שותפים להצלחה

תנובה הינה חברת המזון הלאומית והגדולה ביותר בשוק המזון. ככל חברה במשק הישראלי, מתמודדת תנובה בתוך מציאות דינמית ומשתנה, כוחות שוק מאתגרים ומורכבויות פנימיות מבית. בתחילת שנת 2018 לראשונה שתי HRBP של חטיבות הליבה של תנובה: שרשרת אספקה ומכירות יזמו וניהלו תהליך בניית שותפות עסקית. תהליך גדול ממדים שהחל בטיוב השירות ללקוחות הפנים והחוץ ארגוניים. התהליך נמשך על פני ארבע שנים 

(2018-2021) וסחף לתוכו את כלל אנשי החטיבות החל מהמנהלים הבכירים, וכלה בראשון העובדים. לתהליך שנמשך ומתקיים עד לימים אלה, יש השלכות ותוצאות ברמת כלל קבוצת תנובה, השפעה על תהליכים ויחסים בין שתי חטיבות המפתח אשר אחראיות על שרשרת הערך של הארגון, השפעה ישירה על מחוברות העובדים ותפיסת משאבי אנוש בארגון עליהם נדבר בהמשך העבודה. התהליך החל באיתור צרכי הדרכה בתחילת שנת 2018 בחטיבת שרשרת אספקה במטרה לקיים סדנאות שירות לנהגי המשאיות שמובילים את התוצרת של תנובה לחנויות. בתהליך פגשנו עובדים ומנהלים בעלי תודעת שירות גבוהה והבנו שהאתגר אינו בטיוב השירות אלא בטיוב התנאים הארגוניים המאפשרים לנותני השירות להעניק ללקוחות את השירות האופטימאלי. התבהר כי עיקר האתגרים הקיימים מקורם בממשק העבודה הצמוד אל מול הפרטנרית המרכזית של חטיבת שרשרת אספקה – חטיבת המכירות. ממשק אשר מייצר מתח מובנה ואינהרנטי הפוגש את תנובה כפי שפוגש חברות דומות. התובנה הזו חייבה את מובילי התהליך לבצע חישוב מסלול מחדש, וכך, מנהלות משאבי האנוש ובהחלטה משותפת עם סמנכ"לי החטיבות יצאנו לתהליך בניית שותפות עסקית.

לתהליך מספר מטרות:

  1. שיפור השירות הפנים ארגוני שמקבלים יוצרי הערך בחטיבות – המנהלים והעובדים שנותנים שירות ללקוחות של תנובה.
  2. שיפור השירות ללקוחות כאמצעי מרכזי למימוש האסטרטגיה העסקית.
  3. העצמת מחוברות המנהלים והעובדים לתהליך והפיכתם למשפיעים כתנאי להשגת שתי המטרות העסקיות.
  4. הבניית תפיסה של משאבי אנוש כשותף עסקי המוביל תהליכים בליבת העסקים ובדגש על לקוחות החברה

כתף אל כתף חברו יחד 198 בעלי תפקידים משתי החטיבות. לתהליך אשר כלל הרצאות תוכן, למידת עמיתים, משחקי עסקים, ירידה לשטח לימי תצפית, חשיבה משותפת על שיפור תהלכי עבודה, ייזום פרויקטים עסקיים לטובת פתיחת צווארי בקבוק, הגדרה מחודשת של ממשקי העבודה שהחלו בחברי ההנהלה עצמם, ופתרון בעיות גדולות כקטנות. בשיא נוהלו כ – 70 פרויקטים של פתרון בעיות ברמות שונות. כך, חטיבת שרשרת האספקה, זו החותרת לתהליכים שיטתיים ומהלכי התייעלות ומצוינות תפעולית, לצד חטיבת המכירות הדוחפת

ורצה קדימה עם יעדי מכירה מאתגרים, יצאו יחד למסע לטיוב שירות הלקוחות הפנים והחוץ ארגוני. ומכאן נולד שמו של התהליך – "שותפים להצלחה". תוך כדי התקדמות התהליך זכינו לראות כיצד שיאים לוגיסטיים ומכירתיים נשברים בזכות שינויי עומק בתרבות העסקית, בשפה המשותפת, בשיתוף הפעולה ובשילוביות. 

כיום התהליך נטוע עמוק בליבת העסקים של הארגון החל בתרבות שיתופי הפעולה שנוצרה בין שתי החטיבות, תרבות בה "מנצחים כקבוצה", וכלה במשמעות של מנהל/ת משאבי אנוש כשותף עסקי משמעותי ומוביל.