חדשנות בתהליכי גיוס עובדים

קבוצת מעוף היא שותפות פרטית העוסקת במתן פתרונות חדשניים ופורצי דרך בתחומי ההון האנושי אשר פועלת בשוק הגיוס וההשמה, ונמנית על 5 חברות כוח האדם הגדולות בישראל.
הקבוצה נוסדה בשנת 1999 ומסניף אחד בחוצות המפרץ בחיפה בשנת 1999, המעסיק 10 עובדים, הפכה מעוף לקבוצת חברות וחטיבות המתמחות בתחום המשאב האנושי, הפועלות באמצעות 38 סניפים ברחבי ישראל ומעסיקה למעלה מ-10,000 עובדים במגוון חברות, אשר רובם הגדול נמנה על עובדי/ות תעשיית הייצור, ועוד כ-400 עובדי/ות סגל אשר אחראים לכ-35,000 גיוסים בשנה.

הסביבה בה אנו פועלים – ענף כח האדם וההשמה מצטייר פעמים רבות כענף מיושן שאינו חדשני, אך במעוף אנו שואפים להוביל את הקדמה בכל תחום בו אנו פועלים, תוך שאנו רואים באנשינו את המשאב העיקרי עליו נשענת החברה בצמיחתה.

הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה, והביאה לפתחם של כל העוסקים בתחום ה-HR הרבה מאוד אתגרים. התחרות הגבוהה על טאלנטים ומועמדים האיצה את ההכרה כי עולם השיווק כרוך באופן חזק לעולם הגיוס ומשאבי האנוש. על פי תפיסה זו הארגון והמשרות הינם כמוצרים, בעוד מחפשי העבודה והעובדים הם הלקוחות.
אימוץ של מתודות שיווקיות הכוללות שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים, המון נוכחות ברשתות החברתיות ובעיקר יצירתיות והתאמה לקהל היעד, הינן הכרחיות בכדי להתמודד עם התחרות הקיימת. אנו מאמינים שיש לטפל בעולמות התוכן של משאבי אנוש, באמצעות שילוב מעולמות התוכן של עולם השיווק. תפיסה זו – אשר מנחה אותנו בכלל הפעילויות, הובילה אותנו גם ליצירת מבנה ארגוני חדש אשר שם במרכז את "חווית הלקוח", ובמקרה שלנו את "חווית המועמד".
בכדי לצאת לדרך, בנינו תוכנית עבודה שנתית משותפת, שנבנתה ביוני 20 ומומשה במלואה עד ליוני 21, אשר חולקה ל-4 נושאים עיקריים המקיפים את תהליך הגיוס: חווית עובד ומועמד, שיפור תהליכי מיון, קליטת עובדים ומיתוג מעסיק. תוכנית העבודה נבנתה לאחר ניתוח המצב הקיים, ובהתאם לאבני דרך ומשימות שנקבעו לרבעונים השונים.

באמצעות הפעילויות השונות השגנו חדשנות, הן ביחס לענף בו אנו פועלים, והן ביחס לתחום הגיוס בכללותו; שילבנו את גישת ה-Recruiting Marketing תוך שימוש במגוון של כלים לכל אורך תהליך הגיוס, יצרנו שינוי במבנה הארגוני, יצאנו לתהליך של מיתוג מעסיק ששם את העובדים בחזית מאמצי הגיוס תוך חיזוק הקשר שלהם עם הארגון, הטמענו ערוצי התקשרות חדשים, שיפרנו את חווית המועמד והעובד, יצרנו הכשרות ייעודיות בתחום הגיוס, הנגשנו  תכנים למחפשי העבודה, ומיצבנו את מעוף כחברה מובילה בתחום הגיוס וההשמה . 

פרוייקט החדשנות והשיווק בתהליכי הגיוס הביא להתייעלות בתהליכי העבודה – הן אל מול המועמדים, והן בתהליכי העבודה הפנימיים. התייעלות זו הובילה לכך שבכמות קטנה משמעותית של עובדים, שמרנו על אותה רמת ביצועים, ואך טובה יותר, וזאת תודות למגוון צעדים שיווקיים, דיגיטלים מתקדמים, בהם נקטנו לאורך השנה. הנתונים מראים צמיחה של עשרות אחוזים במגוון מדדים, ואלו  מקבלים משנה תוקף, כאשר לוקחים בחשבון את מצב שוק העבודה ששרר במשק בעקבות הקורונה, והקושי הרב שהיה בגיוס עובדים בעקבות אי הודאות, דמי האבטלה והסגרים.

אנו שואפים להמשיך ולקדם את החדשנות במעוף, ולהמשיך לטפח רעיונות ופעילויות שיאפשרו לנו תמיד לתת את השירות והחוויה הטובים ביותר עבור מחפשי העבודה, ולעבוד ביעילות ואפקטיביות מירבית בתהליכי העבודה הפנימיים. תהליכי החדשנות ימשיכו להשתלב בפעילות של מעוף, הן ביוזמות ותוכניות עבודה של היחידות השונות והן באמצעות פורום החדשנות של החברה שהוקם במטרה לעודד חשיבה יצירתית ומחשבה מחוץ לקופסה באופן שוטף.