כרישי החדשנות של אלקטרה מעליות

בעידן בו הטכנולוגיה נמצאת במרדף תמידי אחר התייעלות וחדשנות, והזירה העסקית עסוקה במי מקדים את מי – אנו באלקטרה מעליות לא נשארים שאננים. 

חדשנות זה שם המשחק והשנה יצאנו להוכיח שנבחרת אלקטרה מעליות ראויה לנצחון…

אלקטרה מעליות משתייכת לתעשיית האלטרומכאניקה.

הארגון פועל כחברה קבלנית בתחום התעשייה והשרות המתנהל בעיקר מול מוסדות וגופים ציבוריים אך גם מול משקי בית פרטיים עם פתרונות הניוד הביתיים שלנו. החברה מונה 1000 עובדים בתחומי עיסוק שונים כגון: מעליות, מעליות ביתיות, גנרטורים, מכפילי חניה, מוצרי נגישות ומעליות לאתרי בנייה. 

וכך, בחודש ינואר 2020, פצחנו בתחרות ראשונה מסוגה אשר נועדה לשים את חוכמת השטח בחזית מאמצי החדשנות שלנו. מתוך הבנה כי ניסיון היום יום של עובדי אלקטרה מעליות הוא הבקר הטוב ביותר, בקשנו מהעובדים שלנו לזהות ולהגדיר את הבעיות בהם הם נתקלים בעבודתם היום יומית, יחד עם המלצתם לאופן פתרונם.  

בצוותים מולטי דיסיפלינרים מכל קשת המקצועות והמומחיות הקימו העובדים קבוצות חשיבה שנועדו לזהות את הפערים המהותיים ולהציע פתרון ישים ומקורי לבעיה יחד עם אבי טיפוס מוחשיים לרעיונות שלהם ממש כמו יזמים צעירים.  

תוך כדי היכרות אישית, החלו הצוותים להבין אחד את החוזקות של השני. בתהליך מעמיק של מספר שבועות, הם נפגשו, החליפו רשמים, ויחד פיצחו סוגיות שלעיתים נדמה היה שאין להם פתרון נראה לעין. בשיתוף פעולה מופלא והפריה הדדית – נתנו הצוותים מזמנם ומרצם כדי לייעל תהליכים, לשפר ציוד ולהמציא מנגנונים חדישים שישדרגו את השגרות הקיימות.

על מנת שניתן יהיה לבחון את העבודות בקריטריונים זהים, הצוותים קיבלו תבנית אחידה על פיה התבקשו לפרוט את כל שלבי העבודה:

  1. הגדרת הבעיה והסבר מדוע נבחר הנושא ואיזה קושי הוא מציב. 
  2. מהות הפתרון – (חסכון בזמן, כ"א, עלויות, תהליך התייעלות, הגדלת משאבים וכד'). 
  3. אילו משאבים דרושים להם למימוש הפתרון 
  4. היתכנות יישום הפתרון בחברה ובחברות אחרות
  5. לוחות הזמנים לפיתוח אב טיפוס וליישומו בשטח. 

מעורבות והירתמות העובדים למשימה הפתיעה אפילו אותנו. תוך שבוע הוצפנו בעשרות הצעות מצויינות אשר עברו סינון ע"י וועדה שופטת שכללה מנהלים מכל קשת הדיסיפלינות אשר זיקקו בשלוש פעימות שונות את 8 הרעיונות המבטיחים ביותר.

ואז – קורונה…. 

בדומה לכל תעשיות העולם, גם אנחנו עצרנו את שגרות היום, התאפסנו על המציאות החדשה וכשהרגשנו שאנחנו על המסלול הנכון, חזרנו להניע את מאמצי החדשנות שלנו. 

וכך, במתכונת מותאמת קורונה, הפקנו באופן ראוי ומכבד את אירוע הגמר המרגש של תחרות כרישי אלקטרה מעליות באירוע וירטואלי ראשון מסוגו שצולם באולפן הקלטות ושודר ב LIVE ב- ZOOM לכלל 450 עובדים שעלו לשידור בשעות אחה"צ מתוך סקרנות ועידוד החברים שלהם שהתחרו בתחרות. לקראת האירוע, השקנו את "כריש מביא כריש" במטרה לעודד כמה שיותר עובדים לקחת חלק באירוע והתוצאות לא איחרו להגיע, שכן לא פחות מ- 450 עובדים ובני משפחה מפרגנים ונרגשים הצטרפו וצפו ברעיונות הסופיים אשר הוצגו בזה אחר זה.

בתחרות זכו שלושה צוותים במקום הראשון, השני והשלישי עם שלושה רעיונות מופלאים אשר קורמים בימים אלו עור וגידים ויכנסו לשימוש כחלק משודרג של שגרות העבודה.

"כרישי החדשנות של אלקטרה מעליות" הופק זו הפעם הראשונה על אף אתגרי 2020, אך אנו כבר מבינים כי זוהי רק תחילתה של מסורת משובחת וראויה. עובדי החברה מוזמנים כחלק משגרת העבודה למסע מלמד ומתגמל של צמיחה אישית ומקצועית – מסע אשר מזכיר לנו פעם אחר פעם כי הכוח לשפר ולחדש הוא בידיים שלנו!

להתראות בכרישי אלקטרה מעליות 2021!