פרויקט בבושקה

אלביט מערכות הינה חברת הייטק ביטחונית ישראלית העוסקת בפיתוח ובייצור מערכות הגנה.

החברה מעסיקה כ – 12,000 עובדים בישראל במעל 30 אתרים לכל אורך הארץ,  מתל חי בצפון ועד ערד בדרום מתוך אידיאולוגיה ציונית לפיתוח הפריפריה. בנוסף אלביט מעסיקה עוד כ 4,000 עובדים ברחבי העולם.

במדינת ישראל, בדומה לרוב המדינות המפותחות בעולם, קיימים פערים רבים במקצועות המדעיים, ההנדסה והטכנולוגיים (מקצועות ה- STEM) בין גברים לנשים. פערים אלו מתחילים מגיל צעיר, ובאים לידי ביטוי באופן מובהק במספר הניגשות לבגרות במקצועות אלו, ובהתאם בכמות הסטודנטיות באקדמיה והמועסקות בתעשייה.

אלביט מערכות, שמה לעצמה כיעד להעלות את אחוז הנשים במקצועות ההנדסה בחברה והיא עושה זאת במספר רבדים במקביל,  כאשר העיקרי מבניהם הוא הפרויקט הייחודי "בבושקה". מטרת הפרויקט לאפשר לנערות, סטודנטיות ומהנדסות להוות מודל לחיקוי ולמידה אחת של השנייה. הפרויקט מאפשר מנטורינג אישי תלת דורי, מייצר השפעה בצומת החלטה קריטי של בחירת הנערות במסלול לימודי, ומסייע להוריד את החששות ולצמצם את הפערים. 

לב הפרויקט הוא תהליך המנטורינג האישי בו מהנדסת באלביט מלווה סטודנטית למקצועות ההנדסה באקדמיה, חושפת אותה לתעשייה ולסביבת העבודה שלה. המהנדסת מחזקת ומקדמת את היכולות והביטחון של הסטודנטית, שמעבירה את זה הלאה לנערה בתיכון, עוזרת לה במקצועות המדעיים ומגבירה את תחושת המסוגלות והדימוי העצמי שלה בתוך העולם הזה.

הפרויקט הינו פרויקט הוליסטי המכיל שלוש אוכלוסיות, ולכל אחת מהן מטרות ויעדים מוגדרים. פרט למנטורינג אישי, כל אחת מאוכלוסיות הפרויקט מקבלות כלים, ליווי, העשרה והעצמה אישית וטכנולוגית.

הפרויקט משפיע על כל אחת מהאוכלוסיות באופן משמעותי- מגדיל את תחושת ההשפעה, הגאווה והמחוברות של המהנדסות לחברה,  מפיג חששות ומחבר את הסטודנטיות לתעשיית ההייטק ומקדם וחושף נערות לחינוך טכנולוגי. 

מחזור ראשון של פרויקט "בבושקה" נפתח לפני שלוש שנים, בו השתתפו 7 מהנדסות, 7 סטודנטיות ו 7 נערות.

רק לאחרונה סיימנו את השנה השלישית בו השתתפו 33 מהנדסות, 33 סטודנטיות ו 33 נערות. בתוך 3 שנים, הכפלנו כמעט פי 5 את כמות הנשים המשפיעות ומושפעות מהפרויקט.

הפרויקט הינו ערכי ומשמעותי, ומסמל יותר מכל, את האחריות שלנו באלביט מערכות לקחת חלק באתגר הלאומי, להשפיע ולהוביל את העתיד הטכנולוגי של נשים בישראל.