שינוי חוצה ארגון, חדשנות ויוזמה

אוניברסיטת אריאל - לגדול לאוניברסיטה גדולה עם טעם של מכללה קטנה

הייחודיות של אוניברסיטת אריאל היתה – "יחידה קטנה פורצת דרך" המאופיינת כמקום קטן ומשפחתי, עם יחס אישי לכל סטודנט ועובד, ומתן מקום ליוזמות אישיות. האתגר הגדול היה איך הופכים לאוניברסיטה גדולה תוך שימור"טעם של מכללה קטנה", יצירת מחוברות ותחושת שייכות ושילוב בין עובדים ותיקים ועובדים חדשים, בני דור Y. מטרת הפרויקט:לשמור את יתרונותיה של האוניברסיטה כגוף איכותי אשר בו העובדים מכירים זה את זה באווירה משפחתית, תוך מתן שירות אישי ללקוחות שלנו, וזאת על אף ההתפתחות לארגון גדול הכולל מעל 2,500 עובדים ומעל 15,000 סטודנטים. לשם כך נבנתה באריאל תוכנית הוליסטית כוללת מגוון פעילויות שיוצרות חווית עובד ומחוברות ארגונית כשהעובד במרכז. הפעילות התקיימה בשלושה מישורים:

  • הדרכה ולמידה ארגונית כגורם מחבר – הוקם בית ספר להורים, בית ספר לפנסיה וסדנאות בנושא יחסים.
  • אירועים היוצרים מחוברות – סיורים לעובדים במוקדי עניין שונים באוניברסיטה המעניקים גאווה ותחושת השתייכות, מועדון ליולדות (שמירת קשר),אירועים לותיקים ויצירת חיבור בינדורי, אירועים למשפחה ולהורי העובדים.
  • תקשורת פנים ארגונית – השיקו אפליקציה שמהווה ערוץ לתקשורת פנים ארגונית, שבה חיברו את העובדים להדרכות ו לאירועים . עמוד הפייסבוק של אגף משאבי אנוש עבר מתיחת פנים ועוד.

הפעילות חדשנית וייחודית ורובה אינה קיימת במוסדות אקדמיים אחרים. התוצאות באו לידי ביטוי ע"י שביעות רצון גבוהה של העובדים והגברת המחוברות (נמדד ע"י סקר), ירידה בשיעור עזיבה, עליה בהשתתפות בפעילויות ובמספר הצפיות באפליקציה של התקשורת הפנים ארגונית.