מי מפחד מערכי חברה? תהליך גילוי הערכים ועד ההטמעה... וזוהי רק ההתחלה

חברת IDOMOO, מאפשרת לארגונים לתקשר עם לקוחות הקצה שלהם, באמצעות וידאו פרסונלי מבוסס נתונים. פלטפורמה טכנולוגית בענן, פורצת דרך ומובילה בתעשייה. לחברה מעל 150 לקוחות בעלי שם דבר. החברה הינה חברה גלובלית הפרוסה על פני חמש יבשות ועובדים בה באופן היברידי. החברה הוקמה בשנת 2008 והגיעה להישג משמעותי של הנפקתה בבורסת תל אביב ביוני 2021. 

כמו בכל חברה, התרבות הארגונית הנשענת על ערכי חברה, נוכחת וקיימת מרגעי הקמתה הראשונים בצורה לא פורמלית. ההכרה בערכי חברה במסגרת פורמלית ויצירת שפה המבטאת אותם בטרמינולוגייה ייעודית, מחדדת מאוד את הנורמות הרצויות ומייצרת מצפן ארגוני, התומך בהצלחת החברה. IDOMOO חברה בצמיחה, הכירה בחשיבות הטיפול בנושא ערכי חברה, כמרכיב להצלחתה וצמיחתה. לכן, נכנסנו לפני כשנה וחצי לעיסוק משמעותי בנושא ערכי חברה. ניתן לתאר את תהליך העיסוק בערכים, בשלושה שלבים עיקריים: 

  • שלב 1, גילוי הערכים: שלב התחקיר הסתכלות עמוקה פנימה. בשלב זה קיימנו מפגשים עם הנהלת החברה ועם נציגי עובדים מכל הטריטוריות והתפקידים בחברה. במפגשים דנו בשאלות: אילו התנהגויות חשוב לשמר בחברה? אילו לשפר? ואילו התנהגויות עלינו למגר בחברה? שלב זה הסתיים בזיקוקם של שישה ערכים. ערכים אלה משקפים את הדרך שלנו בחברה ואת המצפן לתרבות מנצחת, אשר תומכים בהשגת יעדי החברה וצמיחתה. 
  • שלב 2, התקשור הרשמי של ערכי החברה: החלטנו לתקשר את ערכי החברה, תוך שהעובדים בקדמת הבמה. זו תפיסה אשר נראתה לנו מדוייקת לתרבות ב-IDOMOO והיא חיזקה את המסר של: 'העובד במרכז העשייה'. ערכנו מפגש אשר במרכזו התקיים פאנל עובדים. בפאנל לקחו חלק שישה עובדים אשר שיתפו בחוויה אישית שלהם על ערך אחד, אשר הם בחרו לתאר מראש. שלב זה היה עוצמתי במיוחד. התוכן שלו משמש וימשיך לשמש אותנו גם בעת קליטה של עובדים חדשים בחברה. 
  • שלב 3, ההטמעה: מעבר להזרקת הערכים לתהליכי HR ובתקשורת פנים ארגונית, יזמנו פרוייקט מיוחד: פודקאסט פנים ארגוני. פודקאסט אשר עוסק בערכי החברה דרך סיפורים מכוננים על החברה. המוטיבציה לפרוייקט היתה להנכיח את הערכים הלכה למעשה לאורך זמן. התהליך כלל שמונה שלבים עד העלייה לאויר עם האפיזודה הראשונה, וכיום אנו ערב עלייתה של האפיזודה השישית והאחרונה בסדרה. מספר עובדי חברה לקחו חלק משמעותי בשלב הפקת הפודקסאט, יחד עם שותף מקצועי חיצוני לחברה. מטרת הפודקאסט היתה לחבר את העובדים לרגעים משמעותיים, אשר עיצבו את החברה לאורך השנים ולעמיק את החיבור לערכי החברה דרך סיפורי עשייה בפועל. שימוש בפודקאסט, היא דרך הנגשה UP TO DATE. ידוע, כי היום הקשבה תוך כדי נסיעה, הליכה או פעילות אחרת היא מאוד פופולרית. התוכן באמצעות פודקאסט במרחב דיגיטלי, מותאם לעולם העבודה החדש ההיברידי, בו המשרד כבר איננו מרחב יחיד לחיבור וחיזוק נורמות ארגוניות. התוכן מייצר גאווה וחיבור. העובדה, כי המרואיינים בפרקי הפודקאסט הם עובדי חברה ולא רק חברי הנהלה, מחזקת שוב את המסר, כי העובדים הם "לב" החברה. כמו הפאנליסטים בתקשור הערכים, גם כאן ממשיך הקו של: העובדים בקדמת הבמה. לפודקאסט יש ערך גם בפיתוח האישי של העובד המתראיין והמיתוג הפנים ארגוני שלו. תכני הפודקאסט נוגעים באנשים, בהצלחות עסקיות, משברים וצמיחה תוך כדי תנועה. לבסוף, השימוש בתוכן שהוקלט לעובדים חדשים, מקדם את החיבור בשלב ה ON -BOARDING ובכך תומך בצמיחת החברה. 

ערכי חברה הם חלק מעמוד השדרה של החברה והעיסוק בו תומך את הצלחת החברה וצמיחתה. החדשנות בעבודה שהשקענו עד כה בא לידי ביטוי במספר דרכים: 

  1. העובדים בקדמת הבמה בתהליך תקשור הערכים ובשלב ההטמעה. 
  2. הטמעה באמצעות פלטפורמת פודקאסט: חיזוק הערכים במרחב הדיגיטלי, המותאם לעולם העבודה ההיברידי. בנוסף, הוא מהווה עוד ציר התפתחת אישית של עובדים. 

לסיכום, שלב ההתנעה מאחרינו ושלב ההטמעה בועט ונוכח ביום יום שלנו: בשיח, בתהליכים HR משמעותיים, בקבלת החלטות, תקשורת פנים ארגונית ועוד. אנו מודדים את עצמנו בנקודות שונות, לומדים ומתקדמים בכל העת.  נמשיך לשתף את קהילת משאבי אנוש בפעילות, ונלמד מאחרים העוסקים במלאכה ורואים אותה כחלק משמעותי מהצלחת החברה.