מסעות עובדים

כולנו מכירים את מכבי שירותי בריאות, את המומחיות של הרופאים, את האחיות שנותנות מענה לכל אתגר, את המקצועיות של המטפלים, ואת מגע הקסם של כל אחד ואחת מהעובדים ומהמנהלים – בכל תחומי העיסוק שלנו. אנשים שקמים בכל בוקר עם תחושת שליחות ודואגים לכ-2.5 מיליון מבוטחים.

זה הזמן לספר לכם את הסיפור שלנו: איך אנו דואגים להם – האנשים של מכבי.

מכבי שירותי בריאות, הינו ארגון המונה כ-13,000 עובדים, רופאים ומטפלים שכירים ועצמאיים בפריסה ארצית. כארגון פרופסיונאלי, חדשני ודינאמי, אנו מתמודדים עם מציאות של מקצועות במחסור, קושי בגיוס ותחרות הולכת וגוברת על מועמדים איכותיים ומקצועיים.

כחלק מאסטרטגיית מכבי למיקוד במשאב האנושי וליצירת חווית עובד וכחלק משימור עובדים בעולם של מחסור, אנו פועלים לשיפור חוויית העובדים בצמתים מרכזיים בחייהם. כדי לעשות זאת, השקנו לאחרונה תחום חדש באגף משאבי אנוש תחת מחלקת גיוס וחווית עובד העוסק במסעות עובדים.
המסעות מאפשרים לנו לפגוש את העובדים שלנו בצמתים וברגעים מרכזיים, וללוות אותם באופן אישי.

עם הקמת היחידה, היה לנו ברור כי נדרש תהליך מקדים של הגדרת אסטרטגיה ברורה ליצירת חווית עובד, כזו שתהווה מצפן וסמן ימני בכל שלבי גיבוש המסעות, הן מול העובדים והן מול המנהלים בארגון. 

בדומה לפירמידת הצרכים של מאסלו, בשנים האחרונות פותחה באגף השירות והשיווק במכבי, פירמידת הצרכים לחוויית השירות האופטימלית בהתבסס על מענה לצרכים פונקציונליים ורגשיים. כחלק מתפיסת הפתרון, החלטנו לצאת מתוך פירמידת חווית המטופל במכבי ולהתאימה לצרכי העובד ליצירת חווייה. מדובר בפירמידה רב ממדית, בעלת 3 שכבות: "חושבים עליי" – מבטיחים אמון וביטחון, "דואגים לי באמת" – מלווים אותי ו"אני ייחודי" – מרגשים אותי ושני צירים: הציר הפונקציונלי והציר הרגשי.
שלוש שכבות הפירמידה בשילוב הצרכים הרגשיים והפונקציונליים יוצרים חוויה של התאמה אישית: לתת לכל אחד את מה שהוא צריך. 

מתודולוגיית העבודה של מסעות עובדים, נבנתה בהתאמה למתודולוגיית מסעות המטופל שמוביל אגף השירות והשיווק, מהווה בסיס לכל תהליך לבניית מסע חדש תוך תהליך עבודה שיטתי ומובנה הכולל 4 שלבים מרכזיים:

  • בחירת המסעות – בהתאמה לאסטרטגיה הארגונית ולמיקודי משאבי אנוש
  • מחקר מקדים – איסוף ועיבוד מידע בשיטות מחקר שונות תוך שילוב עובדים מהשטח 
  • עיצוב מחדש של המסע – בחירת פרסונות, דמויות מפתח במסע מאפיינים ייחודיים באופן שיאפשר בניית סל פתרונות מותאם ומדויק  ויסיעו במיפוי נקודות החוזק והכאב תוך מטרה לביצוע השינוי
  • הטמעה, תקשור ומדידה

בשנה וחצי האחרונות, מאז מרץ 2020, העולם חווה התפרצות של מגפת הקורונה שגרמה לטלטלה גדולה בכל תחומי החיים והוגדר מצב חירום לאומי. כחלק מההערכות לחורף ובהתאם לתקופה ולצו השעה, עלה לאוויר בתחילת חודש נובמבר 2020 (שיא הגל השני של הקורונה במדינת ישראל) המסע הראשון: מסע העובד/ת בבידוד. לאורך הגל השני והשלישי המסע הלך והוטמע, ליווה את העובדים בבידוד וממשיך ללוות את העובדים בבידוד גם היום, בפתחו של הגל הרביעי, כאשר התכנים המלווים מתעדכנים כל העת בהתאם להנחיות משרד הבריאות והנחיות מכבי ובהתאם למשובים שהתקבלו הבוחנים את חוויית העובד. המסע סייע ליותר מ-700 עובדים ששהו בבידוד. כיום אנו בעיצומו של המסע השני: מסע יולדת.