משאבי אנוש מובילים הטמעה של תרבות הסימפליסיטי בלוריאל ישראל!
קבוצת לוריאל, ענקית הקוסמטיקה מס' 1 בעולם, הפועלת מתוך ערכים של חדשנות, יזמות, קיימות ואתיקה, הוקמה לפני 110 שנה, פעילה ב-150 מדינות בעולם ומעסיקה 88,000 עובדים. לוריאל ישראל מעסיקה בישראל כ-900 עובדים בהעסקה ישירה ובמיקור חוץ ופועלת ב-3 אתרים: מטה החברה בנתניה, מפעל ייצור במגדל העמק, מרכז לוגיסטי בקיסריה. החברה פועלת באמצעות 4 חטיבות עסקיות: מוצרי צריכה, יוקרה, דרמו-קוסמטיקה ומוצרים מקצועיים למספרות. החברה מייצרת, מייבאת, ומשווקת כ-20 מותגים לצרכנים בישראל, במגוון רחב של ערוצי הפצה. בין מותגי החברה המובילים: לנקום, לוריאל פריז, מייבלין, גרנייה, וישי, לה רוש פוזה, קרסטס, מן אקפסרט, ארמני, קילס ועוד.
קבוצת לוריאל, השכילה להבין בשנת 2016 שעליה להוביל מהפיכה תרבותית, בכדי להכין עצמה לעולם החדש והמשתנה, ובכדי לאפשר ל"ספינה" הגדולה להמשיך ולהיות מובילה עולמית. לוריאל מחליטה לזנוח התנהגויות מסוימות ולנהל מחדש מתחים ארגוניים מובנים. לשם כך, גובשת תרבות ארגונית וניהולית המתאימה ללוריאל בעולם המשתנה אשר תתרום משמעותית לצמיחה המהירה של החברה (מניית החברה הכפילה את עצמה מאז שנת 2016). בחמש השנים האחרונות, לוריאל מובילה שינוי ארגוני חוצה חברה גלובלי ומקומי, המאתגר את צורות העבודה הקיימות ומעודד שיטות עבודה והתנהגויות חדשות, במודל שנקרא "SIMPLICITY", המאגד שורה של עקרונות עבודה, ערכים התנהגותיים ומגוון פעילויות משאבי אנוש, כולם מחוברות זו לזו כחוט השני תחת המסע של לוריאל לחדשנות, ליוזמה, למודרניזציה בעולמות הדיגיטל (ביוטי טק) ולאימוץ תבניות חשיבה של "סטאטרפ". תהליך השינוי אשר מתרחש בלוריאל העולמית ובישראל בפרט, החל משנת 2016 ועד היום, תוך החיבור לתהליכים הארגוניים שמובילה לוריאל העולמית.
המסע לעבר התרבות של "סימפליסיטי" החל בהגדרת אסטרטגיה וחזון וממשיך לתכנית פעולה קונקרטית המתעדכנת בכל שנה בהתאם לצרכי הארגון וקצב ההתפתחות שלו. תהליך השינוי הוא ארוך טווח, עקבי ומתפתח, תוך הטמעה של השפה הלוריאלית וערכיה בקרב ההנהלה והעובדים בחיבור לתהליכים הארגוניים ולמודל לניהול שינוי ארגוני שמובילה לוריאל העולמית. השינוי התרבותי המתואר בא לידי ביטוי בכלל תהליכי משאבי אנוש, הלמידה, הערכה ומשוב, סקרים ותקשורת פנים ארגונית, משולבים בתהליכי בקרה ומדידה ונמדדים בדקר עמדות שנתי. מדובר על תהליך הוליסטי, רחב, חוצה ארגון, תפקידים ותחומים.
במסגרת הובלת השינוי משלב ההשקה ועד שלב "שימור השינוי" לוריאל ישראל אימצה והובילה בכל שנה ובכל שלב מגוון כלים ניהוליים וארגוניים לפיתוח והטמעת תרבות ה SIMPLICTY בלוריאל ישראל וביניהם:
הובלת סדנת מנהלים "LEAD AND ENABLE" בארץ ובחו"ל, המכשירה את כלל המנהלים בחברה לתפיסה הניהולית שלוריאל מבקשת להטמיע בכל רמות הניהול והעובדים. ניבנו והוטמעו חומרי למידה במערכת בלמידה ובתהליכי הכשרה רלוונטיים בקליטת עובד חדש, או במסגרת האקדמיה של לוריאל. לשיראל הובאה לראשונה תכנית פתוח מנהלים גלובלית, לניהול צוותים לפי מודל עבודה ממוקד מחברת האם הגלובית בלווי הדרכה מרחוק, בארגון הושק כלי דיגיטלי למתן משוב במערכת משאבי אנוש FEEDBACK TOOL, התחלנו להוביל פתוח צוותי הנהלה באמצעית פנימיים באמצעות מודל חדשני דיגיטלי TEAMSHIFT , הוקם צוות פנימי של "מובילי סימפליסיטי", בשיא משבר הקורונה, אשר ניבנה כצוות מוביל שינויים בכל הארגון. הושקו לאחרונה סדנאות בתחום "שתופי פעולה" ו"משוב" בהובלת המנהלים בארגון בעזרת צוות המנחים הפנימי. תהליכי הערכה ומשוב שנתיים, אף הם מבוססים על עקרונות התרבות וערכי המנהיגות שפותחו כחלק מהשפה הניהולית של לוריאל. לכלל תהליכי פתוח אלו גם תהליכי מדידה ניהוליים, תכניות עבודה וסקר עמדות שנתי, אשר תומכים בתהליכי הטמעה, יישום ובקרה.
אסטרטגית השינוי בלוריאל היא ברורה – יש חזון וידועים לאן להגיע (ליניארי) ועם זאת יש התפתחות מתמדת וחידוד של האסטרטגיה והערכים ברמה שנתית במסגרת תוכניות עבודה ומדיניות (שינוי מעגלי). כל אלו מתחברים לתהליך שינוי כוללני, בלווי תהליכי תקשורת ומיתוג לאורך כל תקופת ההטמעה ועד להפיכת התרבות ל"הרגל" ולחלק בלתי נפרד מכלל תהליכי הארגון. המושג "סימפליסיטי" הפך למותג שגור בקרב ההנהלה והעובדים, בצורה הדרגתית ועקבית. גם בתקופת משבר הקורונה, לא הפסקנו להוביל את השינוי, בהתאמה לרוח התקופה, וזו היתה הזדמנות מצוינות לנהל ולהנהיגת את החברה לפי השינוי התרבותי שאליו אנו מכוונים.אחד ממפתחות ההצלחה לתהליך הוא הנהלה רתומה, שותפה ומקדמת, מחויבת אשר מחוברת לשינוי מרמת אסטרטגיה ועד רמת יישום עם העובדים. הנהלת המדינה, מרמת מנכ"ל ועד אחרון המנהלים להוביל את השפה, ההתנהגויות, הערכים ודרכי הניהול הרצויות.
לתרבות הארגונית החדשה השפעה על תוצאות החברה העסקיות, הן על מדדי סימפליסיטי ומחוברות ארגונית של העובדים בסקר עמדות שנתי שהשתפרו למרות משבר הקורונה, והן על תוצאות תפיסתה של לוריאל ישראל כחברה מצוינות לעבוד בה ולחברה נחשקת הן בקרב העובדים והן בשוק העבודה.