שער הכניסה לארגון
ענף השירות ביחידת מיטב, צה"ל - פריצת הדרך במתן המענה למועמדים לשירות והנגשת התהליכים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ויצירת שפה משותפת התואמת את מאפייני הדור
יחידת מיטב באכ"א נותנת שירות למאות אלפי "לקוחות" – מועמדים לשירות הביטחון ובני משפחתם. מרכז השירות והמידע מקבל מעל 10,000 פניות ביום. השירות שניתן למלש"בים (מועמדים לשירות בטחון) היה איטי ומסורבל וניתן באמצעות מערכות מידע מיושנות. על מנת לתת מענה לפערים הטכנולוגיים והתפיסתיים, הוחלט על יציאה לפרויקט 'מתגייסים ברשת' להתאמת דרכי התקשורת לדור ה – Z ולהגברת החיבור והרלוונטיות לצה"ל. הפרויקט מבוסס על כמה צירים מניעי חדשנות:
- תקשורת טלפונית – מערכת טלפונית מתקדמת.
- אתר ואפליקציה – אינטראקטיביות, שירות עצמי למשתמש.
- מערכת CRM ארגונית – מאגדת מידע ומאפשרת גישה אליו ממגוון נקודות.
- איחוד השירות למשתמש – כלל התשובות והפניות יתקבלו ויינתנו ע"י מרכז השירות והמידע של יחידת מיטב. המרכז יספק מענה איכותי, מהיר, מקצועי ואמין.
בעקבות פרויקט מתגייסים ברשת, נוצרה חדשנות ופריצת דרך משמעותית ביחס לצה"ל ולאופן בו תופסים אותו. השינוי בא לידי ביטוי במספר היבטים:
- חשיפת מקסימום מידע למועמד לשירות – שיקוף נתונים שלא נחשפו בעבר – דוגמת: קב"א, דפ"ר, מיונים, שיבוץ, ציוני יום המא"ה, ועוד.
- אינטראקציה יוצרת התאמה – הפרט יכול להביא לידי ביטוי את רצונותיו באשר לשיבוץ שלו באמצעות מילוי שאלונים באתר והמערכת מתחשבת בהם לטובת קביעת שיבוץ מיטבי.
- כמו כן, האתר מאפשר להעלות מסמכים רפואיים, דידקטיים ועוד.
- אינטראקציה יוצרת נוחות וזמינות – ניתן להזיז את הזימונים במערכת ולקבל אישור על ההזזה ללא מעורבות גורם אנושי מתוך צה"ל.
- קיצור זמני מענה – הטמעת מערכות חדשות במרכז השירות, ביניהן מערכת CRM עם ממשק לשיח רב ערוצי ולמרכזייה חדשה.
- שיווק והסברה במדיה הדיגיטלית – נוכחות חזקה ברשתות החברתיות הכוללת סרטוני הסבר, סרטונים ויראליים וקומיים, גרפיקות הסבר ואף פוסטים "משעשעים".
- תוצאות המהלך: מהלך זה הוא ראשוני בצה"ל. השפעתו שיפרה את השקיפות מול הציבור וגרמה לתובנה שהצבא הוא ארגון פתוח, שקוף, שבא לטובת הציבור ומשתף איתו פעולה מתוך מטרה ליצור הדדיות גם בשירות חובה.