פרויקט "אחת אחת"

מיקרו פוקוס היא חברה בינלאומית בתחום טכנולוגיית מידע שמרכזה בניוברי שבאנגליה. מרכז הפיתוח של החברה בישראל ממוקם ביהוד וכיום מועסקים בו כ – 450 עובדים.

אחריות חברתית תאגידית הינו תחום מרכזי וחשוב בארגון. 

המחויבות המתמשכת שלנו היא לתרום להתפתחות כלכלית חברתית ולשיפור איכות החיים של העובדים שלנו ובני משפחותיהם, של הקהילה המקומית והחברה באמצעות חינוך לטכנולוגיה. 

אחד הנושאים המרכזיים שכלולים בתחום האחריות החברתית, הוא גיוון והכלה.

גיוון והכלה הם המפתח להתפתחות שלנו ושל החברה. אנו מאמינים כי צוותים שכוללים אנשים עם נקודות מבט מגוונות הם יצירתיים וחדשניים יותר.

מאמצי הגיוון שלנו שמים דגש רב על העצמת נשים ועידוד נערות ונשים להכנס לעולם הטכנולוגי ולפתח קריירה מצליחה.

כחלק ממערך ההתנדבות שלנו במיקרו פוקוס, בנינו תכנית פיתוח אישי ומנטורינג בשיתוף עם עמותת "תפוח" הנקראת "אחת אחת". 

מטרת התכנית היא ליווי אישי ומקצועי של נשים מהפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, על מנת לסייע להן, בדרכן לתעסוקה איכותית, לסיים את הלימודים בהצלחה ולהכנס לעולם ההיי-טק. 

במהלך השנה האחרונה עובדות מיקרו פוקוס, נפגשו עם נשים הנמצאות לקראת סיום קורס הסבה מקצועי בתכנות וסייעו להן בכל התהליך של השתלבות בתעשיה ומציאת עבודה. 

התכנית כללה 6-8 מפגשים אישיים מקוונים, ועסקה במגוון רחב של נושאים: בניית בטחון עצמי כעובדת חדשה, להיות אשה בהייטק, התנהלות בתוך הצוות, ניהול קונפליקטים, ניהול קריירה, אופק תעסוקתי בהייטק, ניתוח סיטואציות, הכנה לראיון עבודה ועוד. 

הפידבקים שקיבלנו היו מאוד חיוביים גם מצד המתנדבות וגם מצד הסטודנטיות וכמובן שנמשיך את שיתוף הפעולה המוצלח עם עמותת "תפוח" גם בשנת ההתנדבות הבאה.  

שמחנו לשמוע שגם עבור עמותת "תפוח", פרויקט "אחת אחת" הוא פורץ דרך, פרויקט שמתמקד בנשים בלבד, ויוצר אינטרקציה מעניינת ומרעננת עבור נשות התכנית, ולאור ההשגים המרשימים, חברות הייטק נוספות יצטרפו לתכנית ויקחו חלק בתהליך המנטורינג לנשים מהפריפריה.