עיצוב חווית עובד בנורמלי החדש

MSD ישראל היא נציגות מקומית (חברת בת בבעלות מלאה) של ענקית התרופות העולמית Merck & Co., Inc., המוכרת מחוץ לארה"ב וקנדה כ-MSD. החזון שלנו הוא  להציל ולשפר את חייהם של אנשים בכל העולם באמצעות תרופות, חיסונים וטכנולוגיות שאנו מפתחים ומייצרים במגוון תחומי טיפול. החברה משקיעה משאבים רבים במחקרים, שמטרתם למצוא טיפולים למחלות הפוגעות במיליוני אנשים בכל העולם וכן למצוא ולפתח טיפולים חדשניים.

החברה ממוקמת בהוד השרון ומעסיקה כ-220 עובדים בתחומי השיווק והמכירות, מחקרים קליניים, תמיכה מדעית ועוד, בשילוב של עבודת מטה ושטח. כמו כן, בישראל (נתניה) יושב מרכז המחקר והפיתוח העולמי של התחום הטכנולוגי בעולם הטיפול בבעלי חיים. 

בשנים האחרונות עולם העבודה כולו עובר מהפכה בשל ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה והגברת השימושים בה באספקטים נרחבים. מגפת הקורונה היוותה קטליזטור להשפעת שינויים טכנולוגיים והאיצה את המהפכה הדיגיטלית ואת הצורך לבצע שינויים והתאמות בדרכי העבודה.

ב-MSD, לחווית העובד יש משקל משמעותי ואנו משקיעים בתחום זה מאמצים ומשאבים. החברה ממוקמת בין 40 החברות שכדאי לעבוד בהן בישראל (והראשונה מבין חברות הפארמה הבינ"ל בישראל  מזה מספר שנים). לאור המצב החדש, עלה צורך לבחון את חווית העובד, ולבצע התאמות ל"נורמלי החדש" – דרכי העבודה שיוטמעו לאחר חלוף המגפה. 

בפרוייקט מיפינו את מרכיבי חווית העובד המשמעותיים ביותר בארגון (קליטת עובד חדש, תשתיות ותהליכי עבודה, מנהיגות ולמידה ופיתוח), בחנו שוב את מסע העובד לאור המצב החדש. 

תפוקות מרכזיות

  1. מיפוי של 6 המרכיבים של חווית עובד חיובית ב MSD 
  2. אפיון פרסונות מובילות ב MSD ומיפוי הצרכים עבור כל פרסונה 
  3. גיבוש המלצות לכל אחד מהמרכיבים של חווית עובד ב MSD 

החדשנות בפרויקט

הפרויקט הובל על ידי צוות משאבי אנוש, בשותפות עם צוות עובדים חוצה ארגון, אשר לקחו חלק והשפיעו על קבלת ההחלטות ועל המדיניות שהתגבשה בכל עולמות התוכן. 

המדיניות גובשה על פי עיקרון הפרסונליזציה בהתאמה לפילוח הפרסונות בארגון כי one size doesn’t fit all . השאיפה הייתה להתאים את הפתרונות ותהליכי העבודה גם לצרכים של העובדים שלנו. 

כמו כן, התהליך כולו נוהל בתפיסת עבודה אג'ילית שרק הוטמעה בארגון בשנה האחרונה והיווה מודל לניהול פרויקט רב משתתפים וחוצה ארגון במתודולוגיה אג'ילית. הפרויקט לווה בצוות יועצים חברת אפקט-טיב.

הפרויקט הביא אותנו לביצוע התאמות בתהליכי עבודה קיימים ולבנייה של תהליכי עבודה וכלים חדשים וחדשניים בתעשייה שנחשבת די מסורתית. 

הפרויקט אשר היה יוזמה מקומית חלוצית, מהווה השראה לארגון הגלובאלי ומשמש כמקרה בוחן ופיילוט להטמעה של מודל עבודה היברידי בארגון כולו.