קידום והעצמת נשים בעולם העבודה - מיקוד באוכלוסיות מיוחדות

סודהסטרים, חלק מקבוצת פפסיקו, הוא ארגון גלובלי של כ – 5000 עובדים ברחבי העולם. כ – 3,600 עובדים במפעלי הייצור שלנו בעידן הנגב בלהבים ובאשקלון, כ – 300 עובדי מטה בישראל וכ – 1,100 עובדים בשווקים שלנו ברחבי העולם בתפקידי שיווק, מכירות, לוגיסטיקה ועוד. תמהיל העובדים מגוון מבחינת תפקידים, תרבויות, שפות, מגזרים והשכלה. 

סודהסטרים הינו ארגון שמונע מתוך תחושת משמעות: חברתית וסביבתית. אנו מחויבים ליצירת שינוי חיובי בעולם ולשמירה עליו, לצד העלאת נושאים חברתיים חשובים לסדר היום וקידומם. העשייה הפנים ארגונית שלנו מדגישה את "מרכזיות העובד"- תפיסה לפיה לאנשים שווים דרושים פתרונות שונים. 

אוכלוסיית הנשים בחברה מהווה 38% מכלל העובדים ובעוד שבמטה ובשווקים ניתן לראות יותר ויותר נשים בתפקידי מפתח ובהנהלה, מרבית העובדות בתפקידי הייצור לא פורצות את תקרת הזכוכית ואינן מתקדמות מקצועית. יתרה מכך, אנו מכירים בעובדה שבסביבה התרבותית בה המפעלים שלנו מתקיימים, קיימים עדיין חסמים רבים שמונעים מנשים לצאת לעבוד. ההבנה הזאת כי לנשים בתוך החברה יש צרכים שונים ומגוונים, הן בעבודה והן מחוצה לה, הובילה את מחלקת משאבי אנוש בארגון לשים במיקוד את אוכלוסיית הנשים בחברה, ולנסות לתת מענה רחב לקבוצות נשים שונות בתוך הארגון.  

בתוך כך לאורך השנה האחרונה פותחו ויישמו שלושה פרויקטים גדולים שפגשו צרכים שונים של "הסטרימריות" המגוונות שעובדות בחברה, תוך שימת דגש ייחודי על אוכלוסיות מיוחדות: 

  1. עבודה ומשפחה בדרך להצלחה – סדנת אימהות לקידום אישי ומקצועי- סדנאות קבוצתיות לאימהות בגילאי 20-45 מאוכלוסיות מחולשות בארגון שמטרתן העצמה אישית ומתן כלים להתמודדות עם חייהן כנשים ואימהות עובדות. 
  2. תוכנית פאוזה – נשים בגיל המעבר- תוכנית כוללנית שמטרתה לקדם מודעות, לתת מענה ולייצר סביבת עבודה מותאמת לצרכים שונים של נשים שחוות תופעות של גיל המעבר. בנוסף התוכנית פועלת להרחיב את מעגל ההשפעה ולשים זרקור פומבי על נושא זה גם מחוץ לגבולות החברה ולקדם חקיקה בנושא. 
  3. הקמת מפעל הרכבות לנשים בעיירה הבדואית כסייפה – מפעל לנשים מהחברה הבדואית שאפשר לנשות היישוב לצאת מהבית לעולם העבודה. המפעל נבנה והותאם בהתאם לצרכיהן של נשות המקום, סביבת העבודה מותאמת במיוחד לצרכי נשים עובדות, שעות העבודה מותאמות לאורח חייהן ואופי וסוג העבודה הותאמו בהתאם לכישוריהן. 

 

התוכניות הללו הינם חלק מתפיסה חדשנית אותה פיתחנו בסודהסטרים – פריזמה כוללנית שמסתכלת בתוך ומחוץ לארגון, על האוכלוסייה הנשית על כל גווניה, לאורך נקודות שונות בתחנות חייה האישיים והתעסוקתיים כמו גם על הדור הבא של הנשים, ויצירת התאמות מדויקות לצרכים השונים של אלו. כל אחת מהתוכניות שאותם הובלנו השנה, מבטאת חדשנות יוצאת דופן – השקעה ייחודית בתוכניות בהכשרות לנשים לחיזוק והעצמה של התפיסה העצמית שלהן, הקמת מפעל ראשון בארץ לנשים בכסייפה, ועיסוק בצרכים של נשים בגיל המעבר, דבר שתפס כטאבו ולא נמצא בשיח כלל. כול אלה מציבים את סודהסטרים בחזית העשייה כחברה פורצת דרך חדשנית ומובילה מבחינה עסקית, תרבותית כלכלית וחברתית. 

סקר המחוברות הארגוני שאנו מקיימים מדי שנה מעידים כי רמת שביעות הרצון והמחוברות של נשים בארגון עולה משנה לשנה וכי התוכניות שאנו מצליחים לגעת באוכלוסיות נשים שונות בארגון ולהשפיע בצורה חיובית על סביבת העבודה שלהן ועל הרצון להמשיך ולהשתייך לארגון.