השינוי הוא הדבר הכי קבוע שקיים

SodaStream - אומץ עסקי, יוזמה ודחיפות, אופטימיות ואנרגטיות הם חלק מערכי הליבה שהוטמעו בסודה סטרים בדרכים יצירתיות וחדשניות

בשפה הפנימית של סודהסטרים קוראים להתנהגויות הארגוניות המצופות מן העובד "חמשת גורמי ההצלחה": אומץ עסקי Business Courage, יוזמה ודחיפות Initiative and Urgency, יצירתיות Creativity, אופטימיות ואנרגטיות Optimism and Energy ו-One SodaStream. בשנת 2018, בעקבות סקר ארגוני שהראה שחלק מהעובדים אינם מכירים את ערכי הליבה וחלקם אינם מבינים כיצד קשורים הערכים לעבודה היומיומית, החליטה סודהסטרים לצאת לפרויקט שייצור שינוי. תהליך ההטמעה כלל את שילובם של חמשת הערכים בכל תהליכי הליבה של משאבי אנוש. החדשנות והיוזמה בפרויקט זה באים לידי ביטוי באופן שבו בחרה החברה ליישם את תהליך הטמעת הערכים באופן חדשני ופורץ דרך שכלל כמה מרכיבים ייחודיים:

  • אירועי שיא במהלך השנה, בהם הוטמעו ערכי הליבה: שבועות SodaSoul ושבוע SodaNOW להטמעת גורם ההצלחה "יוזמה ודחיפות", ו – שבוע Business Courage להטמעת "אומץ עסקי".
  • סרטון גיוס ייחודי, הכולל את עובדי הארגון, המזמין עובדים פוטנציאליים לקחת חלק בעשייה על ידי הדגשת התרבות הארגונית. הסרטון נבחר על ידי LinkedIn לסרטון הגיוס הטוב ביותר לשנת 2018.
  • "משחוק" ושילוב חדשני של משחק דיגיטלי חוצה ארגון, ותקשורת פנים ארגונית חדשנית.
  • שימוש בהיבטים של פסיכולוגיה חיובית (דגש רב על למידה מהצלחות, הוקרה והוקרת עמיתים) אשר תורמת רבות לחיבור של העובד למהלך מתוך בחירה ולא מתוך אילוץ.
  • יישום אירוע Fuck-Up Night אשר מטרתו הינה "לחגוג כישלונות" כחלק מהטמעת גורם ההצלחה 'אומץ עסקי'.

תוצאות המהלכים החדשניים חיוביות ביותר:

  • ב – 2018 העלתה סודהסטרים את רמת מחוברות העובדים שלה ב – 25% (לעומת סקר 2017), זאת לצד ירידה של 41% בתחלופת עובדים. מידת ההשתתפות של אנשי סודהסטרים באירועים ובפעילויות עולה על 70% מאנשי הארגון.
  • משחק האתגרים אשר הוצג לראשונה בשבוע ההצלחה SodaNOW (יוזמה ודחיפות), הוביל ליותר מ – 430 אתגרים אשר הוכנסו ללוח האתגרים המצוי באתר בשבוע אחד בלבד. בנוסף, הושגה בארגון אווירה אופטימית וחיובית שתורמת להצלחה עסקית ולאופן בו המוצרים משווקים.