דיגיטציה במשאבי אנוש בארגון בטחוני

חברת Semi-Conductor Devices) SCD) הינה חברת בת של אלביט ורפאל, החברה הינה מהמובילות בעולם בתחומה – פיתוח וייצור גלאי אינפרה אדום ולייזרים בהספק גבוה – החל מאפליקציות לחייל בשטח, לראשי ביות לטילים, למערכות תצפית ארוכות טווח ועד לחלל ולשוק האזרחי. החברה פועלת בעיקר בשוק הבטחוני וככזו כפופה לחוקים ולרגולציה מחמירה ביותר בתחום מערכות המידע והמחשוב.

בשל הנחיות בטחון מחמירות, אנו מתמודדים עם אתגרים גדולים של הנגשת מידע ארגוני, תכנים מקצועיים, נהלים ותהליכי עבודה עבור עובדי החברה. לרבים מעובדינו יש גישה רק לרשת מחשב "פנימית" המנותקת מהעולם החיצון ואינה מאפשרת גישה מחוץ לארגון ולכן עלה הצורך במערכת ארגונית נגישה וזמינה על גבי רשת האינטרנט. מגיפת הקורונה חידדה צורך זה אף יותר והאיצה את התהליך.

בנוסף, אנשים הורגלו לכך שכל המידע זמין ונמצא במרחק לחיצת כפתור וככזה גם המידע הארגוני. 

מבחינתנו, דיגיטציה מפגישה את העבר עם ההווה ובונה את העתיד. היא מאפשרת לקחת תהליכים ארגוניים, מידע ונתונים שאוחסנו במשך שנים רבות בפורמטים מסורתיים או ברשתות שונות והופכת אותם לזמינים בפורמטים דיגיטליים חדשניים עבור כלל העובדים.

הגדרנו תהליך מובנה וסדור, מיפינו את התכנים והדרישות מהמערכת, הצלחנו למצוא את האיזון בין שמירה על הנחיות הביטחון לצד מידע שרצינו להנגיש לעובדינו ושיהיה בעל ערך ועניין לעובדינו.

ב-SCD, בגלל ההגבלות הבטחוניות, מדובר בלא פחות משינוי תפיסה. מחלום שנראה דמיוני בתחילת הדרך להפיכתו למציאות כזו שתאפשר לנו לעבוד בעידן הטכנולוגי החדש והמתקדם בו אנו נדרשים להתמודד כל העת עם שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה בד בבד עם שימור רצף העבודה ומתן יכולת להנגשת המידע לעובדים מרחוק, וכן, גם דרך הטלפון הנייד. חדשנות נוספת מבחינתנו היא בכך שהעבודה עם המערכת אפשרה לנו לוותר על עבודה ידנית שהיתה נהוגה בארגון וכך למעשה חוסכת שעות עבודה, מנגישה מידע, מייתרת מסמכים ישנים ופותחת ואף מעלימה צווארי בקבוק.

התגובות המצוינות מצד העובדים ניכרים בשטח, כ-65% מעובדי הארגון משתמשים במערכת באופן שוטף. שיעור העמידה בביצוע לומדות והדרכות החובה השנתיות עומד על 100% בשנת 2020. תהליך קליטה ועזיבה של עובדים עבר מתהליך ידני של שימוש בטופס טיולים מסורתי ומעבר בין תחנות רבות בחברה לתהליך דיגיטלי וממוחשב במערכת. ניהול הסמכות עובדים מבוצע בצורה דיגיטלית המאפשרת בקרה וניהול אפקטיביים. תכנים והודעות ארגוניות מועברים בצורה שוטפת ונגישה ישירות לעובד. תכני הדרכה רבים זמינים מיידית ואונליין לכלל העובדים והקלות בה ניתן לגשת להדרכות שונות שודרגה. אפקטיביות הלמידה עשתה קפיצת מדרגה ופיתחנו יכולות למידה והפקת לקחים מנתונים הנאספים על ידי המערכת בנוגע לעובדים.

כל זאת ועוד תרם לחסכון במשאבים ולחיזוק מחוברות העובדים לארגון.

אנו ממשיכים כל העת ללמוד, להתפתח ולהיטיב את יכולות ותכני המערכת לצורך שיפור השירות והחוויה לעובדים.