The Code Review - הקמת "חדר חדשות" בחטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים

חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים היא אחד מגופי הפיתוח הגדולים ביותר במשק הישראלי והיא אחראית על כל הטכנולוגיה של בנק הפועלים החל בתשתיות המחשוב, דרך פיתוח כל מערכות המחשוב המגוונות, ועד לשימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי להאיץ את הטרנספורמציה הטכנולוגית של הבנק. בחטיבה מועסקים כ-1500 אנשים במגוון רחב של עיסוקים טכנולוגיים על התשתיות והכלים המתקדמים שיש היום בשוק. 

לאסטרטגיה של חטיבת הטכנולוגיה שלושה רבדים עיקריים: בנייה של תשתיות הבנק על ידי מתן מענה טכנולוגי למיקודים העסקיים ולהיבטים רגולטוריים; זמינות והגנה על המערכות – מתן חווית לקוח זמינה, רציפה ומאובטחת; טרנספורמציה טכנולוגית – הטמעה של תשתיות, כלים, תהליכים ותרבות לבנקאות העתיד ולקיצור של חטיבתTTM .

העובדים בחטיבה מועסקים במגוון סוגי העסקה ומפוזרים במחלקות, אגפים ומערכים שונים ופעמים רבות גם בבניינים שונים.  העובדים הם עובדים בטכנולוגיים שהתחרות אל מול השוק היא תחרות מאד מאתגרת בפרט כאשר מדובר בגוף טכנולוגי שפועל בתוך בנק. התפיסה היא לרוב של ארגון ביורוקרטי, היררכי ותדמית זו מקשה מאד לעיתים בגיוס ומשיכה של טלנטים לחטיבה ושימורם.

עם פרוץ הקורונה והמעבר לעבודה מרחוק אתגר המחוברות ושימור העובדים הפך להיות מורכב יותר ויותר. חיפשנו דרכים יצירתיות ליצירה של מחוברות עובדים לארגון תוך השאת ערך גם לעובד. כנגזרת החלטנו להקים את "חדר החדשות" של חטיבת הטכנולוגיה. חדר חדשות הוא מיזם המנביט אייטמים לתקשורת במגוון ערוצי מידה גם פנים ארגוניים וגם חוץ ארגוניים כאשר הכתבים הם עובדי החטיבה. הנחת היסוד שלנו היתה שכדי לחבר אנשים לארגון ולבנות מותג טכנולוגי מוביל בחוץ נדרש לגייס את מיטב העובדים שלנו, שהם טכנולוגים מעולים בתעשייה, ולהקים פלטפורמה לסיפור הסיפור של החטיבה באמצעות כתבות על העשייה של יחידות ופרויקטים, על טכנולוגיות מתקדמות בשוק, על מיזמים וגם על תחומי עיניין אחרים כמו מנהיגות, שימור עובדים, קשר בין מוסיקה לכתיבת קוד ועוד. כתבות שיש בהן עיניין מחוץ לחטיבה פורסמו בעיתונים כטורי דיעה, כתבות, ריאיונות ועוד וכן פורסמו כפוסטים ברשתות החברתיות והביאו לחטיבה טרפיק של לא מעט אנשים שעוקבים אחר העשייה של החטיבה ברשתות החברתיות. באמצעות מהלך זה אנו משפרים משמעותית את מיתוג המעסיק שלנו בחוץ.

בדצמבר 2020 השקנו את פרויקט "חדר החדשות". והוצאנו את הגיליון הראשון של “Code Review“ – ניוזלטר פנימי לכלל עובדי החטיבה. מאז, הניוזלטר נשלח באופן קבוע מדי יום חמישי. הפרויקט נולד מתוך הצורך לייצר גאוות יחידה ומחוברוּת מצד אחד; וכדי לעודד חדשנות, יזמות ושיתופי פעולה בין הגורמים השונים בבנק מצד שני. 

הכתבים הם עובדי החטיבה שחיים את השטח, ויש להם מספר משימות:

  1. לאגד, לערוך, לתרגם ולהפוך תוכן מקצועי-טכנולוגי לנגיש, קריא ומעניין. 
  2. להעצים את עובדי החטיבה, ולהפיץ להם, לבנק ולתעשייה המקומית, את העשייה הענפה של החטיבה, עובדיה ומנהליה
  3. לשנות את התרבות הארגונית על-ידי הסרת חסמים, פריצת גבולות, הצפת אתגרים וניהול שיח פתוח, גם כשמדובר בנושאים רגישים או שנויים במחלוקת.

הכתיבה בחדר החדשות וההשתתפות של עובדי החטיבה בישיבות, בסדנאות ובקורסים שצוות הנהלת החטיבה מארגן, נעשים בהתנדבות מלאה של העובדים. הפרויקט התחיל עם כ-50 כתבים, אך מדובר במערכת נושמת, דינמית ומאפשרת. משבוע לשבוע מתווספים, עוזבים וחוזרים עובדים שמעוניינים להוביל שינוי תרבותי בחטיבה ובבנק, הודות לאפשרות להשמיע את קולם. בינתיים הניזולטר כבר עברו גם למדיה של פודקאסטים לדרך ומספר העוקבים והכותבים שלנו הולך וגדל וההתרגשות סביב כל פרסום נמצאת בשיאה. 

מוזמנים לישיבת מערכת כל יום ראשון בשעה 08:30 sharp  😊