פיתוח אישי במאנדיי.קום

רקע על החברה
חברת monday.com היא חברת saas צומחת ומונה היום מעל 1000 עובדים בפריסה גלובלית. מאנדיי מפתחת ומוכרת מוצר שמשמש כמערכת הפעלה ארגונית ומקדם יכולות לניהול פרויקטים בסנכרון בין ובתוך צוותים. כפי שנגזר ממאפייני המוצר, התרבות הארגונית של מאנדיי מתאפיינת בשקיפות, מיקוד במוצר ובמשתמש, בעלות (ownership), עבודה מונעת נתונים ועוד. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שמלווים את הצמיחה שלנו כחברה הוא צמיחת והתפתחות העובדים כאינדיבידואלים. הדבר התבטא באבחון צרכים שמבוצע בחברה וכולל בתוכו את תוצאות הסקר הארגוני השנתי ששם את סוגיית ההתפתחות והצמיחה האישית כאחד האתגרים המשמעותיים ביותר בחברה.

תיאור הפרויקט
מטרת התהליך הוגדרה כפיתוח והנגשה של כלים וערוצים להתפתחות אישית ומתן אחריות מלאה לכל עובד/ת על ההתפתחות האישית שלו/ה, בהתאם לערכי החברה (ownership).
מהר מאוד הסתבר לנו כי על מנת שיוכלו עובדינו להיתרם מהתהליך ולממש את אותה אחריות, יש צורך משמעותי בביצוע Reframing של מושג ה- Development ככזה שעוסק בפיתוח מיומנויות חדשות או שכלול של אלו הקיימות, ולאו דווקא בקידום או מעבר תפקיד (כלומר הקידום או מעבר התפקיד הם רק מקרה פרטי של התפתחות אישית ולא ההיפך).
במקביל להרחבת סל אפשרויות הפיתוח בתוך התפקיד ומחוצה לו, בכדי שעובדינו יוכלו לממש את אחריותם על ההתפתחות שלהם, שמנו לעצמנו כיעד את יצירת הבהירות סביב הציפיות והדרישות הרלוונטיות לכל תפקיד והטמעתם בתהליכי ההערכה וניהול הביצועים.
כך למעשה נולד פרוייקט ה – Personal Development Plan – PDP, שמצייר בצורה בהירה את המרכיבים של כל אחד מהתפקידים בחברה (דרישות וציפיות המאורגנות סביב מיומנויות, התנהגויות ו-delivery) ואת ערוצי הקריירה המקצועיים של כל משפחת תפקידים. ה-PDP הונגש באמצעות אתר פנימי "חי" ונגיש לכל עובד/ת בחברה, בהתאם לערך השקיפות המאפיין כל כך את מאנדיי. הנחת העבודה היא שבכדי להבין מהן אפשרויות הפיתוח, יש להבין ראשית את סט הדרישות והציפיות בתוך התפקיד הנוכחי- אילו חלקים ממומשים ואילו עדיין לא, ומכאן גם אילו הזדמנויות או צרכי התפתחות רלוונטיים במסגרת התפקיד. בנוסף, ובעיקר עבור עובדים שמממשים חלק גדול מדרישות וציפיות התפקיד, יש לסייע בהבנה של מרחב הזדמנויות הקריירה שלהם – לאילו תפקידים ניתן לשאוף ומה אזורי ההתפתחות הדרושים על מנת להגיע לשם.

ה- PDP מהווה את המסגרת לכל התהליך והטמעתו עוברת דרך תהליכי הערכת הביצועים. לטובת כך, יצרנו את תהליך ה- Mid-year check inשכולו על טהרת הפיתוח האישי. נקודת המגע הזו בין כל עובד למנהל שלו, למעשה מסדירה את עבודת הפיתוח באמצעות הצבת יעדים התפתחותיים שסובבים סביב שיפור או פיתוח מיומנויות וידע, מקצועיים ואישיים גם יחד, בהתבסס על הגדרות הPDP.
בכדי לתמוך את עבודת ה- Reframing ככלל ואת הטמעת תהליך ה Check in בפרט, בנינו והעברנו הדרכות סדנאיות לכלל המנהלים בנושא תכנון ותמיכה בתהליכי התפתחות אישית של עובדיהם, וסדנאות לכלל העובדים במטרה לצייד אותם בתפיסה ובכלים שיאפשרו להם לקחת בעלות על תהליך ההתפתחות של עצמם.
הכוונה להמשיך להעביר סדנאות המשך באופן שוטף, כך שנוכל לייצר את התחזוקה המתאימה להטמעת השינוי התפיסתי.
החלק האחרון בפאזל הוא ההנגשה של כלל הכלים והערוצים ללמידה והתפתחות (פלטפורמות למידה ופרסונליזציה של למידה, מוביליות פנימית, מסלולי למידה מקצועיים ועוד) באמצעות פורטל התפתחות אחד.


חדשנות ויוזמה
פרויקט זה מבטא הסתכלות רחבה והוליסטית על כל האספקטים המרכיבים אותו (בהירות ונגישות של כלים וערוצים להתפתחות אישית ומקצועית, תמיכה ארגונית תהליכית, תמיכה ניהולית והמרכזי מכולם- הנעת ההתפתחות ע"י העובד/ת עצמו/ה).
בנוסף, חווית העובד/משתמש היא נר לרגלינו, וכיאה לmonday וברוח הערכים והמוצר שלנו, החלטנו להנגיש את התהליך באופן ויזואלי, אינטגרטיבי, צבעוני וקל לשימוש; האתר ובהמשך גם הפורטל כולו, שקופים ונגישים לכל עובד/ת בחברה ומאפשרים לכולנו לקיחת בעלות ואחריות על ההתפתחות שלנו.