פרויקט הבזקה

מי אנחנו?
בזק היא קבוצת התקשורת הגדולה והמובילה בישראל. החברות המרכיבות את קבוצת בזק עוסקות בכל מגוון שירותי הטלקום: טלפוניה מקומית ובינלאומית, קווית ואלחוטית, אינטרנט מהיר, תמסורת ועוד.
בימים אלו בזק נמצאת בשיאו של אחד הפרויקטים התשתיתיים הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל בכל תולדותיה- פריסת סיבים אופטיים עבור תקשורת מהירה במיוחד.
חברת האם – בזק קווית מונה כ- 5400 עובדים, והיא בנויה מ- 2 חטיבות לקוחות פרטיים ועסקיים, חטיבת טכנולוגיות ורשת, ועוד 5 חטיבות מטה -שיווק וחדשנות, כספים, כלכלה, תפעול ולוגיסטיקה ומשאבי אנוש.
החברה מתאפיינת בפריסה גיאוגרפית ארצית רחבה, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.

הבזקה, איך לא חשבנו על זה קודם?
האמת? היו לנו הרבה סיבות לא לשים על שולחן העבודה את נושא חיזוק החדשנות והיזמות הפנים ארגונית כפרויקט מרכזי שחשוב לנו להוביל בשנה הנוכחית.
כי למי יש זמן ומשאבים להתעסק בחדשנות ויזמות מבית בתוך מציאות כל כך עמוסה ועמומה: קורונה, פרויקט תשתיתי לאומי מטורף של פריסת סיבים אופטיים שישראל לא ידעה כמותו בעשרות השנים האחרונות, מעבר של החברה למשכן חדש ולתצורת עבודה חדשה ב- open space.
חדשנות ויזמות מבפנים זה חשוב -אבל לא עכשיו. ממש לא.
כמשאבי אנוש שחושבים עסקית, זיהינו את היכולת והרצון של העובדים להיות שותפים בהובלה ויישום של יוזמות ופתרונות חדשניים, את הפוטנציאל לחיזוק המחוברות הארגונית ואת העיתוי הנכון ליצירת תהליך חוצה חברה.
ידענו ש"לא עכשיו" תמיד נמצא על שולחן העבודה, והיה לנו ברור שכחברה שמובילה את החדשנות בעולם התקשורת, הולכים על זה- דווקא עכשיו!

אז מה עשינו?
חיברנו את ההנהלה הבכירה, איתרנו עובדים ומנהלים מובילים מהחטיבות השונות שהפכו לשותפים לדרך ויצרנו מציאות שבה כולםםם מושקעים בתהליך.
יזמנו, הובלנו והטמענו תכנית עבודה מקיפה, מבוססת חוכמת עובדים- והכל Home made.
לקראת העלייה לאוויר שטפנו את הארגון בתוצרי למידה דיגיטליים, שלא רק מחברים ומעוררים את הצורך בחדשנות וביזמות במציאות העכשווית של עולם העבודה, אלא גם מלמדים "איך עושים את זה?", איך חושבים על רעיונות? איך מקדמים אותם? ואיך נראית חדשנות מבפנים עם עובדים שכבר עושים את זה?
הרמנו קמפיין ענק, יצרנו באז ארגוני עם רולאפים, טיזרים ומשחקים, הזמנו את העובדים "להבזיק", בנינו פלטפורמה דיגיטלית להגשת ההבזקות ולניהול שלהן, יצרנו קיט מיוחד למנהלים ולמנהלות שהזמין לחשיבה משותפת עם הצוותים על רעיונות ויוזמות חדשות והקמנו וועדה מיוחדת של מנטורים, מכל החטיבות, לליווי המבזיקים ולבחינת הרעיונות.

והתוצאות- WOW!
5,400 עובדים שמעצבים יחד את תמונת העתיד של החברה, 155 יוזמות ורעיונות חדשים!!! אינספור חיבורים ושותפויות חדשות, מחוברות ו"יחדנס" בעידן של ריחוק חברתי, יצירת תשתית תרבותית של חדשנות ויזמות פנים ארגונית ש-כ-ו-ל-ם מושקעים בה.
תהליך שלאורכו אנחנו שומעים יותר ויותר "כן" וגם "איך לא חשבנו על זה קודם?",
תהליך שבו יורדים חסמים והצ'אקרות נפתחות, תהליך שהוביל לכך שאנחנו פוגשים מנהלים, מנהלות ואנשי מפתח שמשריינים מראש חלונות זמן לחדשנות בתכניות העבודה העתידיות שלהם.
תהליך שגרם לכולנו להבין שזה לא טרנד חולף – זה חלק מהשוטף.
כי כשמשאבי אנוש מובילים תהליכי שינוי מערכתיים ב"עסק", הם לא רק ב"איך", הם יוצרים את ה"למה".
מזמינים אתכם לטעימה מהמסע המטורף שלנו, תבזיקו, תעתיקו ותדביקו 🙂