חוצה ישראל

מהפכה אסטרטגית, תרבותית וארגונית בחברת חוצה ישראל באמצעות שילוב כוחות משאבי אנוש, שיווק ותפעול One Umbrella

  • חברת חוצה ישראל היא חברה ממשלתית לתשתיות תחבורה שנוסדה לפני 27 שנה, במטרה להקים את הפרויקט
    הלאומי – כביש 6, כביש האגרה הראשון בישראל
  • ב-2018 עמדה החברה בפני צומת משמעותי – לאחר פיתוח החלקים המרכזיים של כביש 6, היקף הפיתוח קטן וכיווני
    הצמיחה העתידיים של החברה לא היו ברורים. כמו כן, החברה לא זכתה להערכה גבוהה כביצועיסטית.
  • החברה החליטה לבחון את ייעודה החדש באופן שיאפשר את צמיחתה ותרומתה המרבית למאמץ הלאומי בפיתוח
    תשתיות תחבורה – לבנות אסטרטגיה מחודשת, חזון ויעדים כדי להיות זרוע ביצוע מובילה של הממשלה, ובכך להקים
    אגף חדש המשלב באופן ייחודי את הניהול של מש”א, שיווק ותפעול במטרה להוות ציר מרכזי בהובלת השינוי בחברה
  • המשימות המרכזיות שעמדו בפני האגף היו:
  1. לבנות את האגף החדש אשר כולל אחריות לניהול תחומים מקצועיים מדיסיפלינות שונות מאד
  2. עיצוב תפיסה אסטרטגית חדשה של האגף בתחומי משאבי אנוש, שיווק ומיתוג
  3. יצירת מהפיכה תפיסתית ארגונית בזמן קצר באמצעות "הטרפת מערכות" ותחושת בהילות
  4. עיצוב מחדש של תשתיות ארגוניות ותרבות ארגונית חדשה המחברת ישן וחדש, ומקנה צביון ומכנה משותף
  5. עמוק המבוסס על מערכת ערכים משותפת ואחידה
  6. בנייה ועיצוב שכבה ניהולית חדשה, מנהלי אגפים, כ"מובילי דרך" – הכוח הביצועי והשיווקי של החברה כלפי
  7. משרדי הממשלה, נותני העבודה. זאת מתוך ההבנה שממד שיווקי חזק מול מקבלי ההחלטות בשילוב ביצועים
  8. מצוינים הינו קריטי להצלחת החברה ולצמיחתה
  • במסגרת זו בנה האגף והוביל תוכנית פעולה מהפכנית להובלת תהליך השינוי בו לקחו חלק כל עובדי ומנהלי החברה.

בתקופה קצרה של שנה וחצי בנה האגף ויישם מכלול עצום של תהליכים ארגוניים מורכבים חדשים לגמרי, תוך שילוב מרכיבי המומחיות בתחומי משאבי האנוש, השיווק והתפעול תחת מטריה אחת ליצירת ומיסוד ישות ארגונית חדשה שקמה על יסודות ישנים (שינוי ממעלה שניה):

חיזוק יכולת הביצוע – ובכלל זה, מבנה ארגוני חדש, הגדרות תפקידים, גיוס וקליטת מסת עובדים ומנהלים עצומה
)החברה כמעט ושילשה את עצמה), בניית מבני שכר ותגמולים מבוססי ביצועים, סקרי עמדות, הערכות ביצועים שנתיות, הטמעת תרבות ארגון לומד כמנוע למצוינות ובניית תוכנית הדרכות והכשרות רב שנתית.

מיצוב החברה ומיתוגה בהתאם לאסטרטגיה פנימה והחוצה – שינוי שם חברה מ"כביש חוצה ישראל" ל"חוצה ישראל", בניית לוגו חדש וסלוגן מלווה ובניית שפה תקשורתית ועיצובית תואמת. בניית ערכי מותג והטמעתם, בניית פלטפורמות נכסים דיגיטליים חדשים – אתר חברה, פורטל ארגוני, כניסה לרשתות החברתיות. בניית כלי שיווק מקצועיים כגון סרטונים והדמיות לפרויקטים, חיזוק התקשורת עם הציבור ומיצוב החברה בקרב מקבלי ההחלטות בממשלה.

שינוי התרבות הארגונית של החברה – טרנספורמציה של כלי השיווק פנימה ליצירת תרבות ארגונית חדשה בדגש
על מחוברות ארגונית וחוויית עובד מצוינת, בנייה והטמעה של חזון וערכים, השקעה במיתוג פנים – עיצוב חללי העבודה בחברה וסדנאות עומק חווייתיות. בניית תכנית פיתוח להנהלה המורחבת "מובילי דרך" כפלטפורמה להובלת המהפכה, ושילוב המומחיות בתפעול ולוגיסטיקה לבנייה ועיצוב חווית עובד כוללת במגוון השירותים, בסביבת עבודה נוחה, ובכלל זה מעבר למשרדים חדשים, עיצוב שלהם ואחריות על כלל התפעול של המתקנים.

הישגים ותוצאות – המהפכה התרבותית, העבודה האינטנסיבית על יכולות הביצוע של החברה, מיצובה ומיתוגה הובילו לתחושת מסוגלות ארגונית ואישית גבוהה – חיזוק האמונה ביכולת להשפיע, לצמוח ולעמוד בביצועים יוצאי דופן. נתוני הביצוע של החברה צמחו משמעותית במספר ובהיקפי הפרויקטים, בהיקף המכרזים, במדדי משרד התחבורה, במספר העובדים ובשביעות רצונם.

מ-2017 ועד היום החברה צמחה מ-35 עובדים ל-91, מפרויקט אחד מרכזי ל-43 פרויקטים ומתזרים מזומנים של כ-0.2 מיליארד ש”ח לתזרים של 1.15 מיליארד ש”ח ב-2020.