אסם-נסטלה​

ניהול משאבי אנוש בזמן קורונה - הזדמנות לחדשנות I "הסיירת" של אסם-נסטלה

חברת אסם, אשר נוסדה בשנת 1942, היא כיום חברה פרטית בבעלות קונצרן NESTLE. חברת אסם-נסטלה היא חברת מזון מובילה בישראל בתחום המזון היבש, הקפוא והמצונן, עם מעל ל4,200 עובדים (יותר מ3,000 מהם מתגוררים בפרפריה) המייצגים באופן הטרוגני את כל קשת החברה הישראלית. 

עם סיכום הרבעון הראשון של 2020 ותחילת הטמעת תוכניות העבודה העסקיות שלנו לרבעון הבא – גילינו מהר מאד שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. משבר הקורונה פה והוא כאן כדי להישאר. 

צוות משאבי אנוש גייס את היכולות והכלים שלו וביצע במהירות התאמות לצרכים החדשים שנוצרו בארגון מיום ליום, בהם – הגדרה חדשה של מבנים ותחומי אחריות. 

כדי לנהל נכון את השינוי בצילה של תקופה מבלבלת ומלאה בחוסר ודאות – הבנו שעלינו לפעול על פי צו השעה וייסדנו את "הסיירת"!

במסגרת הקמתה ונוכח השינויים התכופים בתחלואה, במדיניות ובהנחיות לציבור – התכנסה ועדת המשברים לניהול משבר הקורונה על כל היבטיו הארגוניים מדי בוקר, כאשר הדבר הראשון שהיה חשוב לנו לעשות היה לספר את הסיפור שלנו ולחבר את העובדים.

הגדרת נרטיב ארגוני מותאם

הנרטיב הארגוני שהגדרנו ותוקשר לעובדים התבסס על החזקות שלנו, שקיימות מאז ומתמיד, וידענו שהן שיעמדו לטובתנו גם ברגעי אתגר. זה הסיפור שיהיה חלק ממורשת אסם-נסטלה!

בטחון תעסוקתי ובריאותי לעובדי אסם-מסטלה| כשמשבר הבריאות מתגלגל לעולם הכלכלי – אנחנו עושים הכל כדי לספק ביטחון תעסוקתי לעובדים שלנו. העובדים שלנו חיוניים, ממשיכים לעבוד ולהשתכר גם בתקופת המשבר, ומבצעים את העבודה תחת ההנחיות בסיוע שלנו עם כל האמצעים הנדרשים.

יצירת יציבות ורציפות עסקית | אנחנו לא נכנעים לקושי, מותחים את היכולות הארגוניות, דואגים לתת מענה לעלייה בצריכה הביתית. ממשיכים לייצר, להפיץ ולהבטיח שמוצרי אסם-נסטלה יהיו זמינים לכל עם ישראל.

יצירתיות בכל מציאות |גם בתוך תקופה מאתגרת, עמדו לצידנו יכולות הגמישות והיצירתיות שלנו. בזכות פתרונות יצירתיים – שברנו שיאים בייצור, בהפצה ובמכירות, והצלחנו לקיים את ההבטחות שלנו לכל מעגלי ההשפעה שלנו, כולל לבעלי עניין.

כולנו תורמים קהילה- חזקים ביחד | מאז ומתמיד, כבר 77 שנה, שאסם- נסטלה היא לא רק מקום עבודה אלא בית ומשפחה. בימים של אתגר –  אנחנו מתלכדים יותר מתמיד. עובדים מיחידות שונות עוברים למקומות העמוסים יותר בארגון כדי לתמוך ולתת כתף, צוותים נרתמים להכנת חבילות מוצרים לקשישים ולצוותים רפואיים, וכולנו יוצאים לחבק את מי שצריך – מרחוק. 

שיחות מיפוי עם מנהלי ומנהלות משאבי אנוש ביחידות

על מנת לדייק את הצרכים בשטח, בכל יחידה ויחידה קיימנו שיחות מיפוי עם מנהלות ומנהלים. אחרי שהצלחנו לבנות את התמונה המלאה, יצאנו לדרך וסיפקנו להם כלים חדשים בכל יום: ערכת מנהלים און ליין להעצמת עובדים, להעצמת צוותים וליצירת ניהול מעורר השראה  I טיפים לעבודה מרחוק I מסרים ישירים מהמנכ"ל I תרומה לצוותים הרפואיים, לקשישים ולרגל חג הרמדאן – בשיתוף העובדים I סדנת אינטגרציה וירטואלית לעובדים חדשים I הדרכות על כלים דיגיטליים לניהול אפקטיבי I צ'ופרים, חבילות מוצרים לחולים ומבודדים I ערכות משחק לילדי העובדים I קייטנת ספורט וירטואלית לילדי העובדים I הרמות כוסית וירטואליות לרגל חג הפסח I קפה דילמה – התייעצות עמיתים על דילמות ניהוליות והתמודדות עם מציאות מורכבת I שולחנות עגולים עם המנכ"ל I המרת הדרכות פרונטליות לווירטואליות I הרצאה על חוסן ארגוני בתקופות משבר בכנס מנהלים I מוקדי תמיכה לעובדים I סדנאות הורות (עכשיו שכולם בבית) I מעטפת תקשור ארגוני I סדנאות קולינאריות וירטואליות עם השפים של אסם I קורס פיתוח מנהלים וירטואלי  I ברכות אישיות לניידים לימי הולדת ברמת קבוצה.

כל אלה אפשרו לנו חדשנות במשאבי אנוש| יצירת כלים ארגוניים תומכים במציאות משתנה, המאפשרים שיח פתוח מרחוק, חשיבה משותפת, ופירוק של דילמות ניהוליות.

את אפקטיביות הכלים שיצרנו במהירות – היה לנו חשוב לבדוק בזמן אמת, לתקן ולשפר במידת הצורך. לכן, בסוף אפריל, ערכנו סקר מצב רוח ארגוני, שבו לקחו חלק 62% מעובדי הקבוצה. התוצאות אמרו לנו הכל: עובדים ציינו כי הם גאים להיות חלק ממשפחת אסם-נסטלה; חשים שהם מקבלים את כל התמיכה הדרושה להם; הוקירו את הדאגה והאכפתיות של הקבוצה למשפחות שלהם  ואת הרצון הכן לעזור; אמרו שהמנהלים שומרים על ההנחיות בצורה הטובה ביותר ומבינים את הקושי בעבודה בתקופה המורכבת הזאת כשהילדים בבית; התרגשו מהאופן שבו הארגון מוודא שכל העובדים משתמשים באמצעי מיגון ועוד, ובסה"כ, סיכמנו את עמדות העובדים בציון ממוצע של 97% בהתייחס לשאלות הסקר. 

הקורונה זימנה לנו, ועדיין מזמנת לנו הזדמנות לצאת מהקופסא, לחשוב על הדברים בצורה שונה, להגביר קצב, להאט, ואז שוב להגביר, ולמצות את הפוטנציאל המצטבר שלנו בארגון. זוהי שעתם היפה של האנשים שבו, והעצמה אדירה לאנשי ונשות משאבי האנוש בארגון. אסם – נסטלה חזקים ביחד!