חברת חשמל

פרויקט "אורות עולים" – גיוס מהנדסים מרוסיה ואוקראינה לחברת החשמל

חברת החשמל בע"מ היא חברה ציבורית בבעלות ממשלתית העוסקת בייצור, הולכה ואספקת החשמל  לכלל הסקטורים הפרטיים והעסקיים במדינת ישראל. החברה נוסדה ב-1923, מעסיקה כיום כ-11,500 עובדים ומספקת שירות חיוני לכ-2.8 מיליון לקוחות ביתיים, מסחריים, חקלאיים ותעשייתיים בכל שטחה של מדינת ישראל לרבות מזרח ירושלים ורשות הפלסטינית.

חברת החשמל משתנה  לצד השינוי במשק האנרגיה בישראל.

הבנו שלצד הכניסה לשוק תחרותי על ליבם של הלקוחות, עלינו להיכנס לתחרות גם על ליבם של העובדים ובמקביל ליישם מדיניות ממשלה לקידום ערכים חברתיים לאומיים במדינת ישראל. אחד מאותם הערכים הוא עידוד עליה לבית לאומי ליהודים – מדינת ישראל.

כך נרתמה החברה לפרויקט משותף של משרד הקליטה ומשרד העבודה לעידוד עלייה באמצעות פרויקט "אורות עולים" לקליטת 15 מהנדסים יהודים עולים ממדינות רוסיה ואוקראינה לעבודה במקצועות ההנדסה בחברת.

תהליך המיון והקליטה החל במדינות מוצאם של המועמדים והתנהל כולו מרחוק באמצעות כלים דיגיטליים.

עקרונות שהובילו את החברה בתהליך הקליטה:

  1. שימת המועמד (העולה החדש) במרכז תוך יצירת וודאות, בטחון כלכלי ותחושת השייכות עבורו ועבור משפחתו.
  2. תמיכה מלאה במנהל מגייס כמוביל את תהליך הקליטה.
  3. יצירת סיפור הצלחה ואבן דרך לפרויקטי המשך הן בחברת החשמל והן בארגונים אחרים.

גיוס המהנדסים היטיב עם חברת החשמל בכמה היבטים. המנהלים והעובדים במחלקות המגייסות דיווחו על אווירה טובה יותר מאחר וכולם נרתמו להצלחתם של העולים והמשפחות וסביב המטרה המשותפת עלו הלכידות החברתית, תחושת השייכות והמחוברות. בהיבט העסקי הרוויחה החברה כוח אדם מקצועי ואיכותי ממקור גיוס לא שגרתי בתפקידים אותם מתקשה לאייש לאור התחרות ההולכת וגוברת לשוק העבודה על מהנדסים.