שטראוס ישראל - תכנית "תנופה" – למידה בונה תעשייה

שטראוס ישראל הינו ארגון אוכל תעשייתי גדול בפריסה ארצית רחבה, מצפת ועד אילת, המונה כ-5000 עובדים בחטיבות שונות ובתחומי עיסוק מגוונים ב- 2 סוגי אוכלוסיות, שהצרכים שלהם מובחנים ושונים מהותית: תפקידי מטה ותפקידי שטח (מפעל, מרלו"ג, נציגות מכירה). הייעוד של שטראוס הוא להיות חברת אוכל ישראלית, ממוקדת באנשים, מצטיינת וחדשנית,  הזוכה לאמון כל האנשים הקשורים אליה, מבפנים ומבחוץ.
אחד העוגנים המשמעותיים בתוך האסטרטגיה העסקית של שטראוס בפרק "אנשים" הוא להיות ארגון לומד, מתפתח וצומח – ארגון שמקדם את האנשים שלו ונותן להם כלים להגשים את עצמם, להתפתח, ללמוד ולהתנסות, ארגון שדואג לעתיד אנשיו ולערך שלהם בעולם משתנה. תפקידנו הוא ליצור Future fit Organization ואנו עושים זאת באמצעות יישום מגוון רחב ומקיף של תכניות UPSKILLING ו- RESKILLING שמטרתן לבנות Future fit People.
בשנים האחרונות ענף התעשייה עובר שינויים רבים עקב התפתחות הטכנולוגיה ועידן INDUSTRY 4.0  שהפך את סביבת העבודה במפעלים לממוחשבת ומבוססת טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות וישנו צורך גדל והולך באנשי אוטומציה ובקרה, אך בגלל מגוון סיבות – נוצר משבר ארצי חמור של מחסור בעובדים מתאימים.
"תכנית תנופה" נולדה כמענה לאתגרים הללו והיא חלק מאסטרטגיה רחבה בתחום התפעול בשטראוס וממעטפת שלמה של טיפול 360 באנשים במפעלי שטראוס.
שמנו לעצמנו למטרה לבנות בתוך הבית את הדור הבא של אנשי האוטומציה והבקרה – באמצעות פתיחת כיתה ייעודית לעובדי שטראוס עם פוטנציאל מתאים ללימודי הנדסאי אוטומציה ובקרה, אשר ישתלבו עם סיום הלימודים בתפקידים רלוונטיים בעולמות האחזקה במפעלים.
המסע החל ביוזמה של שטראוס למיפוי והבנת הפערים הקיימים בעולמות הבקרה הן בתעשייה והן בעולם ההנדסאים באמצעות הקמת  ועדת מומחים ארצית עם מה"ט, מעוז, מכללת עתיד ורופין, התאחדות התעשיינים וארגונים בתעשייה אשר בסופה שינתה מגמת מכשור ובקרה הארצית את פניה מהקצה לקצה, עם  תכנית לימודים חדשה ועדכנית לצרכי הענף, ומיתוג חדש – "הנדסאי אוטומציה ובקרה".
ביחד עם מכללת עתיד מעלות ביצענו את ההתאמות הנדרשות למסלול הלימודים הייחודי, החל מבניית מערכת השעות כך שתאפשר לסטודנטים העובדים לשלב לימודים ועבודה, תכנון שלב ההתמחות המעשית במפעלים, הקצאת משאבים מיוחדים לצורך תמיכה בסטודנטים ומגוון כלי עזר החל משיעורי תגבור וכלה ברכישת מחשבים וספרים ועוד, וכמובן דרך תהליך איתור איכותי של מועמדים מתאימים.
על אף האתגרים הרבים, בתוכם גם מגפת הקורונה, החלו ללמוד באוקטובר 2020 המחזור ה-1 של 18 עובדי 'שטראוס' וזאת במימון מלא של שטראוס. הסטודנטים מגיעים מ-4 מפעלי הצפון שלנו ותוך שנה ו-8 חודשים הם עתידים לסיים את לימודיהם כהנדסאי בקרה ואוטומציה ובכך נפתחת להם דלת לתפקידים חדשים בעולמות  האחזקה, שדרוג משמעותי בתנאי ההעסקה ואופק תעסוקתי חדש. התוכנית בעלת יתרונות משמעותיים רבים בפיתוח הון אנושי, ומהווה כלי להתמודדות עם אתגרי העתיד ובנוסף מהווה הזדמנות עבורנו להטמיע את ערכי ה- DIVERSITY שלנו – כ-80% מהמשתתפים בה הם מהחברה הערבית.
אנו בשטראוס משקיעים רבות בהתפתחות המקצועית של כלל העובדים שלנו, ומעמידים לרשותם כלים רבים לפיתוח כישורים, לבניית אופק תעסוקתי, לפיתוח וניהול הקריירה ועוד. אנו עושים זאת על מנת לשמר אותם בארגון לטווח הארוך, מאפשרים להם להפיק את המרב ממקום עבודתם וכן להגשים עצמם אישית ומקצועית.
זוהי השליחות והאחריות שלנו כארגון גדול במשק הישראלי, שייעודו לעשות טוב לאנשים, דרך שמירה על הכשירות התעסוקתית שלהם בשוק העבודה המשתנה. אנו רואים בכך זכות ואחריות שלנו בשטראוס ליצור עתיד טוב יותר עבור כל העובדים שלנו ויותר מזה, גם לתרום לפריון בתעשייה בצפון ולפתוח פתח לדרך חדשה עבור חברות נוספות בתעשייה שלנו שיביא לצמצום הפער בין עולם המזון העתידי לתעשיית המזון המסורתית.