העשייה שלנו נמצא הניהול עם דגש על הלב – המון דגש על תשומת לב אישית לכל עובד.