בנק הפועלים

Restart - המיזם שמאפשר להתחיל בקריירה חדשה מבלי להחליף מקום עבודה

מה הקשר בין בנקאות לבין " Restart"?

בנק הפועלים הוא ארגון פיננסי גדול ומוביל, השנה יחגוג 100 להיווסדו, תהליכי משאבי אנוש בבנק ידועים ומבוססים מזה שנים, נשאלה השאלה למה לעשות שינוי? והתשובה הייתה ברורה, שחייבים להשתנות, זה בדיוק הזמן! העולם סביבנו משתנה, המשק משתנה, שוק העבודה משתנה (וזה לפני שהקורונה הגיחה לחיינו), חייבים לייצר לעובדים שלנו התחלה חדשה, חייבים "" Restart

אז איך עושים את זה ? ביצענו מחקר מקיף על שוק העבודה וגילינו כי העיסוקים המבוקשים יותר הינם מקצועות טכנולוגיים, או כאלה עם זיקה טכנולוגית.

תמיד האמנו בעובדים איכותיים ומוכשרים שצומחים מתוך הארגון ומסוגלים לחדש ולשדרג את אפשרויות ההעסקה שלהם בארגון.

 

במסגרת מיזם "Restart" החדשני, אנחנו מציעים לעובדים שלנו בשלב א', (שלב ב' יפורט בהמשך) אפשרות להסבה מקצועית לארבעה תפקידים מבוקשים במיוחד בעולם העבודה המודרני בכלל ובבנק בפרט: מנתח נתונים, אנליסט באשראי, מאמן אג'ייל, מפתח קובול. 

יצאנו למיזם בשיתוף מרכז ההדרכה שלנו, קמפוס פועלים ובתי ספר מקצועיים נבחרים ומובילים בתחום.

הצבנו לעצמנו מספר מטרות מוגדרות:

  1. "הם משלנו" – להתבסס על ההון האנושי הקיים לבניית יכולות העתיד ולצמצם את הצורך הגובר בגיוס חיצוני.
  2. גמישות ומחוברות – לחזק את הגמישות הארגונית ותחושת המחוברות.
  3. חיבור לביזנס – להתאים את יכולות העובדים למקצועות העתיד להם הביקוש יגבר, בהלימה לתוכנית האסטרטגית.

פנינו לעובדים שלנו בקמפיין פנימי, הצגנו את הרעיון והזמנו אותם להירשם למיונים.

לשמחתנו, בתוך שבוע ימים נרשמו מעל 400 עובדים! לאחר ימי מיון קפדניים שכללו מספר שלבים בין היתר: שאלון אישי, מבחנים דיגיטליים וראיונות, נבחרו כ- 80 עובדים הצפויים להשתלב בקורס המיועד עבורם. 

אחד הדברים היפים שיצא מהתהליך הינו שילוב הטרוגני של עובדים, בעלי רקע תעסוקתי שונה ומיחידות שונות בבנק: מתפקידי שטח ומטה, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, כך שישנו ייצוג למגוון רחב של תחומי התעסוקה ומאפייני העובדים.

 

על מנת להבטיח שהלמידה תהיה אפקטיבית, עדכנית ויישומית, ההדרכה בקורסים משלבת הדרכות ע"י גורמי חוץ מבתי ספר מקצועיים, לבין הדרכות של עובדי הבנק שהם מומחי תוכן בתחום הספציפי הנלמד, הקורסים מתקיימים כיום בשבוע במהלך שעות העבודה.

המיזם מאפשר לעובדים איכותיים הזדמנות אמיתית לפרק ב' בקריירה ,להתחיל בעבודה חדשה מבלי להחליף מקום עבודה.

מבלי לדעת, הצלחנו להקדים מעט את השלכות הקורונה, בכך שהמיזם מצמצם את תחושת "אי הודאות" על רקע מהלכי ההתייעלות וכעת גם על רקע משבר הקורונה, ומאפשר לבנק לשמר, לחזק ולהעצים את הידע והניסיון "בתוך הבית" ואף למנף ולמקסם אותם גם באיוש תפקידים הנגזרים מ"עולם העבודה החדש", מה גם שימי המיון וימי הלמידה הותאמו לעידן הקורנה תוך כדי במהירות שיא. 

עובדים שיעברו בהצלחה את ההכשרה, יוגדרו כ"עתודה מקצועית" ותינתן להם עדיפות משמעותית לשיבוץ בתפקידים אלו כאשר יתפנו.