דלתא גליל

What's up? מתחברים למותג בלחיצה אחת - רשת חנויות דלתא ישראל

איך מחברים 800 עובדים הפרוסים על פני 200 חנויות ברחבי הארץ, לקולקציה אחת ומיוחד? איך דואגים להעביר את האינפורמציה בזמן אמת לכולם ביחד? איך דואגים שכולם יבינו את פרטי המבצע, ידברו בשפת המותג וירגישו חלק מחברה אחת ישראלית וגלובאלית מובילה בתחומה?

חברת דלתא ישראל הינה חברת בת של דלתא גליל תעשיות אחת מחמשת הסגמנטים העסקיים של החברה ומהווה כ 13% מכלל הפעילות העסקית של הקבוצה. החברה נוסדה תחילה על מנת למכור עודפי ייצור של דלתא גליל וב- 1995  הוגדרה כרשת חנויות קמעונאיות והחלה להציע לצרכן הישראלי עולם שלם של בגדי פנאי, נוחות והלבשה תחתונה איכותית לגברים, נשים וילדים. עם השנים הורחבה נוכחותה של הרשת ברחבי הארץ וכיום מונה הרשת 200 סניפים ו-800  עובדים וזאת בנוסף לדיילות מכירה, עובדי מרלו"ג ועובדי מטה. בשנתיים האחרונות צוות הנהלה חדש ברובו מוביל שינויים בגזרות שונות, הביא את החברה לצמיחה והתחדשות.

על רקע זה, צוות משאבי אנוש אבחן את הצורך בתקשורת נגישה ובמתן פתרון ללמידה מתמשכת באמצעים עכשוויים והוביל לאימוץ כלי טכנולוגי, המותאם לצרכיו הייחודיים של הארגון. בעולם שמשתנה ומתעדכן ללא הרף, המטרה שעמדה לפנינו היא ליצר תקשורת נוחה, טבעית ואפקטיבית שתאפשר לנו להעביר מידע שוטף וממוקד לשטח בזמן אמת, לייצר תקשורת בין המטה לשטח, להעביר מסרים אחידים ובשפה אחידה ליצור הזדהות עם המותג ולחבר את העשייה היומיומית ליעדים העסקיים.

החשיבה על הפתרון התחדדה על רקע ההבנה שעל ארגונים כיום למצוא את הדרך למנף את סביבת העבודה העסקית, המייצרת תחושת שייכות (Belonging) ומחברת את העובדים לתכלית ולמשימת הארגון, באמצעות כלים טכנולוגיים )דוח מגמות דלויט(2020 . התמקדנו בזיהוי האפשרויות הטמונות בסביבת העבודה הספציפית של רשת החנויות וחשבנו כיצד ניתן לייצר תקשורת ולמידה שוטפים שישתלבו בה באופן טבעי.

קהל המטרה שלנו בחנויות בדלתא ישראל מורכב מאוכלוסיות מגוונות, בגילאים שונים, בעלי רמת ידע טכנולוגי משתנה ועוד. בעזרת פלטפורמה דיגיטלית, שמתבססת על ה WhatsApp ונמצאת על כל מכשיר טלפון נייד, רתמה חברת דלתא ישראל את העובדים לתהליכים היומיומיים; היכרות עם קולקציות שונות ומבצעי מכירות, עדכונים שוטפים, חיזוק הקשר בין המטה לשטח ועוד. שימוש מרכזי בפלטפורמה נעשה לצרכי למידה והדרכה, החל מהכשרת עובד חדש עם כניסתו לתפקיד ולאורך חייו בארגון. בנוסף, אפשרה הפלטפורמה שימור ידע מקצועי באופן קל ונגיש.

בתהליך פעלנו בשיתוף מלא עם המנהלים בשטח והבנו שהמטרה היא לא רק ללמד ולהדריך את השטח אלא גם להתקרב אליו, לבנות יחד אתו את התכנים ולהפוך את נציגי החברה במטה ובשטח לפרזנטורים שלנו. לאורך הדרך הנחו אותנו 3 עקרונות עיקריים: (1) פיתוח תקשורת אותנטית ומקרבת (2) התאמת הלמידה לסביבה הארגונית והעברת אינפורמציה בקטעי למידה קצרים ובמנות קטנות (Bites Learning) באופן דיגיטלי, קצר, צבעוני ואפקטיבי (3) ניהול התהליך בבקרה מלאה תוך ניטור מידע על הצפייה ותהליך הלמידה של כל עובד וזיהוי פערים בזמן אמת.

התהליך הביא למספר תועלות מרכזיות:

  • העברת תכנים ומסרים באופן מהיר, קליל, צבעוני, קצבי וזורם, תוך חידוד והבהרת היעדים והמטרות העסקיות
  • שילוב למידה והדרכה ביום יום מבלי לקטוע את רצף העבודה
  • יצירת סטנדרט ושפה משותפת ברשת מבוזרת
  • יצירת קרבה בין המטה לשטח תוך היכרות של השטח עם פונקציות מרכזיות במטה 
  • הגברת המחוברות של העובדים לחברה וחיזוק תחושת השייכות

התהליך מיצב את משאבי אנוש כגורם מוביל ומשפיע בארגון וכשותף עסקי. תפקיד הצוות היה משמעותי בזיהוי הצורך, במציאת ויישום הפתרון ובניהול השוטף. כמו כן, שימש משאבי אנוש כ- Gate Keeper בבקרה על איכות התכנים העסקיים וההדרכתיים שיצאו לשטח וזיהוי פערים בהטמעתם. עם הפנים קדימה, בכוונתנו ליישם את התובנות משיטת העבודה במותגים נוספים בבעלות דלתא גליל בארץ ובעולם, תוך התאמות לוקאליות לתרבות, להרגלים ולשפה המקומית.