דקסל פארמה

כל המשק חווה את הטלטלות של משבר הקורונה, בכל ההיבטים: החרדה והציות להנחיות משרד הבריאות, ההמשכיות העסקית והתפעולית תחת הנחיות מחמירות והטלת סגר, השינויים הטכנולוגיים שהתחייבו, האילוצים של כל פרט ומשפחה במציאות החדשה, ועוד..

דקסל פארמה היא חברת תרופות גנרית בבעלות פרטית, שנוסדה לפני 52 שנה על ידי היזם והתעשיין דן אורן. דקסל מונה כיום למעלה מ- 1000 עובדים, בארץ ובעולם, בהם אנשי מחקר ופיתוח, רוקחים, אנליטיקאים, אנשי מקצוע במגוון תחומי מטה (שיווק, כספים, איכות, משאבי אנוש, יועצים משפטיים), לצד עובדי ייצור, אריזה ומחסנים. 

צוות משאבי אנוש דקסל הוא צוות "סיירת" קטן בתוך ארגון פארמה עתיר רגולציה ותעשיה בעלת צביון תפעולי ושמרן. משבר הקורונה פגש אותנו, ולמרות האתגרים, הבליח כקרן אור של עשייה, חיבור לצרכים עסקיים ומתן מענה מהיר ואג'ילי.
בתוך משבר הקורונה הובלנו חלק ניכר מתהליכי השינוי שהתחייבו מסיכוני ההדבקה ומהעובדה שדקסל היא מפעל לשעת חירום. חלק מהשינויים כללו מרכיבים ארגוניים ולוגיסטיים (תיחום אזורים, הפרדה, הצהרות בריאות דיגיטליות, ערכות חיטוי, יצירת קפסולות לפני כל המשק) וחלקם סיפקו מעטפת שלמה של טיפול במצבים שונים במשבר והתאמת תהליכי עבודה (תקשורת ארגונית, טיפול רגשי, סיוע משפחתי) ויצירת חוויות בלתי נשכחות שלא היו כמוהן לפני כן.
בכולם באו לידי ביטוי מקצוענות וחדשנות שהתקשינו להנגיש לארגון עד אותו רגע, בגלל DNA ארגוני המתאפיין בזהירות וצניעות.

כל המהלכים שביצענו, תוך זמן קצר, יצרו אפקט חזק מאוד שהדהד בכל רחבי הארגון, ובנה אמון בהנהלה ובצוות מש"א. המסרים שעלו בכל הרשתות, פנים וחוץ, לא אחרו להגיע (ציטוטים נבחרים: "ארגון חזק", "שומרים על העובדים", "ערבות הדדית", "כשהגלים מתחזקים החזקים מתגלים"..) והעצימו גל של פרגון הדדי, מוטיבציה, מחוברות וגאוות יחידה בארגון המופנם והצנוע שלנו.

הגל הראשון של הקורונה, שהביא התנסויות חדשות ומוצלחות, פתח לצוות משאבי אנוש הזדמנויות להוביל תהליכים חדשניים גם ביום שאחרי.