100חדים כוחות לטובה - הזדמנות של פעם במאה שנה!

השנה בנק הפועלים חגג מאה שנים להיווסדו. הפעילויות של הבנק למען החברה והקהילה היא חלק מהתרבות הארגונית שלו ומשפיעה על מעגלים רחבים בחברה הישראלית ועל חייהם של אלפי אנשים.

חשבנו שאין דרך ראויה יותר לציין 100 שנים של עשייה והובלה מאשר לתת חזרה לקהילה בה אנו פועלים, להמחיש ולמנף את העוצמה של כל העובדים יחד ולהגביר את העשייה  המשותפת למען החברה

מהלך 100חדים כוחות לטובה עונה על צורך לתרום לקהילה בתקופה זו שבה אוכלוסיות רבות נזקקות לסיוע יותר מתמיד. המהלך מזמין את עובדי הבנק  בכללותם ליזום ולייצר בכוחות משותפים השפעה חברתית!

מטרות הפעילות:

  • הגדלת האימפקט החברתי של הבנק בקהילה בישראל 
  • העצמת עובדים- עידוד ומתן הזדמנות השפעה לעובדים    
  • העלאת שותפות ומחוברות העובדים 
  • הטמעת חזון הבנק- חלק מתפיסה של בנקאות מתקדמת והוגנת 

פיתחנו מערכת ייעודית שבה כל עובד יכול לזום ולהגיש את היוזמה שלו ולצרף אליו שותפים מהארגון. מינינו צוות שופטים המורכב מיו"ר הבנק וחברי הנהלה, הקמנו קרן ייעודית למהלך והכרזנו על אבני דרך לתחרות.

יצאנו לדרך והבטחנו שכל יזם יקבל ליווי של הבנק ע"י מנטור מהמרכז לבנקאות חברתית – שוחחנו באופן אישי עם כל היזמים בהידוק הרעיון, חיבור לעמותות, גיוס מתנדבים מהבנק ובחינת פתרונות לדילמות שעלו במהלך הדרך.   המסר: מבטיחים שכל יוזמה יוצאת לפועל!

מה קרה בפועל?

ההיענות הייתה מדהימה! מאות עובדים בחרו לקחת חלק, הציעו מיזמים שיכולים לשנות מציאות בחברה בישראל והתחברו למיזמים שאחרים יזמו. המהלך אפשר להם לזום ולרתום עובדים במעגלים בקרובים והרחוקים שלהם. הם עבדו בצוותים הטרוגניים שכללו נציגים ממגוון תפקידים, דרגים ארגוניים שונים ומיחידות שונות בבנק.

הפרויקט זכה להצלחה ולתהודה ארגונית גדולה. 1,600 עובדים לקחו בו חלק.

הפרויקט העצים את העובדים, העניק להם יכולת השפעה ומשמעות רחבים וחיבר אותם לתרבות הארגונית ולערכים של קיימות ותרומה לקהילה. הטרוגניות הקבוצות השונות תרמה לפתיחות וגיוון, הכלת האחר, תרבות דיון ועבודה משותפת בקרב עובדים שכלל לא הכירו מהשטח ומהמטה.

בסקר שערכנו בקרב העובדים

98% ציינו כי – כעובד/ת חשוב לי שבנק הפועלים יהיה מעורב ויוביל עשייה חברתית למען החברה והקהילה בישראל. 

85% ציינו כי פעילות למען הקהילה גורמת לי תחושת שייכות וגאווה במקום העבודה שלי. 

הפיינליסטים הגיעו לאירוע גמר מכובד וחגיגי , בו הציגו את היוזמות לוועדת השיפוט. בשקלול קולות הקהל והשופטים נבחרו 3 הצוותים המובילים. כעת הבנק מוציא לפועל את כל היוזמות.