לגעת בעובד

SPARK YOUR DELTA - איך מהווים מגנט לטאלנטים בשוק תעסוקה כ"כ תחרותי? איך מייצרים מחוברות גבוהה ומעורבות עובדים לאורך זמן? ואיך שומרים על EMPLOYEE VALUE PROPOSITION רלוונטי לקהל היעד שמכוונים אליו?

ברור לכולנו, שבעידן הנוכחי התודעה מתעצבת ברשתות החברתיות, ושם מתקיים  ברובו "הקרב על הטאלנטים".  שם גם אנחנו צריכים להיות כדי לקדם את המוניטין שלנו כמקום שטוב לעבוד בו. מזה שנים שאנחנו מקדמים את מיתוג המעסיק גם בדיגיטל,  דרך נכסים דיגיטליים של הארגון, ואפילו דרך “סיפורי עובדים” שהפצנו , אבל הבנו שזה לא מייצר את האימפקט שאנחנו מכוונים אליו.  

בשנת 2019 יצאנו במהלך שנקרא Spark your Delta , מהלך שנועד להעלות את הנוכחות והמוניטין שלנו כמעסיק ברשתות החברתיות באמצעות העובדים שלנו, ובנכסים הדיגיטליים האישיים שלהם.

בפגישה עם אימי עירון, מייסדת "סלונה",  שמענו על המיזם של "דיגיטליות בעסקים " לחיזוק נשים וקידום העסקים העצמאיים שלהן בדיגיטל. במהלך הפגישה דברים התחברו ופתאום הבנו שאם זה עובד ב"דיגיטליות בעסקים",  זה יכול אחרי התאמה , לעבוד גם בתוך ארגון , שהרי  האנשים שלנו , הם המשפיענים שלנו, והם יכולים לספר את הסיפור שלנו באופן הטוב והאותנטי ביותר. בעצם לקחנו פרקטיקה שעובדת במיתוג, ובקידום עסקים עצמאיים ועשינו לה התאמה למאפיינים ארגונים, למיתוג מעסיק ולשכירים.

האתגר המרכזי היה איך להניע את העובדים לייצר חשיפה מתמשכת ואותנטית של דלתא בנכסים הדיגיטליים הפרטיים שלהם. מחקרים רבים מצביעים על רמת מחוברות גבוהה שנוצרת סביב תחושת משמעות אישית שמגיעה מבפנים, ולא דווקא TOP DOWN. כאשר עובד מרגיש שהוא יכול להגשים את עצמו בארגון אז, זה כבר לא רק  EMPLOYEE EXPERIENCE  אלא HUMAN EXPERIENCE  (Delloitte).

הפיצוח קרה, כאשר הבנו שהדרייב האמיתי של העובדים יגיע מתגמול אישי- התפתחותי (ולא מתגמול חומרי).    

Spark your Delta הוא מהלך להעלאת נוכחות ברשתות דרך מציאת נקודת המפגש בין התשוקות של העובד לעוצמות הארגון. כשהחיבור הזה נוצר מבחינתנו זה הספארק, כשהניצוץ הזה קיים הוא מייצר תחושה של משמעות, סיפוק ורצון של הפרט לקדם את עצמו ולספר לאחרים.

הוצאנו קול קורא וקמפיין שיצר באזז שיווקי וביקוש רב, בחרנו בקפידה 70 משתתפים על פי מידת החיבור שלהם לדלתא ודרך הפעילות שלהם ברשתות.  מעבר להקניית מיומנויות להתנהלות בדיגיטל בתחומים כמו: סטוריטלינג, מיקוד מסרים וצילום בסמארטפון ייחודיות התכנית היתה בפוקוס על האנשים  :במותג האישי שלהם וב- PASSION שלהם . יצרנו כרטיסי ביקור אישיים , וקראנו לזה – BRING YOURSELF TO WORK. למעשה  בפיצוח זה חזרנו לבסיס של משאבי אנוש – לראות את הפרט, למצוא את החוזקות, לתת את הבמה אבל בצורה מותאמת לעולם הדיגיטלי ולמאה ה- 21 .

אחרי ההתאמה של הפרקטיקה לארגון ויצירת המוטיבציה האישית, ניהלנו עם המשתתפים דיאלוג לאיזה מהעוצמות התעסוקתיות שלנו הם מתחברים.  העוצמות מופו שנה לפני כן עם העובדים ומכונות "הנכסים התעסוקתיים" של דלתא , אותו יתרון תחרותי שלנו כמעסיק, שבגללו  אנשים שמחים לעבוד כאן.

אז מה קורה כשאנשים מרגישים שרואים אותם והם מגשימים את עצמם בעבודה ? – הם רוצים לספר על זה לאחרים, כ"כ פשוט וטבעי. כך התחילו לעלות פוסטים מרגשים ואותנטיים של אנשים לגבי ההתפתחות שלהם בחברה, השותפות שלהם ביצירה, המשמעות שלהם בארגון ועוד.

אנחנו בתחילת הדרך וכבר רואים שינויים רבים בשטח : הכפלנו את "חבר מביא חבר" , ביקושים למשרות בעלייה, נוצרו 5 קהילות ביוזמת  אנשים מתוך הארגון (חדשנות, סביבה ירוקה) , תחושות הגאווה וה"ביחד" התעצמו וכמובן הנוכחות ברשתות החברתיות .

ב 2020 נמשיך להשקיע בקהילת המשפיענים שלנו בארץ, ולצד זה נרחיב את הפרויקט גם לאתרים שלנו בחו"ל.