HERZON FOX & NEEMAN

הגוונה ב-HFN

הרצוג פוקס נאמן, משרד עורכי הדין המוביל בישראל המעסיק כ- 650 עובדים, זכה למעמדו היוקרתי בעולם המשפט הישראלי בזכות פעילות ענפה בצמתים המשפטיים המרכזיים אשר עיצבו את הכלכלה הישראלית. המשרד, עטור הזכיות והדירוגים, מתמחה בכל תחומי המשפט המסחרי והמנהלי ומעניק את שירותיו ללקוחות ישראליים ובינלאומיים.  לאורך השנים המשרד היה גם מעורה בצמתים שונים של מעורבות קהילתית. 

לפני כ-6 שנים הוחלט בצעד חדשני ותקדימי להשקיע משאבים מכוונים בטיוב והגברה משמעותית של תהליכי ההגוונה התעסוקתית במשרד. בשלב הראשון הושקעו עיקר מאמצים בחברה הערבית, ובפרט גיוס עובדים מהמגזר ופעילות זו הורחבה להקמת ועדת הגוונה בין משרדית, קידום מדיניות גיוון כתובה וחבירה לעמותות הפעילות שסייעו בתהליכי הלמידה והליווי.

משרדי עורכי הדין המובילים מובחנים מעסקים מובילים אחרים במשק – בין השאר כתחום המושתת על הון אנושי בלבד, כשיש תחרות גדולה בקרב המועמדים ונקלטים בפועל רק מועמדים ספורים והטובים ביותר. כבר מתחילת הדרך, לאחר בחינת מודלים קיימים לגיוון תעסוקתי, ניכר היה שאין בנמצא מודל מותאם למשרדי עורכי דין ושעל מנת להצליח במאמצי הגיוון יש צורך בבניית מודל ייחודי שייצר תשתית לעמידה בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, בד בבד עם התווית דרכים להרחבת מקורות הגיוס והקהלים המיוצגים בתוך המשרד, קליטתם וקידומם של כל עובדי המשרד באשר הם, באופן הגון, שוויוני ומקצועי. כיום, המתודולוגיה הנ"ל פותחה והוטמעה במשרדנו והיא ממשיכה להתפתח באופן דינמי תוך התייחסות לתחומים רבים המלווים את העובד והעובדת למן שלב מועמדותם ובמהלך עבודתם וקידומם בתוך המשרד, לרבות: שיווק משרות בקרב מועמדים, גיוס, מיון, קליטה, שימור תוך מעקב, משוב, קידום, ופעילויות אשר יוצרות תרבות אירגונית מכילה ורב-תרבותית (כלפי פנים וכלפי חוץ). כלל הפעילויות הללו הובילו אותנו להישגים שהגענו אליהם עד הלום עם עליה של מאות אחוזים במספר המגויסים מהחברה הערבית וגדילה מכוונת של הגיוס גם מקהילות אחרות בחברה הישראלית.

המצוינות המקצועית והראייה העסקית והבינלאומית אליה שואפת הפירמה עומדת בבסיס כלל פעילותה, ובכלל זה הפעילות בתחום ההגוונה, כאשר הרציונל בפעילות ההגוונה במשרד הוא פיתוח כלים וזוויות ראיה שיאפשרו לאתר ולגייס מועמדים שעומדים בסטנדרטים המקצועיים של הפירמה ואשר ייתכן וקודם לכן לא אותרו או נקלטו בשל הטיות בלתי מכוונות או בשל חסמים אחרים אשר אינם נוגעים לכישוריהם של אותם מועמדים. המשרד גם רואה בפעילותו בתחום הגיוון אינטרס עסקי שמשתלב עם מגמות אלו בקהילה העסקית הבינלאומית ובאופן כללי האפשרויות לחשיבה יצירתית, ראייה רחבה ורב כיוונית, ויכולות תקשורת בינאישיות מעולות – כולן יש בהן כדי לשפר את עבודתם של עורכי דין מובילים.  פעילות ההגוונה זוכה לתמיכה ושיתוף הפעולה מצד מנהל המשרד  ושותפים רבים. 

תהליכי גיוון והכללה מטיבם הם תהליכים דינמיים שמחייבים בחינה מתמדת של הסביבה בה אנו חיים ורגישות למכלול החסמים שעשויים לעמוד בפני אנשים שבכוחם לתרום מקצועית למשרד. אי לכך, המשרד רואה את תהליך הלמידה, הליווי והשיח התמידי חלק בלתי נפרד ממאמצי הגיוון וההכללה ובכוונתנו להמשיך להציב יעדים נוספים ארוכי טווח ולצעוד לעברם על מנת לבצע הטמעה אפקטיבית יותר של מדיניות הגיוון התעסוקתי במשרדנו מתוך כוונה להמשיך להיות משרד מוביל ברמה המקומית והבינלאומית בכל התחומים, ובכלל זה גם בתחום הגיוון.

אנו גאים בכך שנכון למועד כתיבת שורות אלו, שיעור עובדי המשרד מהחברה הערבית הגיע ל-כ3%, ישנם 14 עובדים במשרד מהחברה הערבית וכבר התמחו במשרד 17 מתמחים ערבים. אנו עומדים במרבית יעדנו השנתיים ושמים דגש על הגדלת היעדים משנה לשנה; מספר העובדים מהחברה הערבית במשרד בשנת 2020 הינו גדול בכ-280% ממה שהיה בשנת 2017, ו מעבר להשגת יעדי הגיוסים שהצבנו למשרדנו, אנו שמים לב לשינוי עמוק בתפיסה המחשבתית שנוצרה על משרדנו; מספר המועמדים מהחברה הערבית שזומנו לראיון בשנת 2020 גדול בכ-450% ממספר המזומנים לראיון בשנת 2018. 

ניתן לראות השפעה מקצועית בעקבות הפרויקט על הסביבה, תחום משאבי אנוש והענף; הפירמה כיום מובילה בקרב משרדי עורכי הדין בישראל בתחום הגיוון, אנו בדעה כי פעילותנו התקדימית והמתודולוגית בתחום משמשת תפקיד מפתח כמובילה בתחום הגיוון בארץ בכלל עם השלכות רחבות היקף על המשק הישראלי.