בטא מאסטר

מכבי שירותי בריאות – הינה קופת החולים המתקדמת בישראל, המובילה בשביעות הרצון של המבוטחים ובה למעלה משני מיליון חברים. במכבי עובדים כ- 9,000 שכירים ועוד כ- 5,000 רופאים, מטפלים ועובדים עצמאיים. הארגון פרוס על פני הארץ כולה וכולל 77 מרחבים גיאוגרפיים, המנוהלים ב- 5 מחוזות מצפון ועד דרום. 

בטא מאסטר, הינו מהלך אסטרטגי שהפך את הלמידה הארגונית לאחד המנופים המרכזיים להטמעה וליישום האסטרטגיה ב"מכבי שירותי בריאות"  הוא קפיצת מדרגה, התפתחות והבשלה של "בטא ספר" שאותו הקימה מחלקת למידה ופיתוח ארגוני במהלך 2019 והשיקה בעיצומה של הקורונה ועיקרו Intro Skilling חווייתי, מעשיר, נגיש ומרגש של כישורי עתיד ומיומנויות ליבה.

כהמשך  לבטא ספר, בטא מאסטר הוא מהלך אסטרטגי שמטרתו ליצור שינוי אישי וארגוני משמעותי. מהלך  זה רותם את הרגלי הלמידה החדשים ואת התשתית הנפלאה שנוצרה בזכות "בטא ספר", את האמון של הלומדים במותג, באיכות התכנים ואת הסקרנות שנוצרה והפתיחות להתפתחות, התחדשות ולמידה. את כל אלה ממנף בטא מאסטר, למען הטמעה ויישום האסטרטגיה הארגונית ויצירתו של הארגון החדש.

הבטא מאסטר בנוי ממסלולים המאפשרים למידת רבים באמצעות שילוב למידה עצמית, למידה בקבוצות קטנות ומפגשי לייב המוניים אותם מלווה מעטפת תומכת למידה. המסלולים בנויים סביב כמה עקרונות מארגנים וביניהם הובלה ע"י מנטור שהוא מנהל בכיר, למידה דיגיטלית, חשיפה ארגונית וחוץ ארגונית ואפשרות להעמקה. במרכזו של הבטא מאסטר פיצוח המסלול שהוא מפתח לארגון העתידי ונקרא Key Master והוא מסלול החובה לכל עובד ומנהל בארגון העתידי.

בחודשים האחרונים הושקו המסלולים הראשונים שזכו להיענות גדולה ולתגובות נפלאות. לבקשת הקהל ובהתאם לצורך הדחוף ביותר – המסלול הראשון שהושק הוא ה- Data Master מתוך ההבנה שאנליזה היא כבר לא רק נחלתם של אנליסטים והיכולת להבין ולעבוד עם דאטה, היא מיומנות הנדרשת ליותר ויותר תפקידים. מ- Intro Skilling ראשוני בבטא ספר הפכה מחלקת למידה ופיתוח ארגוני לגורם מרכזי ב Up Skilling המוני שיאפשר התאמת כישורי העובדים והמנהלים בארגון הנוכחי למאפיינים ולדרישות הארגון העתידי. 

ההיענות האדירה, מצביעה על מוטיבציה גבוהה ללמידה מעבר לעולם הפרופסיונאלי, אם עד כה הלמידה הייתה בעיקרה סביב צרכים מקצועיים מאוד, כיום החשיפה והאפשרות ללמידה של מיומנויות קריטיות ואסטרטגיות שלא נכנסות לתוך הפרופסיה, היא מהלך אדיר ומשמעותי מאין כמוהו. בחירה אישית, אפקטיביות מרבית וסטנדרטיזציה של תפיסה אסטרטגית משמעותית. 

מדובר בשינוי תרבות למידה משמעותי, שבא לידי ביטוי, באקטיביות של הלומד, בבחירה שלו ובלמידה עצמית, בלי התוויה וכורח ארגוני .שינוי התרבות הזה, הינו קריטי לטובת מוכנות והצלחה בעולם בו אנו נמצאים. 

בטא מאסטר הוא  פתרון המגשר בין עתיד עולם הרפואה, האסטרטגיה הארגונית שלנו במכבי וצרכי העובדים, בצורה מיטבית. הוא מקנה לעובדים חוויית ביטחון הנובעת מהידיעה שהם רוכשים כישורים הנתפסים בעיניהם חיוניים להמשך הקריירה שלהם, העבודה וההתפתחות במכבי ומכיוון שהם מלווים במעטפת שמסייעת להם ללמוד לבד ולהרגיש ביחד, הם חשים חלק ממשהו גדול יותר. בטא מאסטר מספק לעובדים את ההרגשה שבאמצעות הלמידה הם הופכים גרסה משופרת של עצמם, גרסה מותאמת יותר לעתיד.

בנוסף, הלמידה מחוץ לסקטור, עם דיסציפלינות אחרות ומגוונות, הינה נדבך משמעותי שמייצר שותפות, חיבור ארגוני וחשיפה משמעותית שעד כה לא תפסה מקום גדול. הביזור, הגודל וההזדמנות שהטרנספורמציה הדיגיטלית ייצרה, היו קריטיים מבחינת תשתית . ההבניה על בסיס זה, יצרה ערך שלא ניתן לכימות.