העצמה נשית ב-SCD

חברת Semi-Conductor Devices) SCD) הינה חברת בת של אלביט ורפאל, החברה הינה מהמובילות בעולם בתחומה – פיתוח וייצור גלאי אינפרה אדום ולייזרים בהספק גבוה– החל מאפליקציות לחייל בשטח, לראשי ביות לטילים, למערכות תצפית ארוכות טווח ועד לחלל ולשוק האזרחי. 

בעבר הלא רחוק המציאות הייתה כי הגברים הם אלו שמנהלים את העולם, בעיקר בכל הנוגע לתחום הבטחוני. SCD פועלת בעיקר בשוק הבטחוני, וככזו באופן טבעי, מעסיקה יותר גברים ויוצאי יחידות צבאיות.

כניסת נשים בשנים האחרונות לתפקידי מפתח והנהגה בשוק העסקי מובילה לשינויים נרחבים והוכיחה מעל לכל ספק כי נשים יכולות לבצע תפקידים אלו לא פחות טוב מגברים ולעיתים אף טוב יותר, מתוך אמונה בשוויון מלא ובעובדה כי אדם צריך להימדד על פי יכולותיו, תכונותיו והערך המוסף שלו בעולם. 

לנשים יש תפקיד חשוב, במיוחד בעידן הזה, ביצירת עולם מאוזן, ועשיר יותר. העצמה נשית ושמירה על תרבות ארגונית תואמת, יוצרת תדר של אחווה נשית אמיתית, המחברת נשים לנשים, לתמיכה, לנטוורקינג, לשיתופי פעולה, ולעזרה הדדית. נשים פורצות דרך יובילו לעוד נשים בעקבותיהן.

לאור זאת, החלטנו בחברה לעשות מעשה ולפעול אקטיבית להעצמה נשית שתבוא לידי ביטוי במתן הזדמנות שווה ללא כל התייחסות למגדר. דאגה לשוויון מלא בכל הנוגע לתנאי שכר בין גברים לנשים, קידום ופיתוח של נשים, שילוב נשים במגוון התפקידים הקיימים בחברה מעבודות כפיים ועד עבודות מחקר ופיתוח ואיוש נשים בתפקידים שנחשבו כ"גבריים" בעבר. כשהדגש הוא על שיפור מעמד הנשים באופן תודעתי בעיקר לנשים עצמן ולכלל עובדי החברה.

הקמנו בחברה פורום "פגישה (אישה)" שמטרתו בניית קהילה שהיא כולה עוצמה נשית, קהילת נשים שיודעות לפרגן, לתמוך ולהוות מעגלי כוח האחת לשנייה. במכרזים פנימיים אנו מקפידים שיהיו מועמדים מכל המינים גם אם זה כולל נקיטת יוזמה ופניה לנשים מתאימות העומדות בקריטריונים ועידודם לגבי הגשת מועמדות. יזמנו סרטון העצמה בהשתתפות עובדות החברה שכלל את המסר כי נשים יכולות, ראויות וצריכות להיות שוות לגברים, סרטון זה הוצג בפאנל עובדים בהשתתפות כלל עובדי החברה. הקדשנו קיר העצמה נשית, עם פורטרטים של עובדות החברה מתפקידים שונים ומגוונים, על גבי כל תמונה צויין ערך מרכזי מערכי החברה. מיצג זה נמצא בחשיפה גבוהה לכלל עובדי החברה שחולפים על פניו בכל יום ומשמש כתזכורת יומיומית לכך שנשים תורמות לחברה ולעמידה ביעדיה שווה בשווה לגברים.

פריצת הדרך שנוצרה בעקבות ביצוע הפרויקט ב-SCD היה ניפוץ תקרת הזכוכית שבאה בעקבותיו ושינוי התפיסה שבארגון הנחשב גברי ובטחוני לא מעט נשים שובצו בתפקידי מפתח בחברה, ההוכחה הלכה למעשה כי השמיים הם הגבול והיכולת של עובדת להתקדם לא קשורה למין אלא ליכולות ולכישורים בלבד. 

כיום, ב-SCD שיעור הנשים מכלל העובדים הינו כ- 32%, שיעור המנהלות מכלל מנהלי החברה עומד על 33%. (לעומת 19% מנהלות בתעשייה לפי צבירן).

שיעור הנשים בתפקידים המוגדרים טכנולוגיים מכלל עובדות החברה הינו 50% (לעומת 23% בתעשייה לפי צבירן).

בהנהלת החברה המורחבת משמשות נשים כסמנכ"לית תפעול, סמנכ"לית משאבי אנוש, דירקטורית איכות ומבקרת פנימית.

שיעור העסקת הנשים במשרות החדשות שנפתחו בשנת 2020 עומד על כ-40% מתוך אג'נדה גלויה וברורה של קידום נשים.

במבחן התוצאה ניתן לראות כי ללא ספק בחברת SCD מתקיים שוויון מלא בין גברים לנשים בכל הפרמטרים השונים – שכר, ניהול, קידום ופיתוח.

אנו מאמינים שהעשייה העשירה הזו ב-SCD, תאפשר לכל אישה שמעוניינת לפרוץ קדימה, להרגיש מועצמת ובעלת ערך. השתלבות מלאה של נשים בשוק העבודה ושוויון אמיתי תיקח לצערנו עוד זמן, אך הדרך ברורה לנו והכיוון ידוע וניתן כבר לראות כי האיזון בין נשים לגברים ב-SCD התממש.