Cultural Code discovery

סאיקי מדיקל, היא חברת מד-טק המפתחת ומייצרת טכנולוגיות המאפשרות מתן מינון מדויק של מולקולות בשאיפה, ישירות מצמחים. הפלטפורמה שפיתחה החברה היא הראשונה בהיסטוריה הרפואית שמאפשרת טיפול באמצעות מתן צמחים גולמיים בסטנדרטים רפואיים. מתוקף היותה חלוצה בתחום, נדרשת החברה לסלול את הדרך ולייצר, כלים, שיטות הגדרות וסטנדרטים שלא היו קיימים לפני כן. החברה הוקמה לפני עשור ומשנת 2019 נמצאת בצמיחה מהירה, כיום החברה מונה כ-100 איש, כאשר המרקם האנושי מגוון באופן יוצא דופן וכולל קשת רחבה של פרופילים מקצועיים ואישיים.

בשנתיים האחרונות הארגון נמצא בצמיחה ועובר תהליך של התפתחות ומטמורפוזה – הוספת יכולות ודיסציפלינות, תהליכים, מבנים ושיטות עבודה. בעשור של פעילות החברה הצליחה לפתח מוצר פורץ דרך, לבנות לו תשתיות ייצור, להעביר אותו כברת דרך רגולטורית ולהתחיל לטפל באמצעותו ולשנות חיים של אנשים. תוך כדי עשייה, נבנתה חברה בעלת זהות ותרבות ארגונית חזקה שהובילה אותנו להצלחות. 

עם הפנים קדימה לעשור הבא, בתוך תהליך המטמורפוזה שעובר הארגון עלתה השאלה איך אנחנו משמרים את אותה תמצית ייחודית שעושה אותנו למי שאנחנו? איך אפשר לדאוג שהדברים הטובים והחזקים בתרבות שלנו לא יאבדו בשינוי? ומכאן נבנה תהליך שאנחנו קראנו לו "פענוח הקוד התרבותי Cultural code discovery".  שמטרתו הראשונה הייתה – זיהוי האלמנטים המרכזיים בתרבות הארגונית שלנו שהובילו אותנו להצלחות ומעצבים את אופן ההתנהלות שלנו. על בסיס עבודת הפיענוח ינוסח הקוד התרבותי שלאורו נרצה להמשיך לעבוד, שיוביל אותנו בהתנהלות היומיומית ויהווה מצפן עבורנו בקבלת החלטות.

 

כשיצאנו לדרך עם עיצוב התהליך, מיד הבנו שכדי לפענח את הקוד התרבותי שלנו, אנחנו צריכים ללמוד הניסיון שלנו, מהחוויות שלנו. לכן, בנינו את הסיפור של החברה ממש כמו ספר, מחולק לפרקים לפי הסדר כרונולוגי של האירועים. כל פרק עוסק באתגר שהצלחנו לפצח. קיימנו "מפגשי פענוח" עם אנשים שלקחו חלק בכל אחד מהפרקים בסיפור שלנו וניסו יחד לנסות לזהות את האלמנטים המרכזיים שהובילו אותנו להצלחות ולהבין אותם לעומק. בכדי לעשות זאת, פיתחנו מתודולוגיה של "מפגשי פענוח" שמטרתם ללמוד יחד על בסיס הניסיון שלנו מי אנחנו כאשר אנחנו במיטבנו. מתודולוגית המפגשים ייחודית ועושה שימוש נרחב בפרקטיקות של צילום, ניתוח חוויות משותפות וסטוריטלינג. בנוסף כחלק מהתהליך פיתחנו סדנה שעסקה בשאלה "איך מצלמים תרבות"- מתודולוגיה נוספת וחדשה לגמרי לחקר הזהות והתרבות הארגונית.

כדי להפחית את מימד הציניות שמלווה תהליכים כאלה, להגביר את המחוברות של העובדים לתהליך ולארגון בחרנו להשתמש במודלים שלקוחים מעולמות הפסיכולוגיה החיובית וחקר מוקיר.

לאחר 9 מפגשי פענוח – המטרה העיקרית שלשמה יצאנו לדרך – פענוח הקוד התרבותי שלנו – נמצא כעת בישורת האחרונה. אנחנו אוחזים היום בתמונה ברורה יותר של האלמנטים שהובילו אותנו קדימה, עזרו לנו לעבור מכשולים ולהגיע להישגים. כעת נותר שלב הניסוח הסופי שעתיד להסתיים בשבועות הקרובים.

המטרה המשנית הייתה חיזוק המחוברות הארגונית – גם המטרה הזאת הושגה, מעל ומעבר למצופה. כ 65% מעובדים לקחו חלק פעיל במפגשי הפענוח, וכלל עובדי החברה מעורבים בתהליך (מכירים אותו, יחשפו לתוצאות המפגשים ויקחו חלק פעיל מהחידוד הסופי). למעלה מ30 תמונות צולמו במסגרת התהליך והפידבק מעובדים המשתתפים היה חיובי ביותר, ולראייה חלק ניכר מהעובדים השתתפו ביותר ממפגש אחד.

בסופו של דבר, מה שהיה עד עכשיו תחושת בטן מאוד חזקה – שיש בסאיקי משהו מיוחד ואחר – אך היה קשה לשים עליו את האצבע, מקבל כעת ביטוי במילים והוא מזוקק מאי פעם.

אין לנו ספק שתוצאות התהליך והקוד אליו נגיע ישפיע מהותית על קבלת החלטות בארגון קדימה, עיצוב תהליכים ארגוניים ומיקוד תוכנית העבודה של צוות HR לשנת 2022