שער הכניסה לארגון - להתחיל מבפנים החוצה

חברת Semi-Conductor Devices) SCD) הינה חברת בת של אלביט ורפאל, החברה הינה מהמובילות בעולם בתחומה – פיתוח, ייצור ושיווק גלאי אינפרה אדום ודיודות לייזר בהספק גבוה – החל מאפליקציות לחייל בשטח, לראשי ביות לטילים, למערכות תצפית ארוכות טווח ועד לחלל ולשוק האזרחי. SCD הוקמה בשנות ה-80 כמעבדה קטנה בהר חוצבים בירושלים ובמהלך השנים לצמחה חברה גלובלית שמונה למעלה מ-500 עובדים, בעלת ממוצע ותק רב. 

עם השנים, התבססה תרבות ארגונית של התרפקות על העבר והמשכיות מתוך שגרה ומכוח האנרציה. חשנו כי ישנו צורך, כמו בכל מערכת יחסים ארוכת טווח, להסתכל קדימה ולהזכיר לעובדים ולמנהלים שלנו את התחושה הראשונית של התשוקה לעשייה, גאוות יחידה, הגברת תחושת המשמעות של העבודה לעובדים. רצינו להחזיר לעובדים שלנו את הניצוץ לעיניים.

מהצורך הזה יצאנו לדרך עם פרויקט משמעותי של מיתוג מעסיק פנימי, שחיבר מחדש את העובדים והמנהלים לחברה, ליבה וייצר מחדש את תחושת השייכות והמשמעות של כל עובד כלפי עצמו, הצוות שלו והחברה. 

רק לאחר שנוכחנו כי ההשלכות הפנימיות של התהליך נתנו את אותתם וההצלחה של המיתוג הפנימי היתה מעבר למצופה, החלטנו להרחיב את המיתוג גם כלפי חוץ.

התהליך כלל ראיונות עומק עם POC שונים בחברה, שיחות הנהלה, פרויקט שבמסגרתו עובדים בארגון עברו סדנאות פרטניות של Storytelling והציגו בפני כלל הארגון את הסיפור האישי שלהם ב-SCD שגרם להם להתאהבות מחודשת. בנוסף ערכנו סדנאות "התאהבות מחדש" לצוות ה"מובילים"  והמנהלים בחברה.

התוצר העיקרי מכל התהליך היה זיהוי ה-X-Factor הייחודי של SCD שהוא ה"גם וגם": גם עולם ישן וגם עולם חדש, גם מהיר וגם יציב, גם מפתח וגם מקדם, גם אתגרים של סטרט-אפ וגם בטחון תעסוקתי, גם תשוקה וגם משמעות, גם ערכים וגם יצירתיות, גם הנדסה וגם אומנות ועוד ועוד. והתחלנו להשתמש בו בכל התקשורות הפנימיות שלנו, בהדרכות ופיתוח, בעיצוב סביבת העבודה ובהמשך אימצנו את השפה גם לתקשורת החוצה, באתר החברה וברשתות החברתיות. 

מניתוח והשוואה של הנתונים נוכחנו לדעת כי בעקבות המיתוג מחדש רמת המחוברות הארגונית בקרב העובדים ב-SCD עלתה לרמת מחוברות של 80%.

בשולחנות עגולים עם המנכ"ל ניכרת שביעות רצון גבוהה יותר לאחר הפרוייקט.

שיעור העובדים שעזבו את החברה בשנת עבודתם הראשונה ירד ל-0 וניכרת התאמה טובה יותר של העובדים החדשים ל-DNA של החברה.

הצלחנו לגבש ולאחד את הבטחת המותג שלנו עם ערכי החברה ויצרנו מותג מעסיק ייחודי ובולט בשוק המסייע לנו לא רק בתהליכי הגיוס  אלא גם כזה שהגביר את מעורבות העובדים, את תחושת "גאוות היחידה" ואת הרצון של העובדים לתרום לצמיחתה ולהצלחתה של החברה.