קריירה, פיתוח אישי ומקצועי

כיל - ICL - פיתוח תרבות ארגונית וחיזוק דמות המנהל

כיל – ICL הינה חברה יצרנית גלובלית של מוצרים מבוססי מינרלים מיוחדים. החברה קיימת למעלה ממאה שנים, יש לה שורשים עמוקים ומסורת שמלווה אותה שנים רבות. מתוך השינויים והתמורות בעולם העבודה, עלה צורך בשינוי ארגוני. לצורך זה יצרה כיל פרויקט המתייחס לתפיסת המנהיגות. מדובר בתוכנית אב המאגדת בתוכה תהליכי משאבי אנוש שונים, החל מטיפול בפרט ועד הובלת תהליכים חוצי ארגון. מטרת התוכנית – לטפח תרבות ארגונית מותאמת לעבר, להווה ולעתיד ולחזק את דמות המנהל. הפרויקט כולל מספר מרכיבים עיקריים – ניסוח מחודש של חזון האתר, ובניית מודל ניהולי מאוזן המאפשר ניהול אנשים, ניהול תהליכים וניהול תוצאות בהרמוניה מרבית. חדשנותו של הפרויקט הוא בכך שהוא מתבצע במפעל יצרני ותיק מאוד. תהליכים מסוג זה חריגים בנוף התעשייה הותיקה. בנוסף, בכיל עשו שימוש באמצעי המחשה ושיתוף חדשניים:

  • יצירת מצפן לניהול, נמצא באתר, מבוסס על ערכים ומודל ניהולי מאוזן ומאפשר "כוונון ניהולי".
  • חיבור אוכלוסיית הדרג הניהולי הראשון לשדרת הניהול – פותחה תוכנית לפיתוח מנהלים בדרג ראשון, תוכנית ראשונה מסוגה בחברה לדרג ניהולי זה. מטרת התוכנית היא חיבור והעצמת הדרג הניהולי הראשון אשר נמצא ברצפת הייצור כדי לאפשר השפעה מיידית על מוטיבציית העובדים, תחושת המחוברות ובכך להגדיל את הייצור.
  • פיתוח כלים למעקב ובקרה – פותח והוטמע כלי שבודק כמות שיחות אישיות (לא כולל שיחות משוב), כמות ביקורי חולים, שעות הדרכות בלתי פורמליות לפיתוח מקצועי, ביטויי הכרה והוקרה. לכל אחד מהפרמטרים הוגדרו תקן אישי .

התוצאות לא איחרו לבוא:

  • שיפור מדדי שביעות הרצון, במיוחד במדדי מוטיבציה, מחוברות, ביטחון במנהלים ובהנהלה.
  • שיפור ניכר באיכות ניהול – ניתן לראות ניצנים של תוצאות התהליך אשר באים לידי ביטוי בשפה השגורה בפי המנהלים. אם בעבר שיחה הייתה מתחילה בתוצאות ובמדדי ייצור, כיום השיח מתמקד באנשים.