טבע – הערכה ופיתוח אישי לשכבת המנהלים הבכירה

אחד מהעקרונות האסטרטגיים המנחים אותנו בטבע הינו Growth from within. אנו מאמינים בפיתוח עובדי החברה וקידומם בתוך טבע, ומשקיעים רבות בהטמעת תפיסת פיתוח אישי ויישומה. חלק מהעשייה מתמקדת בחיזוק השדרה הניהולית ובהנהלה הבכירה, האחראית על הצעדת הארגון קדימה בסביבה העסקית המאתגרת, ואשר השפעתה על כלל הארגון היא מכרעת.

על מנת לקדם מעברים וקידומים רוחביים בארגון ולפתח את הדרג הבכיר בארגון, הכולל מנהלים אשר מביאים עמם ניסיון ניהולי ועסקי נרחב, גלובלי ומגוון, התבססנו על מחקרים מתחום הניהול כמו גם על בחינה של הנעשה בחברות אחרות בשוק. תובנה מרכזית שהנחתה אותנו בבניית התפיסה היא שככל שהמנהלים בכירים ומנוסים, הדרך לקפיצת המדרגה הבאה בפיתוח האישי שלהם, הן עבור תפקיד נוכחי והן לקראת התפקיד הבא, טמונה בהעמקה פנימה, מודעות עצמית, חקירה והבנה של האמונות והערכים המניעים אותם כמנהיגים, זיהוי חוזקות ואיזורי פיתוח – לכל אלא השפעה משמעותית על פיתוח אישי, ובתנאי שקיים רצון ללמידה ולהתפתח. העמקה פנימה תאפשר גם לחזק את החוסן האישי של המנהיגים שלנו, עבור טבע ועבור החברה כולה. לטובת התהליך חברנו ל-Korn Ferry חברת ייעוץ גלובלית המתמחה בתהליכי הערכה ופיתוח מנהלים וגיבשנו את תכנית 'Leadership Insights' . 

תכנית 'Leadership Insights' מאפשרת לכלל המנהלים הבכירים בטבע העולמית ללמוד על עצמם באופן מעמיק באמצעות שלושה כלי הערכה שהותאמו לטבע – שאלון משוב 360, שאלון אבחוני (המשקף ניסיון, מוטיבציות, תכונות ונטיות אישיות) וכן ריאיון אישי. בשילוב שלושת הכלים יחד מתקבלת תמונה מעמיקה ותובנות משמעותיות לכל מנהל על עצמו, כדי למקד את איזורי הפיתוח האישיים. בליווי של יועץ ארגוני (coach) המשתתפים חוו מסע לפיתוח אישי, קבלת משוב מעמיק ומשמעותי ותיכלול התובנות לכדי תכנית פיתוח אישית – בשילוב המנהל הישיר/המטריציוני ועם תמיכת משאבי אנוש. התכנית כוללת אבני דרך אשר מבטיחים שהתובנות מההערכה מתגבשים לכדי כיווני פעולה פרקטיים, שאליהם מחוייבים המשתתפים והמנהלים שלהם-  כולל שיחות פיתוח משמעותיות on-going של כל משתתף עם המנהל הישיר/המטריציוני ותכנון הוצאה לפועל של כיווני פעולה על מנת לוודא שממשיכים להשקיע ולהתמקד בפיתוח אישי באופן שוטף. 

ייחודה של התכנית הוא בהטמעה של כלי אבחון מעמיקים ומתוקפים מחקרית, באופן חוצה לכלל המנהלים הבכירים וכן התנעה של שיחות פיתוח משמעותיות ותכניות פיתוח אישיות לכלל הבכירים. רוב המנהלים הודו על ההשקעה בפיתוח האישי שלהם, והעריכו את האפשרות לקיים שיחת פיתוח שאינה תמיד נפוצה בדרגים בכירים בשל העומס והלחץ העסקי. יש שהעידו שהתכנית גרמה להם לעצור ולהתבונן על עצמם, לגלות דברים שלא ידעו על עצמם או לחזק את מה שידעו. העצירה הזו, העידו חלקם, עזרה להבין את מידת ההשפעה שלהם בnetwork שלעיתים הצטמצמה בשל מיקוד בעמידה ביעדים.
בהמשך לתכנית, הנהלת טבע מחוייבת ליישום של תכניות פיתוח אישיות למנהלים בתפקידים בכירים בארגון. חוזקות ואיזורי הפיתוח של הבכירים שזוהו, ממונפים לכדי תכניות פיתוח נוספות קבוצתיות ואישיות. ניכר כי מדובר בעוד צעד לחיזוק תרבות של משוב, פיתוח הון אנושי ומוביליות  אשר הולכת ומתחזקת בארגון, וכוללת קידום ומעברים רוחביים של בכירים בתוך הארגון. 

חברת טבע הינה חברת פרמצבטית גלובלית מהמובילות בעולם בתחום התרופות הגנריות, הפרוסה על פני 60 מדינות, עם כ-40,000 עובדים. טבע פועלת בתעשייה תחרותית, ומשתנה ולאורך השנים גדלה והתפתחה באמצעות רכישות ועברה שינויים ותהליכי טרנספורמציה רבים. כיום, כשטבע מציינת 120 שנה להיווסדה, היא ממשיכה לספק תרופות לכ-200 מיליון מטופלים ברחבי העולם מדי יום על מנת לעזור להם בשיפור איכות חייהם. טבע ממוקדת באנשים (People Centric) ומתוך מחויבות זו משקיעה רבות בפיתוח עובדיה ומנהליה במטרה לסייע להם לממש את הפוטנציאל שלהם ולהוציא לפועל את האסטרטגיה העסקית שלה.