שער כניסה לארגון ומיתוג מעסיק
אסותא – מגייסים את העתיד, תוכנית אסטרטגית לגיוס וקליטה
גם בתחום הבריאות קיים קושי בגיוס מועמדים בדומה לתחום ההייטק. אסותא הגדירה תכנית אסטרטגית הפונה לסטודנטים לסיעוד כמועמדים, תוך מתן דגש על "חווית מועמד" חיובית במשך כל תקופת הלימודים ולמעשה מהווה עבורם את "שער הכניסה לארגון". אסותא הפעילה מספר אמצעים חדשניים באמצעותם נוצר שינוי חיובי בחווית עובד, לטווח קצר וארוך –
- פלטפורמת קליטה דיגיטלית – המאפשרת לבצע את תהליך הקליטה האדמיניסטרטיבי הנדרש מן הסטודנט כבר מהבית בקלות, במהירות וביעילות.
- שותפות עם כלל המדריכים שפוגשים ומלווים את הסטודנטים בארגון לאורך תקופת ההתנסות – למדריכים היה תפקיד קריטי בתהליך – לתרום לחוויה טובה ולחשיפת אסותא כמעסיק. הם קיבלו הדרכה וטיפים מעשיים להתנהלות שלהם מול הסטודנטים במסגרת הממשק איתם במהלך ההתנסות.
- שותפות עם כל מוסדות הלימוד המכשירים אחים ואחיות.
- שמירה על קשר לאחר התנסות – סקר "דופק" לאחר ההתנסות, משלוח מסרים אישיים, כגון ברכות לחגים, הזמנות לאירועים ועוד
- תכנית פרסום הכוללת: פעילות מול סטודנטים לסיעוד, מפגשי "סיעוד על הבר": מפגשי העשרה של הרצאות בתחומי עניין שונים, שאינן קשורים דווקא לסיעוד או לתחום הבריאו, וכוללים מרצים מובילים.
- שינוי מהלך השיבוץ. מעבר מתהליך המרוכז בצרכי הארגון לתהליך הממוקד בצרכי הסטודנטים. הסטודנטים נשאלים, ע"י שאלון דיגיטלי, לעדיפויותיהם, ואסותא בוחנת את האפשרות למימושן.
- המלגה בשבילך – את המלגה נותנים בתחילת שנת לימודים ומשנים את השיח משיח תגמולי של "החזר" לשיח של מלגה טהורה.
- מייצרים נבחרת – נותנים לאותם מלגאים תחושת "קדימות" בהיבטים שונים, כגון בהזמנה לאירועי "סיעוד על הבר" או במעמד שבו נפתחת משרת סטודנט בחברה.
את המהלך הובילה מחלקת הגיוס, ותוצאותיו מרשימות – מאגר המועמדים גדל במאות אחוזים, נוצרה מוכנות גבוהה יותר לעבודה באסותא, חווית הקליטה טובה יותר גם לצוות וגם לסטודנטים.