Gilat רשתות לווין

STAR WARS תחרות מכירות גלובלית - תהליך למידה חדשני

גילת רשתות לוויין היא ספקית עולמית מובילה של תקשורת פס רחב מבוססת לוויין. עם למעלה מ- 30 שנות ניסיון. אנו מתכננים ומייצרים מוצרים חדשניים, ומספקים פתרונות כוללים ושירותים מקצה לקצה, המבוססים על הטכנולוגיה החדשנית שלנו.  הפתרונות המקיפים של גילת תומכים בישומים רבים ובהיצע מוצרים רחב, תוך עמידה בדרישות רמת שירות מחמירות ביותר. ישומים מרכזיים אלו כוללים קישוריות פס רחב, תמסורת סלולרית, שירותים לארגונים, אינטרנט מהיר בטיסות (IFC), קישוריות לכלי שייט ולרכבות, וקישוריות לכוחות בטחון, חירום והצלה. 

בשנים האחרונות תעשיית התקשורת הלוויינית עוברת שינויים משמעותיים ופועלת כ-VUCA world – מציאות המצריכה היערכות, התאמות עסקיות, טכנולוגיות ומסחריות. גילת אשר פועלת באקו סיסטם זה מתאימה את עצמה ומשקיעה מאמצים ומשאבים אדירים כדי להמשיך ולשמור על מקומה כשחקן גלובלי משמעותי ומוביל בתעשייה. -חזרה במילה ומילה על קטע המופיע בהמשך ברקע

מחלקת משאבי אנוש  הינה תומכת ושותפה ביעדים העסקיים  ובמימוש האסטרטגיה של החברה. ביקשנו לתרגם את ליבת העשייה הארגונית ליכולות אישיות וארגוניות. בשנת 2019 בנינו תוכנית הדרכה חדשנית לאנשי המכירות הפרוסים בעולם במטרה לשפר ביצועים אל מול היעדים העסקיים המשתנים. זיהינו כי נדרש חיזוק כוח המכירה בכלים ומיומנויות מכירה אך בעיקר בכלים התפיסתיים ובחשיבה אסטרטגית.

תוכנית "STAR WARS" פותחה על ידי צוות משאבי אנוש, במטרה למקסם ולשכלל את יכולת המכירה של כוח המכירה בגילת. "STAR WARS" הינו משחק סימולצייה תחרותי בצוותים גלובליים רב תרבותיים, המדמה את הדבר האמיתי"- עסקת מכירות מורכבת בשוק משתנה. 

הרעיון החדשני היה לדמות סיטואציית ברת קיימא ככל שניתן: התמודדות וזכייה במכרז מסחרי למכירת מוצרים ושירותים לוויניים ללקוח נבחר. תפרנו משחק יישומי וחדשני המותאם לצרכי הביזנס וליבת העשייה של אנשי המכירות. המצאנו  לקוח–ואיפשרנו למשתתפים לחקור וללמוד לעומק אודותיו בשוק, עסקאות שנעשו בעבר עם גילת, מיפוי מערך הכוחות הפנימיים ועוד. רתמנו את הנהלת החברה ואנשי מפתח נוספים מתוך החברה לשמש בתפקיד עצמם ובתפקיד הלקוח. תהליך המכירה סומלץ במלואו על ידי פגישות עם סמנכ"לי המכירות הגלובליים של גילת ובמהלכו נשתלו TWISTS" " שמטרתם היתה להגדיל את אי הוודאות ולייצר הזדמנויות ללמידה על פי נושאים: בניית אסטרטגיית מכירה, תמחור, מיפוי הלקוח, טקטיקה להעמקת הקשר עם הלקוח, פוליטיקה פנים ארגונית, הצגה בפני בכירים ועוד.

בתחרות, כמו בתחרות, הצוותים נוקדו בכל שלב על ביצועים. הדבר איפשר לנו, צוות משאבי אנוש, לעקוב אחר התקדמות הלמידה של הצוותים, לחזק ולהעצים נושאי לימוד על פי הידע שכבר צברו המשתתפים כאינדיוידואלים במשחק וכצוותים. בנוסף לניקוד, המשחק כלל תוכנית מנטורינג פנים ארגונית בה סמנכ"לי המכירות משמשים מנטורים לכל משתתף. נעשו תהליכי רפלקציה אישית וצוותית בכל שלב והצוותים קבלו משובים על חוזקות ופערים. כל אלו אפשרו אקסלרציה של למידה בזמן המשחק.

המשחק התקיים במרחב הוירטואלי הארגוני במהלך רבעון 4- המשחק דימה באופן מדויק ככל שניתן את מציאות העבודה בגילת- בה צוותי המכירות פרוסים בכל העולם ומקיימים קשרים ועסקאות בתנאים דומים. ההכנות, הפגישות והמשובים כולם התקיימו באמצעות שיחות וידאו, מיילים, עבודה על מערכת טכנולוגית של גילת ועוד. למעט מפגש הסיום- המתחרים לא נפגשו.

במסגרת התוכנית הצלחנו לרתום את הנהלת החברה ומנהלים בכירים בארגון להיות שותפים פעילים ומשמעותיים במשחק. תהליך הלמידה שעברו המתחרים היה משמעותי והשפיע על צורת החשיבה והדרך בעת מענה למכרז מסחרי.

התוכנית הוגדרה ע"י הנהלת החברה כמוצלחת ומעל לכל הציפיות, והתבקשנו לשכפל את ההצלחה ולבנות משחק נוסף בקיץ 2020.