הטמעת תרבות ערכית והתנדבות בהתאמה אישית

מוסד הטכניון למחקר ופיתוח בע"מ, חברת בת של הטכניון, מכון טכנולוגי לישראל, מהווה מאז הקמתו בשנת 1952 חלון ייחודי לידע וליכולות המדעיות והטכנולוגיות המתקדמות של הטכניון, ומגשר בין המחקר והידע האקדמי לקהילה העסקית והתעשייה. מוסד הטכניון הינו שותף אסטרטגי של הטכניון, בקידום ויישום המחקר, חדשנות, יזמות ולמידה לאורך החיים, לטובת האדם והחברה. הארגון מונה כ-1300 עובדות ועובדים, כאשר מרביתם חוקרים במכוני המחקר ובמעבדות. 

בשנה החולפת ועל רקע הקורונה שאופיינה בחוסר וודאות ושערערה את האיזון המוכר, מוסד הטכניון למו"פ זיהה צורך לחזק את העובדים ולהגביר את המחוברות הארגונית. 

יצאנו מנקודת הנחה כי ארגונים המעבירים מסר חברתי וערכי הם ארגונים שזוכים למחוברות ארגונית גבוהה, ולכן החלטנו לפעול במספר רבדים. מכאן יזמנו מספר פעולות שהראשונה הייתה לשים את הזרקור על העובדים ולדאוג לרווחתם בימים המורכבים של הקורונה. לאחר שניכר היה כי החוסן הארגוני שב לאיתנו, התפנינו לחשוב על חידוש הקשר והתרומה לקהילה. לשם כך יצרנו שלל פעילויות ערכיות ליצירה של מעטפת ערכית – חברתית: 

  • פרויקט התנדבות בהתאמה אישית 
  • סדרה של הרצאות להעלאת המודעות למאבק באלימות בחברה הישראלית 
  • המרת מתנות ימי הולדת בתרומה כספית לעמותות 

פעילויות אלה אופיינו בדגש על מתן מגוון לעובדים ואפשרות בחירה – דבר שהביא לעלייה במוטיבציה ובתחושת המחוברות הארגונית. הפעילויות שהוצעו השנה רתמו אליהן כ – 350 אנשי מחקר ועובדים מנהליים. כ- 900 עובדים נוספים רתמנו לעשייה הערכית דרך מתנות יום ההולדת. מוסד הטכניון למו"פ הרחיב את הגבולות, והראה שעשיית טוב היא לא רק באמצעות פעילות התנדבותית, אלא גם בלמידה, שינוי והעלאת המודעות בנושאים חברתיים שונים. ולכן, לצד העשייה הענפה של ההתנדבות שהיוותה חלק מרכזי, יצרנו מערך כולל שמקיף טווח רחב של פעילות ערכית ובכך מאפשר למקסימום מהעובדים לקחת בו חלק. אנו שואפים כי העשייה הענפה שנעשתה בשנה זו תהפוך לחלק בלתי נפרד מתוכנית העבודה השנתית שלנו, פועלים כל העת

להעמיק שיתוף הפעולה עם העמותות השונות ומתכוונים להרחיב את הפעילות הערכית בתחומים נוספים. אנו קוצרים את פירות העשייה בימים אלה ורואים זאת בהידוק הקשרים ושיתוף הפעולה מול העמותות השונות לשם המשך העשייה.