מרימים 2021 - עובדי קבוצת הרץ אוטוסנטר בוחרים ומשפיעים על עוגני תוכנית 2021

חשבתם פעם על חלום שבו כל עובדי החברה משפיעים ולוקחים חלק בתכניות העבודה?

אנחנו חלמנו שזה יקרה ולשמחתנו – הגשמנו !

הרעיון שמאחורי היוזמה "מרימים 2021" היה לאפשר לעובדים לבחור ולהשפיע על מיקודי העבודה בחטיבות השונות לשנת 2021, מתוך הבנה ואמונה כי תחושת המשמעות של עובד בארגון מושפעת מהמעורבות שלו בעשייה הארגונית, והיכולת להשפיע על דברים גדולים שקורים.

עד לפרויקט המדובר, תהליך יצירת התוכניות השנתיות התרכז ליומיים בו חברי ההנהלה ומנהלים בכירים יצרו את התוכניות השנתיות. התוצאה – התהליך ריכז משאבי זמן גדולים והתוכניות בסופו של דבר שיקפו בעיקר את התפישות של ההנהלה. 

3 צרכים מרכזיים הובילו אותנו ליוזמה – שימור המחוברות, תוכניות שנתיות אפקטיביות לעובדים ויעילות. 

כחברה שעיקר עיסוקה סובב סביב השכרות רכב, התפשטות הקורונה גרמה לכך שכ-70% מעובדי החברה יצאו לחל"ת, חזרו וחוזר חלילה, בהתאם לסגרים שנקבעו. מצב כזה הוא איום ממשי על מחוברתם של עובדים לארגון בו הם עובדים. הבנו כי כל תהליך/פרויקט שיעזור לנו לשמור אותם וגם את שאר העובדים שהמשיכו לעבוד מהבית, מחוברים לחברה, מעורבים ומשפיעים, הרי זה מבורך.

הצורך בייעול התהליך ויצירת תוכניות שנתיות שיתנו מענה אפקטיבי קשוב לעובדים, הובילו אותנו לחפש מענה מתאים יותר לתהליך, ולכן הכלי עליו הוחלט הוא סקר ייעודי באמצעות האפליקציה הפנים ארגונית שלנו (Eloops), כדי שיהיה זמין ופשוט.

יצאנו לדרך

אם אנחנו רוצים שיתוף פעולה של העובדים ויישום של הפרויקט, אנחנו חייבים לוודא שחברי ההנהלה איתנו. בנוסף, נדרש דיוק שלהם עבור הנושאים שיכנסו לסקר, התייחסות לניתוח התוצאות, בחירת מיקודי העבודה מבוססי התוצאות ותקשור ברור לאנשיהם. בשלב הראשוני הוצג הרעיון להנהלה, מטרותיו, תפקידם ושאלון לדוגמא כהמחשה לתהליך. 

מלכתחילה היה ברור לצוות הפרויקט, כי כמות הסקרים ואורכם הם פרמטרים קריטיים להצלחת הפרויקט: מינימום סקרים לכל עובד, מינימום שאלות בכל סקר, מקסימום מענה = מקסימום מידע לעבוד איתו. כל עובדי הארגון מילאו את סקר תכנית העבודה של משאבי אנוש, ובכל הנוגע לחטיבות, כל אוכלוסייה ענתה אך ורק על סקר שרלוונטי לתחום העיסוק שלה. 

צוות הפרויקט ישב עם כל אחד מהסמנכ"לים וכפיפיהם. יחד הם מיפו את התהליכים היומיומיים המשמעותיים בכל חטיבה, חידדו את הפעולות שכל שינוי בהן עשוי להיות בעל השפעה משמעותית על ההתנהלות החטיבתית, ודייקו את השאלות לעובדים. בסקר מש"א בחרנו להתמקד בנושאים של הדרכה ורווחה – שאלנו את העובדים איך הם ירצו  ששנת 2021 תראה עבורם. 

הסקר עלה לאוויר בתמיכה של קמפיין עם מסר ממוקד מאד לעובדים – אנחנו רוצים לשמוע את דעתכם, כי חשוב לנו שתשפיעו על האופן בו נוביל את השנה הבאה

כ-70% מהעובדים (בכלל החטיבות) השתתפו בתוצאות הסקר וקבעו את התהליכים העיקריים בהם יתמקדו החטיבות השונות ב-2021!

כל סמנכ"ל קיבל את תוצאות הניתוח, וביחד עם הצוות שלו בחרו את המהלכים הנבחרים בהם יתמקדו השנה. 

כל אחד מהמהלכים נמצא בליבה העסקית של אותה חטיבה ולכן מן הסתם בליבה העסקית של החברה כולה.

את התוכניות הנבחרות תקשר כל סמנכ"ל לעובדי החטיבה ,יחדיו עם נתוני המילוי וההעדפות שתמכו באותה בחירה, הדגישו את המיקודים בהם בחרו עובדי החטיבה לפעול, לשנות, לייעל וכן את מחויבותו שלו ליישום.

והנה אנחנו כבר אחרי 6 חודשי עשייה ב-2021, מסכמים בימים אלה את החציון הראשון. את הבקרה ווידוא יישום התוכניות לקח על עצמו צוות משאבי אנוש והוא מנהל את הסטטוס מול מנהלי החטיבות השונים.

וכך נראית ההצלחה

  • חלק משמעותי בתוכנית העובדה של מש"א, כמו גם תוכניות החטיבות המקצועיות, מבוסס על תוצרי הסקר
  • רעיונות שעלו בסקר הפכו להיות תהליך עסקי משמעותי בתוכניות החטיבתיות 
  • כל חברי ההנהלה השתתפו באופן פעיל בתהליך ובחרו מיקודי עבודה עפ"י תוצאות הסקר
  • תחושת המשמעות של העובדים גדלה – המשובים שקיבלנו מדברים בעד עצמם

חדשנות

צוות משאבי אנוש הוביל מהלך שפוגש את ליבת העסקים, משפיע על כל תחום ותחום בארגון, מחזק את מחוברות העובדים ואת משמעותו של צוות מש"א כ-HRBP מוביל ומשמעותי בארגון. 

החדשנות במהלך באה לידי ביטוי במספר ערכים שאנחנו כחברה, מאמינים בהם: שיתוף, יעילות, מצוינות, ביחד, ושימוש בכלי טכנולוגי של HR ליצירת DATA רלוונטית לתהליכים עיסקיים.

אנחנו מאמינים שהתפישה החדשנית של הפרויקט, התאמתו ל-DNA של החברה, רתימת חברי ההנהלה ליישומו המהיר, היכולת לגעת, לשמוע ולחבר כל עובד ועובד בארגון, גרמו להצלחה המסחררת שלו.