Make your Voice Count: Create Your Delta
הגברת העוצמה והנוכחות הנשית בארגון

דלתא גליל תעשיות בע"מ היא חברת אופנה גלובלית, העוסקת בעיצוב, פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מוצרי הלבשה תחתונה, הלבשת ילדים, פרימיום ג'ינס, פנאי וספורט. החברה, שהוקמה לפני 45 שנה בכרמיאל שבצפון, פזורה כיום על פני למעלה מ—20 מרכזים ברחבי העולם עם כ- 23,000   עובדים. עם חזון של 'BODY BEFORE FABRIC', החברה מפתחת, מעצבת ומייצרת עבור מותגים שבבעלותה כגון

7FOR ALL MANKIND ,SCHIESSER ועוד, ועבור מותגים ורשתות גלובאליים כגון:

TRIUMPH ,NIKE ,VICTORIA'S SECRET, LULULEMON ,CALVIN KLEIN ,TOMMY HILFIGER, ,WALMART ,TARGET  ועוד. בישראל נמצאים המטה הגלובאלי, חטיבת ה-Global Upper Market, פעילויות הפיתוח והעיצוב וכן דלתא ישראל מותגים, כולל רשת החנויות דלתא והמותג  FIX.

דלתא עודדה מאז ומתמיד דייברסיטי – רב גוניות, השקיעה בעבר ועדיין משקיעה רבות ביצירת הזדמנות שווה לכולם. מתוך ההכרה בערך שיש לאיזון מגדרי, פעלה החברה מאז היווסדה באופן אקטיבי לייצר את התשתית והתנאים המיטביים המאפשרים לנשים להיכנס למעגל העבודה, לייצר עצמאות כלכלית, להתפתח ולשאוף להתקדם, להשפיע ולהשמיע את הקול הייחודי שיש לכל אחת ולנשים כקבוצה. כיום אנו גאים בכך שיש ייצוג של מעל 50% נשים בכל שדרת הניהול, ובנשים מוכשרות ומובילות שיושבות סביב שולחנות מקבלי ההחלטות בזכות, ולא כתוצר של העדפה מתקנת אלא כשיקוף של התרבות בחברה. דלתא היא ההוכחה ששוויון מגדרי ניהולי תורם להצלחה עסקית. 

על אף המצב הטוב הקיים בדלתא בהיבט זה, אנחנו מודעים לכך ששימור ההצלחה הזו הוא שברירי ונתון לשינויים ושגם בשנת 2021 שוק העבודה אינו מהווה זירה שוויונית בין גברים לנשים. תקופת הקורונה גם היא, המחישה כמה עלולים להיות שינויים לא צפויים בהיבט הזה אם לא נתמקד בו ונמשיך לשמר אותו. לכן, לאורך השנים, אנחנו מובילים פעילות משותפת עבור נשים וגברים כאחד, לשימור המודעות לנושא חשיבות השוויון המגדרי, לחתירה לאיזון מגדרי בכל הדרגים כדי להבטיח עתודות, לעידוד השמעת הנוכחות והקול הנשי, ולמיצוי הזדמנויות קריירה לקידום פיתוח אישי ומקצועי. לצד זה, אנחנו מכירים בכך שהצרכים והמאפיינים בין המינים שונים, ולכן מובילים גם תכניות ייחודיות לנשים לתת מענה למאפיניים הייחודיים להן. 

בשנים האחרונות, התמקדנו בהגברת הנוכחות והעוצמה הנשית בארגון, דרך תכניות ייעודיות לנשים, שנועדו לקדם יכולות ולהבטיח שנשים יביאו את עצמן לידי ביטוי בחיים בכלל ובמקום העבודה, ייתחברו לעוצמות שלהן, יחשפו את הסיפור שלהן, ישמיעו את הקול שלהן, ייתנו השראה לאחרות, יחלמו וייממשו. במסגרת זו פותחו ויושמו תכניות שונות המותאמות להעדפות שונות כך שכל אחת יכולה למצוא את הדרך הנכונה עבורה, וביניהן:

  • "יוצאות לאור"- תכנית המאפשרת לנשים לגבש ולספר את הסיפור האישי שלהן. דרך מסע אישי המלווה בהנחייה צמודה חיצונית ופנימית, המשתתפות מזקקות את התימה המרכזית של הסיפור האישי שלהן, מוצאות את העוצמות שלהן, בונות ומעצבות את המותג האישי שלהן ולבסוף "יוצאות לאור"- עומדות על במה מול חבריהם בארגון, ומספרות את סיפורן. יישום של תהליך זה נבחן גם ביחידות בחו"ל. 
  • פיתוח אישי דרך תהליך מנטורינג – בערוץ זו התקיימו מפגשים משותפים של נשים מדרגים שונים ומקבוצות הטרוגניות, וקדימו פיתוח אישי על ידי מתן דוגמה אישית ותהליכי מנטורינג פנים ארגוני של מנהלות שעשו את זה בארגון לאחרות שנמצאות בשלבים יותר מוקדמים בקריירה. 
  • נטוורקינג פנים ארגוני – במהלך התכניות השונות ובאמצעותן, נבנתה מערכת קשרים פנים ארגונית ענפה שלא היתה קיימת קודם.
  • "פורצות קדימה" – סדנאות לפיתוח וחיזוק ההתנהלות הארגונית – הפוליטית, בהן הנשים קיבלו כלים לקידום אישי במגרש המשחקים הארגוני. הנשים למדו את ה"נחשים" = המחסומים האופיינים לנשים ואת ה"סולמות" האופיינים לנשים שהן יכולות לאמץ כדי לקדם את עצמן. הן בנו מפה אישית להתנהלות בארגון, הגדירו את הניצחון האישי שלהן סביב מטרות הקריירה וגיבשו מהלכי המשך להשיגם. התהליך יצר שפה חדשה, וכבר מתוכנן השלב הבא, להעביר את השפה הזו הלאה לנשים נוספות בארגון, על ידי קבוצת מנטוריות פנים ארגונית שתקבל את הכלים ללוות אחרות. 
  • בניית המותג האישי – סדנאות לפיתוח חשיבה לגבי מעגל החיים, חידוד המותג האישי, מיפוי הנכסים האישיים, פיתוח מיומנויות לקידום אישי (להתנהלות בדיגיטל למשל) ומתן כלים לפעולה. 
  • נשים למען נשים – בנוסף לתרומה של דלתא גליל לאורך השנים לארגונים שונים, אנחנו מעודדים תמיכה חברתית ונתינה לאחרות, דרך התנדבות בקהילה במקומות שונים שפועלים לקידום נשים, המאפשרים למתנדבות לתת מעצמן ולקדם אחרות. כמו כן, אנחנו מקדמים אג'נדה למניעת אלימות כלפי נשים על ידי העלאת המודעות בקרב העובדים בכלל הארגון. 

דרך העשייה המצטברת, אפשרנו דרכים ופלטפורמות שונות בתוך ומחוץ לארגון לפיתוח יכולות והגברה בפועל של הנוכחות הנשית בארגון. כחלק מהתוצאות בשטח ניתן לראות: 

  • נשים שמעזות לעשות בחירות וצעדים בקריירה – שלא העזו לעשות זאת קודם. אנחנו רואים אינדיקציה לכך בעלייה בהגשת מועמדות של נשים מתוך הארגון לתפקידים ולמכרזים פנים ארגוניים.
  • פיתוח אישי – הביקוש עלה ויותר נשים מביעות רצון ומשקיעות בפיתוח שלהם, נוקטות יוזמה ומביעות רצון לקחת חלק בפרויקטים וללמוד.  
  • נטוורקינג פנים ארגוני – נוצרו קשרים שלא היו קייימים קודם שמהווים תשתית תומכת של נשים למען נשים. 
  • נוכחות מקצועית ומיתוג אישי – אנחנו רואים את הנשים שלנו יותר פעילות בקבוצות מקצועיות וקהילות בתוך ומחוץ לארגוןו נוכחות במדיה החברתית. 
  • סקרים פנימיים ופידבקים חיוביים מנשים וגברים כאחד – לגבי הפעילויות שנעשו ולגבי התחושות שהן יצרו בארגון. 

אנחנו נמשיך לפעול בנושא החשוב הזה, ורואות בעשייה הזו שליחות הן בתוך הבית והן בחברה הישראלית, עד כמה שביכולתנו להשפיע. הדרך לשוויון מגדרי עוד ארוכה אבל לכל אחד מאיתנו יש הזדמנות לקדם זאת בחלקה האישית שלו/ה.