Recruitment Marketing @Elbit Systems

התחרות החריפה בשוק ההייטק, מחייבת את כלל החברות ללא יוצא דופן, מסטארט-אפים קטנים ועד ענקיות הייטק בטחוני כמו אלביט, להחליף דיסקט ולהבין שעל תשומת ליבם של טאלנטים יש להילחם 24/7 בכלים שיווקיים די דומים לאלו שקוקה-קולה ופפסי ישתמשו בהם במלחמה על תשומת ליבנו בסופר-מרקט.

אלביט מערכות הינה חברה טכנולוגית מובילה, מהחברות הגדולות בישראל. החברה מעסיקה מעל 12 אלף עובדים בישראל אשר מהווים 70% מסך עובדי החברה. לאלביט אתרים באזורי הפריפריה מצפון ועד ודרום ביניהם ערד, שדרות, תל חי ועוד. כארגון המכיל מצד אחד גופי הנדסה ומהצד השני גופי ייצור ומפעלים אנו נדרשים בכל עת לפעול באסטרטגיות גיוס ומיתוג משולבות המותאמות לאוכלוסייה. 

Recruitment Marketing הוא כמו להזמין מישהי/ו לדייט, מיתוג מעסיק הוא הסיבה שיסכימו לנו. באלביט הצלחנו לשלב בין השניים ולייצר מערכת שיווקית משומנת שהחלה בבניית שפת מותג חדשה שעברה כחוט השני בעיצוב אתר קריירה חדש, מיפוי הנכסים הדיגיטליים: שדרוג המסרים, הנראות והחשיפה ברשתות החברתיות, הפיכת המנהלים ל-Collaborative Recruiters, דיוור נכון של תכניות "חבר מביא חבר", עבודת באקדמיה ובאקו סיסטם ומסרים בתוך הארגון והפנמה שמסע הלקוח שמועמדים יעברו אצלנו, הוא מאמץ לא נגמר שאסור ויהיה תלוי בגיוס ספציפי כזה או אחר – אימוץ גישת Always on. 

 

באמצעות דוגמאות ספציפיות, נמחיש איך יצרנו תפיסת Recruitment Marketing חדשנית בישראל, שבונה מסע לקוח מחושב עבור כל משרה לגיוס: משדרוג תוכן ונראות הפרסומים האפרורי שהיה, כלה בשימת דגש חזק על הרשתות החברתיות עם קמפיינים בשיטת פוסטים ממומנים, חשיפת המנהלים והסיפור של אלביט למועמדים בחוץ, שימוש בכלי טרגוט וצביעת קהלי מטרה בטכניקות רי-מרקטינג עבור מי שהביעו ולו עניין הכי קטן באלביט, דיוורים למייל האישי, ולבסוף, כשהמועמד "מחומם" מספיק, סגירת מעגל עם פניות ישירות בשיטת הד-האנטינג.

 

במהלך הטמעת האסטרטגיה שנפרסה על פני השנתיים האחרונות דאגנו להביא חדשנות בשיטת העבודה האג'ילית שהטמענו בתוך תהליכי העבודה, באופן בו דאגנו לנער את העץ הזה שנקרא "תעשייה בטחונית" ולהביא בשורות חדשות, חדשנות בתוך התפיסות הארגוניות בנוגע לעבודה משולבת של מנהלים ביחד עם מגייסים ובשורות טכנולוגיות.  

העשייה לוותה בתהליכי מדידה רציפים אשר סייעו לנו לכוון את ה"ספינה" ולבצע התאמות, חווינו עלייה חדה במספר העובדים שהגיעו ממקורות הגיוס "חבר מביא חבר" ודיגיטל, ירידה במדד TIME TO FILL, זכירות גבוהה למותג אלביט ועלייה בשביעות הרצון של מנהלים ומועמדים כאחד מהנוכחות החדשה והבולטת של אלביט מערכות.