תוכנית שביט - עתודה ניהולית למקצועות ההנדסה

ICL Group הינה חברה גלובלית של מינרלים מיוחדים, המייצרת פתרונות הנותנים מענה לאתגרי הקיימות של האנושות בשוקי המזון, החקלאות והתעשייה הגלובאליים. ICL ממנפת את משאבי הברום, האשלג והפוספט הייחודיים, את צוות העובדים המיומן והמסור ואת המיקוד במחקר, פיתוח וחדשנות טכנולוגית, על מנת להניע צמיחה בכל שוקי הקצה. ב ICL כ 12,000 עובדים בפריסה גלובלית רחבה. 

כחברה תעשייתית יצרנית מחובתנו לפתח מקצועית ולחזק ניהולית את מהנדסי החברה לטובת חוסן וצמיחה עסקית. מהנדסי החברה הינם אוכלוסיית ליבה המאיישת תפקידי מפתח בכירים וזוטרים. חלק משמעותי מצמיחת הארגון בשנים האחרונות ניתן לייחס להשקעה באוכלוסייה זאת שהביאה לפריצות דרך חדשניות במוצרים, בתהליכים ובטכנולוגיה. בשנים האחרונות בדומה לתעשיות מקבילות, אנו חווים קושי בגיוס מהנדסים ובשימור הטאלנטים בתחומי הליבה. 

על מנת להבטיח את חוסן החברה ולאפשר לנו להצמיח את מנהלי העתיד, יזמנו את "תוכנית שביט".

תוכנית שביט הינה תוכנית ייחודית, המתמקדת בהכשרה מקצועית וניהולית של מהנדסי מכונות, חשמל ותהליך בתחילת דרכם המקצועית והניהולית וכהכנה לתפקיד משמעותי וקריטי בארגון. מהנדסים בעלי פוטנציאל גבוה וביצועים יוצאי דופן משתלבים בתוכנית שביט לאחר תהליך איתור ואבחון קפדני שכולל 3 שלבים. תהליך האיתור והמיון נעשה ע"י מאבחנים שונים מתוך הארגון ובליווי של תהליך אבחוני חיצוני ככלי תומך החלטה. 

לתוכנית שלושה צירים מרכזיים שבונים מעטפת רחבה למהנדס צעיר. 

ציר פיתוח מקצועי הכולל את כל הדיסיפלינות החשובות להצלחה בתפקיד בכיר ומקצועי בארגון, ביניהן: דוחות כספיים, בניית תקציב, הכרות עם עולם השיווק והמכירות, הכרות עם עולמות הרכש ושרשרת אספקה, פיתוח מיומנויות של מצוינות תפעולית, חדשנות, מצוינות מסחרית ועוד. 

הציר הנוסף שתומך את החלק המקצועי הוא ציר פיתוח מנהיגות – משתתפי התוכנית נחשפים לתכנים מעולם המנהיגות והניהול, רוכשים כלים ותפיסות ניהול שונות מהתיאוריה ועד לפרקטיקה. 

הציר השלישי שבלעדיו לא תתאפשר התפתחות מקצועית וניהולית הוא ציר הפיתוח האישי, כל משתתף עובר תהליך אישי מול בעלי מקצוע שונים שמלווים אותו בצמיחה ובחיזוק אזורי הפיתוח האישיים שלו. כחלק ממחויבות התוכנית המהנדסים מובילים פרויקט אסטרטגי בעל השפעה עסקית משמעותית.

אנו מאמינים שבסיום התוכנית, המהנדסים יחזקו את המיומנויות הנדרשות על מנת להשתלב ולהצליח בתפקידי מפתח בארגון. בנוסף, התכנית מלווה את המשתתף, גם בתום השנה הראשונה, ואנו מאפשרים לו ליווי מקצועי של חבר ההנהלה בכירה. 

כיום משתתפים בתוכנית כ 26 מהנדסים מ 4 אתרי תפעול שונים בישראל, הנהלת הארגון ובעלי תפקידים שונים הם חלק אינטגרלי מהתוכנית, חלקם חברי ועדת ההיגוי שאחראית על קבלת ההחלטות של התוכנית, חלקם כמרצים בכירים בתוכנית וחלקם מלווים יותר מקרוב את המשתתפים. החשיפה של מהנדסים למנהליה הבכירים של החברה מאפשר שיח והכרות בלתי אמצעי של האתגרים וההזדמנויות שכל מנהל חווה בתפקידיו. 

התוכנית אורכת כשנה, ובמהלכה נחשפים המשתתפים למגוון האתגרים ההנדסיים הקיימים בתוך הארגון ובתעשיות מקבילות. החשיפה מאפשרת למשתתפים מפגשים עם דמויות מרכזיות בתוך הארגון ומהתעשייה הישראלית. 

לתוכנית שביט יעד ברור בשימור ופיתוח טאלנטים ואנו מתחייבים לקדם כ 70% ממשתתפי התוכנית ב 5 שנים מסיום התוכנית.