מחוברות רגשית וחווית עובד Engagement

במסע של איילון לצמיחה עסקית, הוגדר תחום השותפות וגורם המעורבות הרגשית והמחוברות של עובדי החברה כגורם הצלחה קריטי. בפן העסקי, החברה בחרה להתמקד בחדשנות מוצרית, דיגיטליות וביצירת שותפות ומתן שירות מעולה לסוכנים ולקוחות כנדבכים המרכזיים להשגת הצמיחה. על מנת לממש את אלו, ידענו כי אנו זקוקים לשותפות מלאה, מעורבות ומחברות של עובדי החברה בהובלת המהלכים העסקיים השונים ובעיקר בתהליך שינוי ה – DNA של איילון.  

במיקוד המתמשך להשגת מחוברות ומעורבות רגשית, בחרנו להתמקד בשלושה עמודי טווח: 

  • העובד במרכז – מתן מענה מרבי לצרכים וציפיות של עובדינו
  • טיפוח תחושת שייכות לחברה ולעשייה שלה
  • העצמת תחושת המשמעות של עובדי החברה בעשייה ובתרומה שלהם להצלחה

מתוך תפיסה זו ששמה את המשאב האנושי באיילון במרכז העשייה ובהבנה כי המהלך העסקי לא יצלח ללא מהלך ארגוני ותרבותי, הוחלט באיילון לשנות את מבנה אגף משאבי אנוש ולכלול בתוכו את תחום החדשנות והטרנספורמציה הדיגיטלית. החלטה זו נבעה גם מההבנה כי חדשנות דיגיטלית אינה מושגת מהשקה של כלים דיגיטליים אלא היא תוצאה של שינוי תרבותי ותפיסתי עמוק הנדרש בחברה שהגורם הטבעי היכול להוביל אותו הוא משאבי אנוש. 

בתוכנית העבודה הארגונית, בהובלת אגף משאבי אנוש וחדשנות, הגדרנו בכל אחד מעמודי תווך אלה פרויקט (תהליך) עוגן מרכזי לצד מהלכים תומכים, אותם אנו מובילים בהצלחה כבר יותר משנתיים וכבר מתכננים את המשכם בשנת העבודה הקרובה. בין פרוייקטי העוגן ניתן לציין הטמעה של האקתון ארגוני, הטמעת מערכת לניהול ידע, תרומה לקהילה באימוץ ארגון שלווה, מיקוד בתקשורת פנים ארגונית באמצעות השקת אפליקציה ייעודית ועוד. 

את תוצאות המהלך התרבותי והארגוני העמוק אנו רואים באופן ישיר בכמה ערוצים:

  • בתוצאות העסקיות של החברה
  • בהשקות רבות של מוצרים חדשניים וכלים דיגיטליים
  • בזכיות של איילון במדדי ובסקרי שירות של משרד האוצר ולשכת סוכני הביטוח
  • בממצאים של סקרים ארגוניים הבוחנים את רמת המחוברות והמעורבות של העובדים   

המסע של איילון מוכתר בהצלחה ומקומם של העובדים כשותפים בכירים מוכיח את עצמו. עדיין אנו מבינים כי המסע התרבותי אינו מסתיים ולכן אנו שוקדים כל העת על מציאת פתרונות נוספים שיסייעו בחיזוק נוסף ורציף של מעורבות ומחוברות עובדי איילון.