ישראכרט

ישראכרט היא חברה פיננסית שנמצאת דרך קבע תחת רגולציה כבדה. זו גם חברה שהקורונה תפשה אותה בעיצומו של שינוי– כאשר הפכה מחברה-בת של בנק הפועלים לחברה ציבורית ללא גרעין שליטה. זוהי חברה שפועלת תחת הסכם קיבוצי בשיתוף פעולה מלא עם ארגון עובדים משמעותי. למרות כל זאת, הצליחה לנצל את משבר הקורונה לשיפור ניכר ולהעמקת מחויבות החברה כלפי עובדיה ושל אלה כלפיה.

הקורונה היוותה קטליזטור למיצוב ולביסוס משאבי אנוש בארגון כבעלי ערך עסקי שאי-אפשר בלעדיו. מחטיבה שליוותה ותמכה בעשייה העסקית, הפכה לחטיבה שהשכילה להתבונן ממעוף הציפור על כל מעגלי החיים הארגוניים, לנהל את המשבר ולהוביל את הארגון בשלל היבטים, יוזמות וחדשנות:

  • כמתווך בין הוועד להנהלה/ דירקטוריון.
  • כחטיבת ייעוץ וליווי של היחידות העסקיות בזמן המשבר ובחזרה לשגרה.
  • כמובילת תקשורת עם העובדים ושמירה על מחוברות.
  • כמי שהטמיעה תרבות של מצוינות.

בתור חברה ותיקה שהיתה חטיבה בבנק, תחת מגבלות רגולטוריות והפועלת מול ועד משמעותי, כלל אין זה ברור מאליו שהצליחה לבצע שינוי מגמה ולהפוך את עורה בתוך כשבועיים בלבד. 

כ-40% מהעובדים בחברה הוצאו לחל"ת בהסכמה ובשיתוף פעולה מלא בין ההנהלה לוועד העובדים. בתוך ימים יצרה החברה כ-1,300 פתרונות לעבודה מהבית אשר אפשרו עמידה ביעדים קפדניים שאינם פחותים מיעדי העבודה מהמשרד. הקשר בין החברה לכלל עובדיה (הן אלה שבחל"ת והן אלה שעבדו מהבית) נשמר כל העת. ישראכרט אמנם נאלצה להוציא קבוצת עובדים לחל"ת אך שמרה על כל תנאיהם הסוציאליים, והייתה גם הראשונה שהחזירה את העובדים לעבודה, כאשר רב המשק עדיין לא חזר לעבודה מלאה. מיד עם חזרת העובדים לעבודה ביצענו סקר מחוברות ארגונית לכלל העובדים. גילינו כי 96% מהעובדים גאים לעבוד בקבוצת ישראכרט.

טבעם של משברים לחשוף את הבטן הרכה של הארגון. העובדה שמשאבי אנוש לקחו את המושכות אפשרה ניהול הוליסטי, מדויק ורגיש שבחן כל צעד על כל המשמעויות הארגוניות שלו, והתוצאות מדברות בעד עצמן.